سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع بیش از ۳ هزار سبد غذایی در کرمان

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان کرمان گفت:بیش از ۳هزار سبد غذایی به ارزش ۵میلیارد ریال از محل موقوفات و بقاع متبرکه در قالب طرح شمیم حسینی در دهه اول محرم، تهیه و میان نیازمندان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام علی جلالی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از اجرای طرح شمیم حسینی در استان کرمان خبر داد و گفت: طرح شمیم حسینی در بقاع متبرکه استان کرمان از سوی ادارات اوقاف و با حمایت مشارکت‌های مردمی برگزار شد.

او افزود: در دهه اول محرم امسال بیش از ۳ هزار سبد غذایی، ۱۵ هزار اقلام بهداشتی، ۳۰ هزار پرس غذای گرم در قالب طرح شمیم حسینی بین نیازمندان استان توزیع شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت دستور العمل های بهداشتی به همت برگزار کنندگان برنامه‌های عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام، بیان داشت: بالغ بر۱۴هزار و ۷۰۰ عدد ماسک و مواد ضدعفونی به اعتباری بالغ بر۲۷۰ میلیون ریال به هیات‌های مذهبی تحویل شد.

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد:همچنین ۳۰هزار و هفتصد پرس غذای گرم به ارزش ۳میلیارد ریال بین نیازمندان توزیع شد.

اوضمن تقدیر از حضور پررنگ خیران، افزود: تهیه و توزیع ۷۰۰سبدغذایی به ارزش ۵میلیارد ریال به همت خیران استان کرمان در بین نیازمندان، از اقدامات موثر این طرح بود.

مدیر کل اوقاف وامورخیریه استان کرمان، خرید ۸هزار قلم بهداشتی با اعتباری بالغ بر۲۹۰ میلیون ریال از اقدامات دیگر خیران برشمرد و گفت: پایه و اساس طرح شمیم حسینی، حمایت از نیازمندان بود که با لطف خداوند متعال و همیاری خیرین به بهترین نحو محقق شد.

حجت الاسلام جلالی بیان داشت: اوقاف و امور خیریه بنا به توصیه رهبر معظم انقلاب، با عنوان خیزش عمومی برای کمک به افراد آسیب دیده از بیماری کرونا در قالب رزمایش ضیافت همدلی و شمیم حسینی، بسته‌های غذایی و بهداشتی را تهیه و توزیع کرد که این اداره کل توانسته است از محل موقوفات و خیرین گام‌های بزرگی را بردارد.

او با اشاره به اینکه از محل عواید نیات واقفین مرتبط، موجب شد اقشار مختلف جامعه از سفره اطعام اباعبدالله‌الحسین (ع) بهره‌مند شوند، افزود: اجرای طرح مزبور از طریق مراکز افق باعث گسترش تکریم امامزادگان عظیم‌الشان، مساجد و هیات های مذهبی شده است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه کرمان گفت: توزیع بسته‌های غذایی در راستای رزمایش مواسات و همدلی بوده است که امیدواریم با کمک خیرین، و نیز مردم این کمک به نیازمندان نیز ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام جلالی بیان داشت: هر چند شیوع ویروس کرونا مشکلات زیادی را در جامعه ایجاد کرده، اما ما شاهد کمک‌های مطلوبی به محرومان هستیم.

او با اشاره به این که وقف میراث بسیار ارزشمندی بوده که با مرور زمان فراموش نمی‌شود و نیازمندان جامعه از توفیقات آن بهره مند می‌شوند، تصریح کرد: امیدواریم این فرهنگ بیش از پیش در جامعه گسترش یابد.

انتهای پیام /ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.