سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماز جمعه در ۱۰ شهر استان بوشهر برگزار می‌شود

نماز جمعه از این هفته در ۱۰ شهر استان که در وضعیت نارنجی و زرد کرونایی هستند، اقامه می‌شود.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت:  همان گونه که با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری نماز جمعه به منظور حفظ سلامت مردم متوقف شد اکنون هم با توجه به مصوبه اخیر این ستاد مبنی بر اینکه می‌توان نماز جمعه را در مناطق نارنجی و زرد با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اقامه کرد، این آیین در ۱۰ شهر استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام یعقوب بهمیاری افزود: بر همین اساس، باتوجه به ابلاغیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و هماهنگی با ستاد ملی کرونا، از جمعه این هفته ( ۲۸ شهریور) نماز‌های جمعه همراه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شهر‌های دیر، دیلم، بردخون، آبدان، امام حسن، جم، کنگان، سیراف، خورموج و کاکی اقامه خواهدشد.

او با اشاره به اینکه پیش از این هم چند وقتی نماز جمعه در برخی شهر‌ها اقامه شد، بیان کرد: جایگاه‌های نماز قبل از حضور نمازگزاران ضدعفونی می‌شوند و نمازگزاران هم باید مهر و تسبیح شخصی خود را همراه داشته باشند، ماسک بزنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و سالمندان و کسانی که بیماران زمینه‌ای دارند از حضور در این آیین بپرهیزند.


بیشتر بخوانید


مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان بوشهر با اشاره به تجربه خوب برگزاری مراسم عزاداری محرم گفت: دهه اول محرم مراسم عزاداری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به خوبی در استان برگزار شد و به طور حتم نماز جمعه را هم به همان خوبی می‌توانیم برگزار کنیم.

پس از وقفه‌ای که از نهم اسفند ۹۸ به علت شیوع کرونا در اقامه نماز جمعه به وجود آمد،  از نوزدهم اردیبهشت برگزاری این آیین در برخی نقاط استان بوشهر از سر گرفته شد.

در ۲۵ شهر استان بوشهر نماز جمعه اقامه می‌شود که پس از مجوز ستاد ملی کرونا، نوزدهم اردیبهشت این آیین در پنج شهر شامل دیر، آبدان و بردخون در شهرستان دیر و خورموج و کاکی در شهرستان دشتی برگزار شد.

سپس دوم خرداد دو شهر اهرم و دلوار در شهرستان تنگستان و شانزدهم خرداد، ۶ شهر دیگر شامل دیلم، امام حسن، گناوه، ریگ، کنگان و سیراف به شهرهای برگزار کننده نماز جمعه افزوده شدند.

اما از ۲۳ خرداد تا کنون به علت شیوع کرونا اقامه نماز جمعه باز در استان بوشهر متوقف شد.

انتهای پیام/ک

 

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.