سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خریداری بیش از ۱۴هزار تن گندم مازاد از کشاورزان رخ

مدیر جهاد کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تا کنون بیش از ۱۴هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان توسط مراکز خرید، در بخش رخ خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی شیبانی مدیر جهاد کشاورزی بخش رخ گفت: بیش از ۱۴هزار تن گندم مازاد به سیلو‌های تربت حیدریه، رباط سنگ ومشهد انتقال و ذخیره سازی شده است.

او افزود: بیش از ده هزار و ۹۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه در سال زراعی جاری زیر کشت گندم آبی و دیم قرار گرفته است که از این سطح ۳هزار و ۸۵۰ هکتار به صورت آبی و مابقی به صورت دیم کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی رخ ادامه داد: این میزان گندم مازاد بر نیاز کشاورزان منطقه توسط مراکز خرید بخش خصوصی و دولتی با درصد سن زدگی نزدیک به صفرو به صورت تضمینی انجام شده است.

شیبانی بیان کرد: این میزان خرید در مقایسه با مدت مشابه سال پارسال ۱۰ در صد رشد داشته است و علت این رشد بارش‌های مناسب سال جاری بوده است.

او تصریح کرد: مهمترین ارقام کشت شده، در مزارع بخش رخ پیشگام، میهن، حیدری، سیروان، امید، مهرگان، سرداری آذر ۲ و کوهدشت به صورت آبی و دیم کشت شده اند.

مدیر جهاد کشاورزی رخ تاکید کرد: متوسط برداشت محصول گندم امسال از هر هکتار آبی ۵ تن و از هر هکتار دیم به صورت متوسط یک تن گندم برداشت شد.

شیبانی اظهار کرد: برای خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان سه مرکز خرید در رباط سنگ، نسر و سلطان آباد در منطقه رخ این کار را انجام می دهند.

انتهای پیام// ا. غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.