سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

دانش کشور را از واردات بی‌نیاز می‌کند/ باید کاغذبازی اداری حل شود

ستاری گفت: دانش، کشور را از واردات و خروج ارز بی‌نیاز می‌کند و دانشگاه‌ها باید به رفع مشکلات اقتصادی مردم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اقتصاد دانش بنیان بحثی است که در همه سفر‌های استانی پیگیری می‌شود که تبریز قطب اصلی در آن است، گفت: امید است تصمیماتی که امروز گرفته می‌شود منجر به اتفاقات بزرگی شود.

او گفت: قطعا امروز در حوزه سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌ها هزینه قابل توجهی تصویب خواهد شد.

ستاری با تاکید بر اهمیت زیست بوم، گفت: باید تمام مراکز در پارک علم و فناوری، نوآوری مرکز رشد و شتاب دهنده در یک راستا کار کنند.

او در خصوص سوالی مبنی بر عدم حمایت دولت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: از طرف دولت بحث جدی همیشه تاکید بر زیست بومی بودن است، زیرا اگر تاکید بر توسعه داریم و مدام از آن نام می‌بریم باید بدانیم که برای اجرای آن عملا به یک فرهنگ نیاز است که باید جا بیافتد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: مهم این است که به صورت جدی باید از جوانان حمایت شود و این به یک فرهنگ حاکم تبدیل شود.

او گفت: تحریم باعث شد تا بخش‌های دولتی عدد قابل توجهی از سفارشات جدید را به سیستم داخلی برسانند که البته عدد قابل توجه تولیدات نیز در سیستم دولتی است.

ستاری گفت: سیستم دولتی حمایت جدی دارد، ولی بنده همچنان تاکید بر فرهنگ دارم تا به تبع آن کاغذبازی اداری حل شود.

او گفت: قطعا یکی از راه‌های پیشرفت توسعه پارک علم و فناوری است، زیرا قدمت زیادی دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به اتفاقات خوب در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور در چند سال اخیر گفت: در بسیاری حوزه‌های فناوری پیشرفته از قبیل سلول‌های بنیادی، هوافضا و آی سی تی دارای زیست بوم نوآوری شده‌ایم.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.