مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ابتدای سخنان خود گفت: امسال افتخار بزرگی نصیب ناوگان ملی جمهوری اسلامی ایران شد و آن هم پیام پر مهر مقام معظم رهبری در پی حمل سوخت به کشور ونزوئلا ذیل تحریمهای ظالمانه و تهدیدات دشمنان بود.
نائب رئیس هیئت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه مجموعه کارکنان این شرکت در راه جهاد اقتصادی از هیچ کوششی دریغ نمیروزند، خاطر نشان کرد: در دوران تحریمهای ظالمانه استکبار جهانی، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اولویت فعالیتهای خود را در هماهنگی با ارگانهای مربوطه به حمل کالای اساسی، استراتژیک و مورد نیاز مردم قرار داده است.
وی ادامه داد: کشتیهای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با درنوردیدن پهنه دریاها و اقیانوسها در خط اول جهاد اقتصادی قرار دارد، کارکنان این شرکت نیز با توان و انگیزه مضاعف در این مسیر به خدمت خود ادامه میدهند.
این مقام مسئول در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه در مجموعه هلدینگ کشتیرانی؛ بخشهای مختلفی از جمله سرمایهگذاری، صرافی، خدمات بندری و خدمات فورواردری فعالیت میکنند، خاطر نشان کرد: پرسنل تلاشگر کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به صورت قرارداد مدت معین و رسمی فعال هستند که در دو بخش خشکی و دریا فعالیت میکنند.
نائب رئیس هیئت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شرکت کشتیرانی طی سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۹۹ موفق به حمل و نقل ۲۳ میلیون تن کالا شده است، خاطر نشان کرد: این رقم علیرغم تحریمهای ظالمانه و شیوع ویروس کرونا بدست آمده است.
وی سهم کل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از حمل و نقل کالا به تمام بنادر بزرگ کشور را ۲۰ درصد ارزیابی و تصریح کرد: در این میان سهم کشتیرانی در بنادر جنوبی ۱۹ درصد و در بنادر شمالی ۲۷ درصد سهم بازار بوده است.
مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع مهم تهیه سوخت شناورها پرداخت و با بیان اینکه طی سال مالی مورد اشاره ۳۰۳ هزار تن سوخت کم سولفور خریداری شده است، افزود: ارزش این سوخت ۱۴۵ میلیون دلار است.
مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با توجه به اجرای قانون سوخت کم سولفور از آغاز سال ۲۰۲۰ از سوی IMO کشتیرانی ج. ا. ا از ماهها قبل آمادگیهای لازم برای اجرای الزامات کنوانسیون جلوگیری از آلودگی دریا (مارپول) مربوط به استفاده از سوخت کمسولفور در کشتیهای "ناوگان ملی" را اجرایی کرد.
نائب رئیس هیئت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: موفق شدیم با رایزنیهای صورت گرفته نیمی از ۳۰ هزار تن سوخت ماهیانه مورد نیاز را از داخل تامین کنیم، اما همچنان مجبور هستیم نیمی دیگر را از خارج تهیه کنیم با این حال طی مذاکرات و مشارکتی که با برخی از شرکتهای دانش بنیان داخلی در حال انجام است امیدواریم تمام سوخت مورد نیاز ناوگان را از داخل کشور تامین کنیم.
وی از دیگر اقدامات صورت گرفته در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جهت بهبود روند فعالیت ها، به تشکیل کمیتههای حسابرسی، ساماندهی شرکت ها، وصول مطالبات و کمیته انتصابات اشاره کرد و گفت: با مجموعه این اقدامات و با توجه به هزینههای پیدا و پنهانی که تحریمهای ظالمانه و شیوع کرونا ایجاد کرده است، درآمدهای عملیاتی در تلفیق صورت گرفته برابر با ۱۲ هزار میلیارد تومان است.
نائب رئیس هیئت مدیره کشتیرانی اضافه کرد: از مبلغ یاد شده ۲ هزار و دویست میلیارد تومان سود ناخالص ثبت شده و در مجموع ۳۶۶ میلیارد تومان سود خالص کسب شده است.
وی با یادآوری برگزاری مجمع فوق العاده این شرکت در تاریخ ۷ خرداد امسال به مصوبه افزایش ۳۳ درصدی سرمایه در آن مجمع اشاره و خاطر نشان کرد: سرمایه ثبتی شرکت ۱۶۳۹ میلیارد تومان است که متعاقب آن مصوبه، پس از برگزاری مجمع عادی سرمایه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ۲۱۵۶ میلیارد تومان افزایش مییابد.
مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تحریمهای ظالمانه مشکلاتی ایجاد کرده است، افزود: علیرغم تمام این محدودیت ها، با رشادت کارکنان دریایی و خشکی کشتیرانی ج. ا. ا همچنین اجرای برنامههای چابک سازی روندها، این مشکلات نیز از میان برداشته خواهند شد.
وی یکی از ایده آلهای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را راه اندازی حوزه CRM در جهت مشتری مداری و افزایش رضایت آنها اعلام و تصریح کرد: برخی احتیاطهای ناشی از تحریمهای ظالمانه سبب شده تا راه اندازی این حوزه با پیچیدگیهایی مواجه باشد، اما در تلاش هستیم که آن را اجرایی کنیم.
نائب رئیس هیئت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از دیگر اقدامات راهبردی صورت گرفته در این شرکت را توسعه تعمیر سفری و ادواری شناورها در یاردهای داخل کشور اعلام کرد و گفت: با این اقدام بهینه سازی بهره وری ناوگان از طریق برنامه ریزی انجام تعمیرات ادواری در داخل کشور صورت میگیرد.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فروش داراییهای کم بازده در این شرکت، اظهار کرد: فروش کانتینرهای فرسوده از دیگر برنامههای در حال اجرا در کشتیرانی است در همین راستا برخی از تولیدکنندگان داخلی در جهت تامین کانتینرهای نو مورد نیاز ناوگان اعلام آمادگی کرده اند که امیدواریم بزودی محقق شود.
وی افزایش همکاریها با تولیدکنندگان داخلی را یکی از راهبردهای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: به روزرسانی تدریجی ناوگان با توجه به سن ۱۶ و نیم ساله آن با اولویت تامین و ساخت شناروها از صنایع داخلی از جمله اولویتهای مهم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.
انتهای پیام/