سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۴ کارگاه آموزشی توسعه کشت کلزا در مرودشت برگزار شد

مسئول ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: ۱۴ کارگاه آموزشی توسعه کشت دانه روغنی کلزا در شهرستان مرودشت برگزار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، راضیه اسلام مهر مسئول ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اظهار کرد: از نیمه شهریور تا کنون ۱۴ کارگاه آموزشی - ترویجی توسعه کشت دانه روغنی کلزا در شهرستان مرودشت برگزار شده است و برگزاری کلاس‌ها تا نیمه مهر ماه نیز ادامه دارد.

او ادامه داد: در این کارگاه‌ها که با استقبال بهره برداران رو به رو شده است، تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر روز آموزش دیده اند.

راضیه اسلام مهر با بیان اینکه تاریخ مناسب کشت کلزا در بازه زمانی بیستم شهریور تا نیمه مهر ماه است، افزود: با اقدام و عمل مجموعه جهاد کشاورزی و تعامل سازنده و همکاری با دهیاری‌ها و شورا‌های اسلامی تلاش برای توسعه کشت کلزا در این بازه زمانی ادامه دارد.

او گفت: نصب بنر ۱۲ متری در ورودی شهر، درِ مدیریت جهاد کشاورزی، ورودی روستا ها، در مراکز شش گانه جهاد کشاورزی، نصب پوستر در مکان‌های مرتبط و اطلاعیه از دیگر برنامه‌های ترویجی انجام شده به منظور توسعه کشت کلزا است.

اسلام مهر با بیان اینکه شرایط موجود برگزاری کلاس‌ها را با محدودیت مواجه کرده است، تصریح کرد: ۳ مورد اطلاعیه و یک مورد پوستر طراحی شده نیز در فضای مجازی، گرو ه‌ها و کانال‌های ایجاد شده در سطح پهنه‌های تولیدی با بهره برداران به اشتراک گذاشته شده است.

او تصریح کرد: در اولویت قرار دادن کلزاکاران در تامین نهاده ها، تامین بذور یارانه دار و هیبرید، تامین نهاده اختصاصی برای کشت کلزا و خرید تضمینی از سیاست‌های حمایتی دولت در راستای توسعه کشت دانه روغنی کلزا است.

او، به ضرورت مولفه‌های فنی در کشت اشاره کرد و افزود: رعایت تاریخ کاشت، رعایت تراکم مناسب، میزان بذر، رعایت عمق کاشت، تغذیه مدیریت کاشت، داشت و برداشت و استفاده از کارنده‌های مناسب از مهم‌ترین عوامل افزایش تولید است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.