سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همکاری امارات و رژیم‌ صهیونیستی در زمینه هوش مصنوعی

خبرگزاری رسمی امارات اعلام کرد دانشگاه «محمد بن زاید» با پژوهشکده‌ای صهیونیستی در زمینه هوش مصنوعی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، خبرگزاری رسمی امارات (وام) امروز (یک‌شنبه) از امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ابوظبی و تل آویو در زمینه هوش مصنوعی خبر داد.

این خبرگزاری در بیانیه‌ای اعلام کرد: دانشگاه هوش مصنوعی «محمد بن زاید» که نخستین دانشگاهی است که در سطح مطالعات عالی و به صورت تخصصی در زمینه هوش مصنوعی فعالیت و پژوهش می‌کند، تفاهم‌نامه همکاری با پژوهشکده «وایزمن» اسرائیل امضا کرده است.

در این بیانیه آمده است: به موجب این تفاهم‌نامه دو موسسه آکادمیک در برخی حوزه‌ها با هدف پیشرفت و استفاده از هوش مصنوعی به عنوان وسیله‌ای برای تحقق پیشرفت و رشد همکاری خواهند کرد.

امارات همچنین اعلام کرد: این نخستین قرارداد در این سطح میان دو موسسه مطالعات عالی از امارات و اسرائیل است و فرصت‌های همکاری متعددی را برای طرفین فراهم می‌کند از جمله اعزام دانشجویان و همکاران دارای مدرک دکتری، برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های علمی، تبادل اطلاعات میان محققان. همچنین طرفین می‌توانند پژوهشکده مشترک ویژه هوش مصنوعی تاسیس کنند.

خبرگزاری رسمی امارات پیشتر اعلام کرده بود شرکت «اپکس» امارات با هدف توسعه و تقویت تحقیقات و پژوهش‌های مربوط به کرونا و بهبود عملکرد دستگاه تست این ویروس برای کمک به تسریع و تسهیل فرآیند آزمایش و انجام آن با دقت بالا برای همه افراد جامعه بر اساس بهترین شیوه‌های جهانی، یک توافقنامه تجاری-راهبردی را با گروه «ترا» رژیم صهیونیستی امضا کرده است.

رئیس جمهور آمریکا ۱۳ اوت (۲۳ مرداد) اعلام کرد که امارات و رژیم اشغالگر صهیونیستی برای عادی سازی روابط و صلح به توافق رسیده‌اند و این توافقنامه به زودی در واشنگتن به امضا خواهد رسید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.