سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر جهاد کشاورزی شادگان پیش بینی کرد؛

بیش از ۸۰ هزار تن خرمای تولیدی شادگان صادر می‌شود

منیعات با اشاره به آغاز برداشت خرما در شادگان گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۸۰ هزار تن محصول به استان‌ها و کشور‌های دیگر صادر شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خلیل منیعات مدیر جهاد کشاورزی شادگان با اشاره به آغاز برداشت خرما از سطح ۱۴ هزار هکتار از نخلستان‌های این شهرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۸۰ الی ۱۰۰ هزار تن خرما با نرخ توافقی از نخلداران خریداری و به استان‌ها و کشور‌های دیگر صادر شود.

او قیمت توافقی خرید هر کیلوگرم خرمای رقم استعمران درجه یک را ۷۶ هزار ریال و خرمای درجه ۲ را حدود ۱۵ درصد کمتر از خرمای درجه یک عنوان کرد و بیان داشت: ۸۰ درصد خرمای برداشت شده از نوع استعمران و ۲۰ درصد دیگر انواع دیگر است که از نخلستان‌های شادگان درحال برداشت است.

منیعات با بیان اینکه شهرستان شادگان دارای ۱۴ هزار هکتار نخلستان با ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار اصـــله نخل است که از این سطح ۱۰ هزار هکتار آن بارور و ۴ هزار هکتار آن غیر بارور هستند، اظهار کرد: پارسال ۶۰ هزار تن خرما در این شهرستان تولید و بیش از ۵۰ تن خرمای مازاد بر نیاز کشاورزان خرمشهری خریداری و به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه شد.

استان خوزستان جزو ۳ استان اول در تولید خرما در کشور به شمار می‌رود و بیشترین سهم تولید خرمای استعمران را به خود اختصاص داده است که ارزش صادراتی بالایی دارد، ضمن اینکه شادگان یکی از مراکز عمده تولید انواع خرما با بیش از ۵۷هزار هکتار اراضی قابل کشت است و استعمران، گنطار، بریم، برحی، اشگر از انواع خرمای تولید در این شهرستان محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.