سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عوامل کنترل بیماری ایدز و پیشگیری از آن کدام است؟

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: تقویت همکاری‌های بین بخشی میان دستگاه‌های مرتبط و دانشگاه، از مهمترین عوامل کنترل بیماری ایدز و پیشگیری از آن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فریبرز نجفی‌مهر مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه از اجرای برنامه استراتژیک HIV استانی که به تفکیک شهرستان‌ها از سوی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شروع شد خبر داد و بر لزوم آموزش مستمر رویکرد نوین HIV در تمامی مراکز انجام تست این بیماری تاکید کرد.

او گفت: تقویت همکاری‌های بین بخشی میان دستگاه‌های مرتبط و دانشگاه، ایجاد سامانه اطلاعاتی قوی و آنلاین از مبتلایان به این بیماری عفونی و رصد و نظارت مستمر بر وضعیت بالینی بیماران از مهمترین عوامل کنترل بیماری ایدز و پیشگیری از آن است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه ادامه داد: سازمان‌هایی که به افراد پرخطر خدمات ارائه می‌دهند (از جمله مراکز MMT، کمپ‌های ماده ۱۶ و ۱۵، محل نگهداری متکدیان و کارتن‌خواب‌ها و ...)، لازم است سازوکار مناسب را برای انجام تست تشخیص سریع HIV ایجاد کند.

او افزود: بسیار مهم است که مبتلایان به HIV همواره تحت مراقبت باشند و همراه با خدمات پزشکی، آموزش‌های لازم به خانواده افراد مبتلا و فرد موردنظر داده شود که به مراحل درمانی توجه ویژه و بدون وقفه داشته باشند.

نجفی‌مهر گفت: آموزش و پرورش استان به ‌عنوان یکی از اعضای اصلی این کمیته باید آموزش به دانش‌آموزان را در اولویت امور خود قرار دهد و در شرایطی که فرزندان ما در شبکه‌های شاد و سایر سامانه‌ها در حال دریافت تعالیم خود هستند، از ظرفیت این شبکه‌ها برای ارائه آموزش‌های مورد نیاز در خصوص این بیماری استفاده کنیم.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.