سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

محدودیت در اعزام نیروی کار به خارج از کشور با شیوع کرونا

معاون اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: با شیوع کرونا عملا اعزام نیروی کار به خارج از کشور محدود شده است.

عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: قبل از کرونا مراکز کاریابی عملکرد خوبی داشتند و روند رو به افزایشی را طی می‌کردند.

او با بیان اینکه ۱۲۰ مرکز کاریابی ثبت شده در حوزه اعزام نیروی کار به خارج از کشور فعال هستند، افزود: بعداز مسئله کرونا عملا رفتن نیروی کار به خارج از کشور محدود شده است.

معاون اشتغال وزارت کار افزود: برای سرعت بخشیدن به این کار از سال گذشته الگوی جدیدی را پیش گرفتیم که آن ایجاد دفاتر حمایت و هدایت نیروی کار ایرانی در کشور‌های با جمعیت نیروی کار بالای ۱۵۰۰ نفر است.

منصوری تصریح کرد: در ۱۰ کشور که شامل استرالیا، قطر، عمان، آلمان، ترکیه و ... دفتر‌هایی ایجاد شد و منجر به اتفاقات خوبی هم شد، اما در حال حاضر موضوع کرونا و تحریم موجب محدود شدن این اقدامات شد.

او با بیان اینکه پیش‌تر مراکز کاریابی به صورت سنتی‌ها فعال بودند که بعد‌ها مجوز کاریابی الکترونیکی را صادر کردیم، افزود: در این شرایط لیست مراکز در سامانه وزارت کار ثبت شده است.

منصوری درباره مراکز غیرمجاز کاریابی گفت: مرکزی که مجوز نداشته باشد مسئولیتش بر عهده ما نیست و هرکسی غیرقانونی این کار را انجام دهد قانون درموردش چارچوب تعیین کرده است.

معاون اشتغال وزارت کار ادامه داد: مراکز کاریابی‌ که رسمیت ندارد و مجوزی از وزارت کار دریافت نکرده اند، تأیید نمی‌کنیم و درصورت تخلف مراکز کاریابی دارای مجوز اعمال قانون برایشان انجام می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
منصور
۰۲:۵۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
خصوصی سازی یعنی // مبنای سود اور کردن کارخانه را از ارزش افزوده کالای تولیدی //به اخراج کارگران و بهره کشی کار اضافه از مابقی کارگران