سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور کارت معلولیت برای بیش از سه هزار معلول خدابنده‌ای

رئیس بهزیستی شهرستان خدابنده گفت: برای ۳ هزار و ۱۸۷ نفر از افراد دارای معلولیت خدابنده کارت معلولیت صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، نصیری قیداری رئیس بهزیستی خدابنده گفت: برای بیش از ۳ هزار نفر از افراد دارای معلولیت، پرونده پزشکی تشکیل و مشخصات آن ها در بانک اطلاعاتی بهزیستی ثبت شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شدت معلولیت در پنج سطح کامل، خیلی شدید، شدید، متوسط و خفیف دسته بندی می‌شود، افزود: بیشترین نرخ معلولیت را معلولیت جسمی و حرکتی تشکیل می دهد.

او درخصوص فعالیت‌های فردی و اجتماعی معلولین، با اشاره به اینکه در بحث مناسب سازی علاوه بر معلولین جسمی و حرکتی باید سالمندان، کودکان و افراد دارای محدودیت حرکتی را نیز در نظر گرفت، اظهار کرد: حضور معلولین در جامعه بستگی به مناسب سازی معابر و مبلمان شهری دارد و اگر این موضوع رعایت نشود در واقع آن‌ها را محکوم به خانه نشینی کرده ایم.

نصیری قیداری با بیان اینکه طبق قانون، صدور پروانه احداث و بازسازی اماکن و ساختمان‌های عمومی مشروط به مناسب سازی جهت  سهولت در تردد معلولین  است، تصریح کرد: تشکل‌های معلولین و جانبازان نیز می‌توانند بر پروژ‌ه های عمومی در حال ساخت نظارت کنند و اگر مشکلی در زمینه مناسب سازی مشاهده کردند به بهزیستی یا مراجع مربوطه گزارش دهند.

رئیس اداره بهزیستی خدابنده ضمن تاکید بر این نکته که در مناسب سازی، اصول و قوانین مناسب سازی باید رعایت شود، اظهار کرد: اگر این اصول و قوانین به درستی رعایت نشود ممکن است فرد معلول را دچار مشکل دیگری کند و حتی خطر آفرینی نیز برای آن ها در پی داشته باشد.

او ادامه داد: کارشناسان بهزیستی در حوزه مناسب سازی همکاری تنگاتنگی با ادارات و نهاد‌ها داشته اند و این موضوع موجب پیشرفت در امور مناسب سازی شده است.
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.