سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت سه هزار و ۲۲۰ کیلوگرم زیره سبز در لردگان

سه هزار و ۲۲۰ کیلوگرم محصول زیره سبز در شهرستان لردگان برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی رستمی مسئول امور باغبانی اداره جهاد کشاورزی لردگان گفت: در سال زراعی جاری برای نخستین بار ۴۶ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گیاه دارویی و معطر زیره سبز اختصاص یافت و بیش از سه هزار و ۲۲۰ کیلوگرم محصول برداشت شد.

او، از برداشت ۷۰۰ کیلوگرم زیره سبز از هر هکتار کشت در این منطقه خبر داد و اظهار داشت: با توجه به میزان مصرف کم آب گیاه و کوتاه بودن زمان کاشت تا برداشت و درآمد خوب، کشت آن در منطقه رو به افزایش است.

رستمی همچنین از کشت ۳۴ هکتار گل‌محمدی و ۴۰ هکتار محصول موسیر در سال زراعی جاری خبر داد و افزود: در این استان بیش از ۴۷خانوار در امر تولید محصولات گیاهان دارویی مشغول به کار هستند.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به کشت محصول پسته کله قوچی به صورت پایلوت در ۵۵ هکتار از باغات این شهرستان در چند سال گذشته ادامه داد: امسال با بارور شدن بیش از ۱۰ هکتار از باغات پسته، حدود ۱۰ تن پسته برداشت می‌شود.

زیره دانه‌ای معطر و ضد نفخ است که در آشپزی و پزشکی کاربرد دارد و در دو نوع زیره سبز (با نام علمی Cuminum cyminum) وجود دارد که به «زیره ایرانی» معروف است.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.