سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فوریت طرح رسیدگی به پرونده‌های باغات در مناطق تهران به تصویب نرسید

اعضای شورای شهر تهران با یک فوریت طرح «رسیدگی به پرونده‌های باغات در مناطق شهرداری تهران» مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بهاره آروین عضو شورای شهر تهران در دویست و سی و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران در موافقت با یک فوریت طرح «رسیدگی به پرونده‌های باغات در مناطق شهرداری تهران» اظهار کرد: ما در شورای شهر تهران در چارچوب قوانین بالادستی مقرره‌گذاری می‌کنیم تا جریان کار‌ها روی روال بهتری بیفتد. بحث‌های مرتبط با باغات بارها در صحن تکرار شده‌اند و اکنون می‌توانیم پس از سه سال برای این موضوع معیار‌هایی را در نظر بگیریم تا در مناطق مورد بررسی قرار گیرند.

وی افزود: اگر به هر چهار بند طرح یاد شده نگاه کنید، متوجه می‌شوید که هیچ‌ یک نیازی به رأی شورا ندارند و می‌توانند بدون بررسی در صحن شورا به عنوان باغ قرار گیرند.

آروین تأکید کرد: این بحث‌ها چندین بار انجام شده و روسای کمیسیون‌های تخصصی شورا بحث‌هایی را در این خصوص مطرح کرده‌اند، اما پس از این سه سال بین آن‌ها اجماع ایجاد شده است.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران با اشاره به نظر رئیس شورا مبنی بر اینکه اگر اجماع حاصل شده است یک بار آن را بنویسیم تا هم در صحن ملاک عمل قرار گیرد و هم شورای بعد آن را ملاک قرار دهد، یادآور شد: در حال حاضر پرونده‌های باغات برای بررسی در صحن شورا در صفی طویل قرار گرفته‌اند و این در حالی است که در مناطق هم می‌توانند مورد بررسی قرار گیرند.

وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد من این است که کمیسیون‌ها یک مداقه نهایی درخصوص مسأله باغات داشته باشند تا حداقل درخصوص بند‌های قید شده در این طرح که تعداد زیادی از دوستان هم در جلسه هم‌اندیشی با آن‌ها موافق بودند، مصوبه‌ای داشته باشیم.

درنهایت فوریت این طرح با ۸ رأی موافق و ۹ رأی مخالف به تصویب نرسید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.