سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونق کشت ماش در لالی

سرپرست جهاد کشاورزی لالی گفت: ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت ماش رفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد هزاریان سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان لالی گفت: در سال زراعی جاری ۱۵ هکتار از اراضی حاصلخیز کشاورزی شهرستان لالی به زیر کشت تابستانه محصول ماش رفته که پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح حدود ۱۲ تن ماش تولید و روانه بازار مصرف در داخل شهرستان شود.

او بیان داشت: کشت ماش موجب پایداری خاک و افزایش راندمان مصرف آب کشاورزی و بالا رفتن ظرفیت نگهداری آب در خاک و افزایش مواد آلی خاک می شود.

هزاریان افزود: از جمله مزایای دیگر کشت این محصول به جای کود سبز تثبیت نیتروژن بوسیله گیاه ماش و همچنین افزایش نیتروژن آلی خاک و در نتیجه کاهش مصرف ازت برای کاشت محصول بعدی است.

سرپرست جهاد کشاورزی لالی تصریح کرد: با انجام چند سال کشت کود سبز، مواد آلی خاک افزایش یافته و باعث حاصلخیزی خاک می‌شود،  و عمده مناطق کشت ماش، روستا‌های منطقه بخش حتی و بخش مرکزی شهرستان است.

این مقام مسئول ادامه داد: بهره‌مندی از توصیه‌های کارشناسی مروجان کشاورزی و برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی در خصوص نحوه آبیاری صحیح، تهیه بذر و میزان بذر مصرفی ماش، زمان مناسب کاشت و در اختیار قرار دادن ماشین‌آلات و ادوات دنباله بند کشاورزی ویژه کاشت این محصول از جمله خدمات ارائه شده به کشاورزان ماش کار این شهرستان بوده است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.