سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه شبکه‌های آبیاری سد شیان اسلام‌آبادغرب

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت : شبکه‌های آبیاری و زیرساخت‌های گردشگری سد «شیان» اسلام‌آبادغرب توسعه پیدا خواهد کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت : سد شیان با ظرفیت ۶/۷ میلیون متر مکعب ذخیره سازی آب در شهرستان اسلام آبادغرب و در جوار روستایی تحت همین عنوان قرار دارد.

او گفت : این سد حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست خود را سیرآب می‌کند، اما براساس برنامه ریزی انجام شده میزان آبیاری آن به ۷۰۰ هکتار افزایش پیدا خواهد کرد.

او با اشاره به ظرفیت شیان برای توسعه کشاورزی، افزود: در رابطه با توسعه شبکه‌های آبیاری این سد نشست‌های مختلفی با مدیران ارشد استان و سازمان جهاد کشاورزی برگزار و قرار شده است که پس از تامین اعتبار عملیات اجرایی توسط جهاد کشاورزی آغاز شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه، با بیان اینکه سد شیان به عنوان یکی از ظرفیت‌های استان برای توسعه گردشگری مطرح است، ادامه داد: فرآیند قانونی برای ورود سرمایه گذار به سد شیان در حال انجام است.

درویشی افزود: پس از نهایی شدن حضور سرمایه گذار فضایی جذاب برای گردشگران ایجاد می‌شود که تولید ثروت و اشتغالزایی برای مردم منطقه را به همراه دارد.

او با بیان اینکه ۱۲ سد مخزنی در کرمانشاه وجود دارد، گفت: می‌توانیم از ظرفیت سد‌های استان به منظور توسعه صنعت گردشگری به خوبی استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با تاکید بر اینکه از حضور سرمایه گذاران حمایت می‌کنیم، ادامه داد: طرح‌های پیشنهادی به منظور جذب سرمایه گذار آماده شده تا زمینه استفاده بهینه از ظرفیت‌های گردشکری منابع آب منطقه‌ای فراهم شود.

درویشی، کرمانشاه را سرزمین آب و خاک و پتانسیل‌های نهان و عیان دانست و افزود: پتانسیل آب‌های سطحی استان نزدیک به ۵.۸ میلیارد مترمکعب و در آب‌های زیرزمینی ۱.۳ میلیارد متر مکعب است که این ظرفیت بسیار بالای جغرافیای آب و خاک استان را نشان می‌دهد.

او افزود: زمین‌های بسیار مناسبی در حاشیه سد‌های استان وجود دارد که می‌توان با رعایت حریم کیفی، کار‌های بسیار ارزشمندی در مبحث گردشگری انجام داد و یا اینکه پروژه‌هایی که در قالب همین مطالعات جامع آب استان انجام شده توسط سرمایه گذاران اجرا شود و دارای ارزش اقتصادی خوبی است.

او گفت: در حوزه آبزی‌پروری بیش از ۵۵ هکتار زمین تملک شده در پایاب سد‌ها وجود دارد و ۴۶ میلیون متر مکعب حق آبه زیست محیطی اکنون جاری است و اگر سرمایه‌گذاری در این بخش انجام شود بسیار پرسود خواهد بود.

او با تاکید بر اینکه باید برخی قوانین بی‌مورد در مسیر سرمایه‌گذاری را از پیش‌روی سرمایه‌گذاران برداشت و فضای مناسب و شرایط را تسهیل کنیم، گفت: باید به دنبال تسهیل شرایط برای جذب سرمایه‌گذاری باشیم و اولین گام در این مسیر از بین بردن بروکراسی و فضای سلب برخی مراتب اداری است که متاسفانه در حوزه آب و برق وجود دارد و باید این فضا شکسته شود.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.