سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاجی بابایی در نطق میان دستور مطرح کرد؛

تخلف آموزش‌و‌پرورش در بازگشایی مدارس/ طرح تأمین کالای اساسی در کمیسیون برنامه تکمیل می‌شود

رئیس کمیسیون بودجه از تکمیل شدن طرح تأمین کالای اساسی در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود گفت: وزارت آموزش و پرورش مصوبه قانونی مجلس را رعایت نکرده است و در تخلفی،  مدارس را پیش از مهر ماه باز کرد. همچنین ستاد کرونا اعلام نکرد که موافق بازگشایی حضوری مدارس است یا خیر.

او ادامه داد: کشورهایی مانند امارات با رفتارهایشان در جهان اسلام باید بدانند در آینده‌ای نه چندان دور، نتیجه خیانت‌هایشان به اسلام را از طرف ملت‌های بزرگ مسلمان خواهند دید.

نماینده همدان و فامنین در مجلس تأکید کرد: دولت و مجلس بدانند که وضعیت عمومی اقتصاد خوب نیست و حال مردم نامناسب است. سیاست‌های اقتصادی باید به شکلی ساماندهی شود که مردم بتوانند از این وضعیت ایجاد شده و بحران بعضی امور با سلامت عبور کنند. رفتارها و عملکردهای نادرست در اقتصاد و سیاست گذاری‌ها شایسته ملت بزرگ ایران نیست.

حاجی بابایی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری باید در کشور انجام شود، حرف اول و آخر ما سرمایه‌گذاری است. سرمایه گذاری یعنی هدایت نقدینگی و در نتیجه ایجاد شغل، رونق اقتصادی و رفاه در معیشت عمومی خواهد بود. نوع هزینه‌ها و درآمدها، عدم شفافیت در بودجه و در برخی سیاست‌گذاری‌ها متأسفانه وضعیت اقتصاد کشور را با چالش مواجه کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: تغییر پیوسته نرخ اجناس و کالاها نتیجه بی مدیریتی و برنامه ریزی نکردن دقیق، عدم تفکر مبتنی بر اسلام و اعتقاد نداشتن به توانایی ملت ایران در اقتصاد مقاومتی است. جمهوری اسلامی ایران با کمبود نیروی انسانی مواجه نیست و کم پول نداریم. کشور، رهبری قدرتمند و مدیر و مدبر دارد، اسلام قدرتمند جهانی و جاودانه داریم، اما چرا مشکل اقتصادی داریم.

حاجی بابایی تصریح کرد: نبود عدالت در زمینه‌های گوناگون مشکل اصلی کشور است. مجلس انقلابی در این روزها باید به دنبال عدالت باشد و لازم است مبارزه با مفاسد را در قانون‌گذاری آغاز کند. اشرافی‌گری بزرگ‌ترین معضل کشور است و مجلس انقلابی باید با آن مقابله کند. در جمهوری اسلامی می‌شود کار کرد و حل مشکلات سخت نیست، اما سخت تر از همه مشکلات این است که وقتی در کشور کاری اتفاق افتاد، به نام چه کسی تمام می‌شود؟

او اظهار کرد: گروه بندی‌ها و متاسفانه سایه ۱۴۰۰ بر سر دولت، مجلس و کشور حکمفرماست و مجلس، دولت و کشور نباید قربانی انتخابات‌ و  رفتارهای سلیقه‌ای و گروهی شوند.  باید به سمتی حرکت کنیم که ملت بزرگ ایران بتوانند به اهداف خود در انقلاب اسلامی برسند ما در کشور «مشکل نمی‌دانم» نداریم و مجلس شورای اسلامی کار را شروع کرده و ما باید در مجلس کاری انجام دهیم که امروز نیاز واقعی و صددرصد مردم است و بر همین اساس  مجلس شورای اسلامی و کمیسیون برنامه و بودجه طرح یک فوریتی کالاهای اساسی را طرح می‌کند و به فضل الهی در این هفته به پایان می‌رساند.

حاجی بابایی در پایان اظهار کرد: مجلس انقلابی بداند یا نداند، محکوم به موفقیت است و هیچ راهی برای این پارلمان جز موفق شدن باقی نمانده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.