سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل آب و فاضلاب تربت حیدریه :

۹۴درصد روستا‌های تربت حیدریه از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند

مدیرعامل آب و فاضلاب تربت حیدریه گفت: بعد از ادغام آب و فاضلاب شهری و روستایی با یکدیگر در روستا‌ها و افزایش ۵۲ لیتر به توان تولید آب روستا‌ها، در هیچکدام از روستا‌ها ی تربت حیدریه مشکل تامین آب نداریم.

صادق یوسفی مدیرعامل آب و فاضلاب تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت:  بعد از ادغام آب و فاضلاب شهری و روستایی با یکدیگر در روستا‌ها و افزایش ۵۲ لیتر به توان تولید آب روستا‌ها، در هیچکدام از روستا‌ها مشکل تامین آب نداریم و کمبود فشار بعضی از نقاط روستا‌ها ناشی از نامناسب بودن شبکه‌های انتقال و توزیع آب و هم چنین بدلیل مصرف بالای آب بود نیز برطرف شده است.

او افزود: شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه دارای ۱۲۰روستا با جمعیت بالغ بر هفتاد هزار نفر و تعداد ۲۹هزار و ۵۰۰ مشترک ۹۴درصد جمعیت روستایی را تحت پوشش دارد و در اکثر روستا‌ها بعد از ادغام شرکت‌ها اقداماتی برای تأمین و توزیع آب سالم و بهداشتی در قالب ۱۸ مجتمع آبرسانی و ۳۸تک روستا در فصل تابستان انجام شده که خوشبختانه با اقدامات انجام شده اکنون در هیچکدام ازروستا مشکلی در تأمین آب نداریم و این از نکات مثبت طرح ادغام آبفای شهری و روستایی است.

مدیر عامل آب و فاضلاب تربت حیدریه ادامه داد: تأمین آب روستا با ۶۴منبع تأمین آب با دبی تولیدی ۲۴۵لیتر در ثانیه و ۳۳ ایستگاه پمپاژ و ۲۷۸ کیلومتر خط انتقال و ۵۹۴ کیلومتر شبکه توزیع با تعداد ۱۰۴ باب مخزن ذخیره به ظرفیت ۱۰۵ هزار متر مکعب انجام می‌پذیرد.

یوسفی بیان کرد: با مهندسی مجدد تأسیسات برای گذر از تابستان نسبت به تعویض تعداد ۵ دستگاه الکتروپمپ ایستگاه پمپاژ و اصلاح هزار و ۱۰۰ متر خط انتقال در روستا‌های برس، احمدآباد خزایی، رودمعجن انجام شد و همچنین تجهیز ۳ حلقه چاه جدید و دو فقره چشمه و تعویض ۹ دستگاه الکتروپمپ توزیع آب و همچنین جداسازی تعدادی از روستا‌ها از مجتمع‌ها و خرید آب خام تاکنون نیاز آبی تعداد ۱۲۰ روستای تحت پوشش تامین شده است و امسال خوشبختانه مشکل خاصی را نداشته ایم.
 
او تصریح کرد: به همین منظور در روستای احمدآباد خزایی که بیش از ۱۰ سال مشکل کمبود آب داشته اند و تجهیز یک حلقه چاه و نصب یکدستگاه دیز ژنراتور مشکل آب شرب ۳۳۰خانوار روستایی مرتفع شده است.

مدیر عامل آب و فاضلاب تربت حیدریه تاکید کرد: با تجهیز ۲ حلقه چاه در روستای سربالا و مجتمع آبرسانی نوری نیز نیاز آبی روستا‌های تحت پوشش مجتمع تامین شده است و به منظور انجام اقدامات فوق ۳۰ میلیارد ریال از محل مبالغ داخلی شرکت تاکنون هزینه شده است.

یوسفی اظهار کرد: بمنظور مدیریت مصرف و کاهش مصرف مشترکین اکیپ‌های قطع انشعابات پرمصرف و غیرمجاز روستا‌ها راه اندازی شده است که تاکنون ۵۵ فقره انشعاب غیرمجاز شناسایی و جمع آوری شده و تعدادی تبدیل به مجاز شده است و به منظور جلوگیری از هدر رفت آب اکیپ رفع اتفاقات روستا‌ها تجهیز شده است.

بیشتر بخوانید


او افزود: تعرفه‌های بسیار ناچیز آب بهاء روستایی و همچنین وجود تعداد زیادی دام سبک و سنگین در روستا‌ها که از آب شرب استفاده می‌کنند باعث افزایش سرانه مصرف خانگی روستا‌ها شده که این یکی از مشکلات تأمین آب روستا‌ها است و باید برای آن چاره اندیشی شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب تربت حیدریه ادامه داد: فرسودگی اکثر شبکه‌های آبرسانی و استفاده از لوله‌های غیراستاندارد باعث شده که تعداد ترکیدگی‌ها افزایش یابد و در نتیجه میزان هدررفت آب بسیار بالا است که باید با برنامه ریزی منسجم سالانه نسبت به اصلاح شبکه‌ها در سنواتی آتی اقدام گردد و این مستلزم تامین منابع مالی جدید است.

یوسفی بیان کرد: به منظور اصلاح شبکه‌های روستایی ۳هزار متر اصلاح شبکه آب را در روستا‌های نسر، جوادیه، سرهنگ، ده پایین، حصار، احمدآباد خزایی، سرکاریز و برس و نوغاب و آلی با همکاری شورای اسلامی و دهیاری روستا انجام شده است.

مدیر عامل آب و فاضلاب تربت حیدریه تاکید کرد: به منظور تامین آب شرب شهر تربت حیدریه یک حلقه چاه با عمق ۲۵۰ متر در سازه‌های سخت با اعتباری معادل ۱۸ میلیارد ریال حفاری و تجهیز شده و با دبی ۴۰لیتر در ثانیه وارد مدار بهره برداری گردیده است که از کیفیت بسیار مناسب برای شرب برخوردار است.

یوسفی اظهار کرد: با توجه به اختلاف قیمت تمام شده و قیمت فروش آب و افزایش هزینه‌های که منجر به افزایش زیان شرکت‌ها شده است لذا تنها راه تامین منابع مالی، استفاده از ابزار‌ها تبصره‌های قانونی بودجه می‌باشد که لازم است شورا‌های اسلامی شهر‌ها با تصویب تبصره‌های قانونی در تامین منابع مالی شرکت را کمک کنند تا بتوانیم نیاز‌های مشترکین را برآورد سازیم.

صادق یوسفی مدیر عامل آب و فاضلاب تربت حیدریه گفت:بارندگی‌های امسال تاثیر مستقیمی در رفع خشکسالی‌های متوالی نداشته است لذا از تمامی مشترکین تقاضا داریم با صرفه جویی در مصرف زمینه تامین آب شرب همشهریان را فراهم سازند.

انتهای پیام//ا. غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.