سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح خانه هلال در روستای صحنه شهرستان آق قلا

با حضور رئیس سازمان جوانان هلال احمر خانه هلال روستای صحنه در شهرستان آق قلا افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، محمد گل فشان رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در مراسم افتتاح خانه هلال در روستای صحنه آق قلا گفت: خانه‌های هلال روستایی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ آموزش و برای آمادگی و مقابله با حوادث در گلستان افتتاح و راه اندازی شد.

گل فشان افزود: در حال حاضر ۳۰ خانه هلال در روستا‌های گلستان راه اندازی شده که تلاش می‌کنیم با توجه به دستور رییس جمهوری مبنی بر گسترش این مکان ها، تعداد خانه‌های هلال روستایی در این استان حادثه خیز را افزایش دهیم.

او با بیان اینکه هدف خانه‌های هلال، توانمند سازی جوامع محلی و افزایش دانش و مهارت مردم روستا در مقابله با بحران‌ها و مخاطرات طبیعی است، گفت: امیدواریم این افراد بتوانند پیش از رسیدن تیم‌های امدادی، بحران را مدیریت و با سرعت بخشیدن به امدادرسانی به کاهش آسیب‌های ناشی از آن کمک کنند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به حادثه خیز بودن گلستان گفت: یادگیری آموزش‌های رایگان هلال احمر برای کمک به کاهش آسیب‌های ناشی از وقوع حوادث طبیعی از ثمرات فعالیت خانه‌های هلال در این استان است.

گل فشان با بیان اینکه هر خانه هلال یک جمعیت هلال احمر کوچک است، افزود: در این خانه‌ها همه نوع آموزش ارائه می‌شود تا مردم منطقه، آمادگی لازم را برای مشارکت در حوادث داشته باشند.

او ادامه داد: خانه هلال در روستا‌هایی که دهیار داشته باشند ایجاد می‌شود تا از طریق افراد آموزش دیده در خانه‌های هلال بتوان در حوادث با سرعت عمل بیشتری واکنش نشان دهند.
انتهای پیام/ق
برچسب ها: خانه هلال ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.