سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۱۵ طرح آبیاری تحت فشار در روانسر

مدیر جهاد کشاورزی روانسر گفت : ۱۲ میلیارد و ۱۵۹ میلیون ریال اعتبار بلاعوض امسال برای اجرای ۱۵ طرح آبیاری تحت فشار به مساحت ۱۱۶ هکتار در این شهرستان هزینه شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سیاوش کهزادی مدیر جهاد کشاورزی روانسر با بیان اینکه اجرای هشت طرح آبیاری تحت فشار در سطح ۸۳ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در حال انجام است، گفت : برای اجرای هر هکتار طرح سیستم‌های آبیاری تحت فشار ۱۰۵ میلیون ریال اعتبار بلاعوض از محل صندوق توسعه ملی هزینه می‌شود.

او گفت : از ابتدای اجرای طرح سیستم‌های آبیاری تحت فشار تاکنون، بیش از پنج هزار و ۴۹۳ هکتار از زمین کشاورزی این شهرستان به این سیستم مجهز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی روانسر افزود: قبل از سال ۸۷ فقط ۴۱۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی روانسر به سیستم‌های تحت فشار مجهز بود که امروز مرز پنج هزار هکتار را طی کرده است.

کهزادی، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، کاهش آفات و امراض، امکان‌پذیر شدن آبیاری در اراضی شیبدار، جلوگیری از فرسایش بی رویه خاک، کنترل پذیر شدن میزان برداشت آب از منابع آبی و سهولت در اعمال مدیریت آبیاری در مزرعه را از مزایای آبیاری به روش تحت فشار برشمرد و افزود: با اجرای سیستم آبیاری تحت فشار علاوه بر افزایش متوسط بهره وری هر مترمکعب آب مصرفی، هزینه‌های تولید نیز کاهش می‌یابد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.