سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۱۵ واگن قطار شهری تبریز از داخل کشور تامین می‌شود

استاندار آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه ایریکو ساخت ۲۱۵ واگن قطار شهری تبریز را متعهد شده است گفت: این شرکت داخلی تا ۲ ماه آینده، ۲ رام شامل ۱۰ واگن را تحویل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی در بازدید از کارخانه واگن‌سازی ایریکو در شهرستان ابهر به منظور پیگیری تحویل واگن‌های متروی تبریز انجام یافت بیان کرد: تامین ۳۰۰ واگن برای قطار شهری تبریز پیش‌بینی شده است که بخشی از آن از طریق واردات و بقیه نیز توسط شرکت ایریکو تأمین خواهد شد.

او با بیان اینکه بخشی از تعهدات این شرکت آماده تحویل است افزود: در مجموع ۶۵ درصد از تولیدات این شرکت باید به قطار شهری تبریز تحویل داده شود.

او همچنین با اشاره به برنامه‌های شورای شهر و شهرداری تبریز برای ایجاد خط تراموا گفت: تجهیزات این پروژه نیز در صورت امکان و توانمندی شرکت ایریکو، از این شرکت تامین خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف تولیدی، تعمیرات و نوسازی انواع واگن‌ها در این کارخانه، از نزدیک در جریان روند تولید و ساخت بخشی از واگن‌های قطار شهری تبریز توسط این شرکت قرار گرفت.

ایرج شهین باهرشهردار تبریز هم گفت: در صورتی که واگن‌ها به موقع تحویل داده شود، تمامی امکانات و شرایط برای کاهش زمان انتظار در فاز سه خط ۱ قطار شهری تبریز فراهم است.

او افزود: همان طور که زمان انتظار فاز یک و فاز ۲ خط ۱ مترو به ۱۳ دقیقه کاهش یافته است، این اتفاق در فاز سه نیز روی خواهد داد و زمان انتظار برای کل خط ۱ ثابت خواهد شد.

اواز آماده بودن مسیر فاز سه خط ۱ خبر داد و گفت: به طور جدی پیگیر انجام تعهدات این کارخانه در خصوص سهم قطار شهری تبریز هستیم.

شهردارتبریزاعلام کرد: هزینه واگن‌هایی که امروز تحویل گرفته می‌شود پیش از این پرداخت شده و از این بابت مشکلی نداریم چرا که جزو تعهدات این مجموعه است.

شهین‌باهر ادامه داد: برای خط ۲ قطارشهری تبریز از طریق فروش اوراق مشارکت اقدام کرده ایم و در خط یک نیز سال گذشته فروش اوراق داشتیم. تا امروز بیش از تعهد خود در قبال قطارشهری عمل کرده ایم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: قطارشهری ، واگن سازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.