سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پارک باغ ملی، اولین پارک هوشمند شهر یزد می‌شود

رئیس سازمان فاوا شهرداری یزد از ایجاد سیستم‌های هوشمند محیطی و روشنایی در پارک باغ ملی این شهر خبر داد.

مجید بیکی رئیس سازمان فاوا شهرداری یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: سازمان فاوا شهرداری یزد آمادگی لازم برای هوشمند سازی روشنایی، نورپردازی و آبیاری فضای سبز شهر یزد بر اساس سنسور‌های محیطی را دارد. و در آینده نزدیک پارک باغ ملی اولین پارک هوشمند شهر یزد می‌شود.

او با بیان اینکه در آینده نزدیک پارک باغ ملی اولین پارک هوشمند شهر یزد می‌شود، افزود: سازمان فاوا با توجه به موفقیت آمیز بودن پروژه پایلوت سنسور‌های دما، رطوبت، آلایندگی، حجم مخزن و اتصال به رله‌ها از راه دور بر بستر شبکه لورا و  جی اس ام، این آمادگی را دارد که با کمک سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری در زمینه هوشمند سازی روشنایی میادین و پارک‌ها اقدام نماید تا روشنایی‌ها از را دور و متناسب با مناسبت‌های مختلف کنترل شود.

بیکی به اجرای سامانه کنترل آبیاری هوشمند در سطح شهر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آبیاری در بلوار کوثر، میدان امام علی (ع) و بلوار خامنه‌ای بصورت هوشمند انجام می‌شود که سنسور‌هایی شامل حسگر‌های رطوبت هوا و خاک، دما و سنجش حجم مخزن آب در محل نصب شده است و حتی شیربرقی‌ها نیز از راه دور کنترل می‌شود.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.