سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دین پرست مطرح کرد؛

همت دستگاه‌های اقتصادی کشور برای حل مشکل کولبران/ دستگاهی کوتاهی کند، به نهاد قضایی معرفی می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: از فردا به صورت ۲۴ ساعته گزارش دقیقی از روند اجرای این طرح به وزارت کشور اعلام می‌شود.

به گزارش  خبرنگار دولت  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور در پایان نشست بررسی اقدامات دستگاه‌ها در اجرایی شدن آیین نامه ساماندهی مبادله کالا در بازارچه‌های مرزی موقت در جمع خبرنگاران درباره نحوه اجرایی شدن آیین نامه ساماندهی فعالیت کولبران که سه سال پیش در هیئت وزیران تصویب شده بود گفت: به دلیل عدم اجرا شدن مصوبه هیئت وزیران، امروز به دستور رحمانی فضلی همه دستگاه‌های ذی‌ربط به وزارت کشور دعوت شدند تا بررسی شود اگر دستگاهی تخلف و یا کوتاهی در انجام مصوبه داشته به دستگاه‌های قضایی معرفی شود.

دین پرست در ادامه گفت: به گفته ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مشکل اجرا نشدن مصوبه هیئت وزیران به موضوع سامانه‌ها و عدم ارتباط بین دو دستگاه مهم گمرک و وزارت صمت و عدم تخصیص ارز برمی‌گردد؛ طبق اعلام گزاراتی از سوی نماینده‌های وزارتخانه‌ها، وزارت صمت رسما اعلام کرده که هیچ مشکلی در ارتباط با ثبت آماری کالا‌های مشمول، تعیین تعرفه‌ها و اتصال به سامانه‌های ذی‌ربط وجود ندارد و همچنین نماینده بانک مرکزی اعلام کرد که همه سامانه‌های مربوط به بانک مرکزی برای تخصیص ارز آماده است و هیچ مشکلی برای تامین منشا ارز وجود ندارد؛ همچنین در جلسه امروز گمرک اعلام کرد که ما هیچ مشکلی برای ترخیص کالا‌ها پس از انجام فرآیند ثبت آماری و تعیین منشا ارز نداریم و هیچ کالایی که این دو مرحله را طی کرده باشد در گمرکات وجود ندارد؛ همکارانمان در گمرک اعلام آمادگی کردند که حتی اگر هم یک قلم کالا وجود داشته باشد در مدت ۴۸ ساعت ترخیص خواهد شد.

او با اشاره به اجرا نشدن این مصوبه در سطح استان‌ها گفت: علی‌رغم تایید و اعلام آمادگی کامل این دستگاه‌ها بر مبنای این که هیچ مشکلی وجود ندارد، عملا این مصوبه در سطح استان‌ها کاملا متوقف شده است و معاونان استانداری‌ها هم این موضوع را به صراحت اعلام کردند. ما اصل را بر صحت این اظهارات گذاشتیم و امروز مصوب شد که استانداران بر اجرایی شدن این فرآیند نظارت کنند. از امروز هم اجرای مصوبه هیئت وزیران در سطح سه استان آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان با توجه به اعلام آمادگی کامل گمرک، وزارت صمت و بانک مرکزی اجرایی خواهد شد و هیچ گونه کوتاهی پذیرفتنی نیست.

دین پرست با اشاره به گزارش دقیق اجرای این مصوبه هیئت دولت به معاونت اقتصادی وزارت کشور گفت: از فردا به صورت ۲۴ ساعته گزارش دقیقی از روند اجرای این طرح به ما اعلام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور درباره مشکلات این مصوبه گفت: در فرآیند اجرا چند مشکلات کوچک وجود داشت و با ماموریتی که به ستاد قاچاق کالا و ارز دادیم سعی می‌کنیم ظرف مدت ۱۰ روز با نظارت‌هایی که انجام می‌دهند این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.