سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش‌وپرورش:

معلمان نیازمند قانون خاص خودشان هستند

حاجی‌میرزایی گفت: با توجه به اینکه معلمان کارمند نیستند بنابراین باید قانون خاص خود را داشاه باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش در ششمین برنامه گفت‌وگوی هفته که به‌صورت ویدیو کنفرانس و از طریق بستر شبکه شاد برگزار شد، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید با شرایط خاصی روبرو بودیم و در شرایط کرونایی سال جدید را آغاز کردیم لذا با یک مسئله بد ساختار روبرو هستیم که آینده را با ابهام مواجه کرده است بنابراین تصمیم‌گیری در مورد برنامه‌های آتی پیچیده و نیازمند ارائه برنامه‌های متنوع است.

او افزود: حضور دانش آموزان در مدرسه ابعاد مختلف زندگی شخصی و اجتماعی آن‌ها را شکل می‌دهد و دور بودن بچه‌ها از مدرسه تأثیرات عمیق نامطلوبی را در زندگی آینده آن‌ها دارد لذا اولین اقدام در این شرایط متفاوت این بود که اجازه ندهیم کسی از آموزش‌ها جا بماند بنابراین دسترسی همه دانش آموزان را به آموزش تضمین کردیم. برای این کار گزینه‌های متنوعی ازجمله آموزش‌های حضوری و غیرحضوری تعیین کردیم که در آموزش‌های غیرحضوری؛ شبکه شاد، آموزش‌های تلویزیونی و تولید و پخش بسته‌های آموزشی در طبقه‌بندی آموزش‌های غیرحضوری هستند.

مدرسه در حقیقت کانون شکل‌گیری شخصیت افراد است

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: مدرسه تنها کارکرد آموزش را ندارد، مدرسه در حقیقت کانون شکل‌گیری شخصیت افراد است و جایگاهی است که آینده در آن شکل می‌گیرد و عرصه‌ای برای اجتماعی شدن و عرصه‌ای برای تعاملات با همسالان و نقطه به‌یادماندنی برای انسان‌ها است.

او ادامه داد: همه باید بیاموزیم که چه طور می‌شود ضمن اینکه بچه‌ها را از حقوق خودشان محروم نکنیم حق ارتباط و پیوند، حق تعامل با همسالان، حق حضور در جایگاهی که به تقویت مهارت‌های جمعی آن‌ها می‌انجامد را ادا کنیم و سلامت آن‌ها را نیز تضمین کنیم.

حاجی میرزایی بیان کرد: باید مسیر جسمی و روحی دانش آموزان را هموار کنیم و افراد را برای زندگی در دنیای آینده که به‌سرعت در حال تغییر و دگرگونی است آماده کنیم.

آموزش تکالیف دانش‌آموز در جامعه یکی از وظایف ماست

او ادامه داد: برای حضور مؤثر دانش‌آموز در آینده باید به حقوق خودش آشنا باشد و مهارت‌های موردنیازش را کسب کند تا در آینده در جامعه دچار مشکل نشود و تعادلش به هم نخورد لذا آموزش تکالیف دانش‌آموز در جامعه یکی از وظایف ماست.

عضو کابینه تدبیر و امید اذعان کرد: در سال‌های اخیر با تمرکز بر دختران طرح آموزش حقوق شهروندی را آغاز کردیم لذا تاکنون ۷۳۰ هزار نفر از دختران این آموزش‌ها را فراگرفته‌اند و بیش از ۱۱ هزار نفر نیز آموزش‌های خوب زیستن را دریافت کرده‌اند که تقویت مهارت‌های ارتباطی دختران نیز از سال ۹۲ در حال اجرا است که تاکنون ۷۵۲ هزار نفر در این دوره‌ها مشارکت داشتند.

حاجی میرزایی بر همکاری بیش‌ازپیش معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و آموزش‌وپرورش تأکید و عنوان کرد: معلم کارمند نیست، معلمان نیازمند قانون خاص خودشان هستند؛ با مشارکت معاون حقوقی رئیس‌جمهور و با استفاده از تجربیات باید بتوانیم یک لایحه ویژه فرهنگیان را به مجلس تقدیم کنیم با دولت صحبت شده و آن‌ها نیز موافق این موضوع هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.