سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمهور:

دشمن در هدف سیاسی و اقتصادی خود ناموفق بوده است/ امروز زمان تاب‌آوری مضاعف ملت ایران در برابر تحریم‌هاست

روحانی گفت: با وجود تحریم‌های شدید نگذاشتیم دشمن به هدف سیاسی و اقتصادی خود برسد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۹_۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی امروز، یکشنبه ۲۳ شهریور ماه سال جاری در دانشگاه تهران با سخنرانی مجازی رئیس جمهور آغاز شد.

در این مراسم منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،  سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران،  یک عضو هیأت علمی به نمایندگی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و یک دانشجو به نمایندگی از دانشجویان سخنرانی خواهند کرد.

روحانی گفت: آغاز فعالیت تحصیلی سال ۱۳۹۹_ ۱۴۰۰ را به تمام اساتید و دانشجویان سراسر کشور تبریک می‌گوییم. ‌ای کاش دستورالعمل‌های بهداشتی اجازه می‌داد مانند سال‌های گذشته از نزدیک در جمع فرهیختگان دانشگاهی و مسئولان عالی رتبه بخش فرهنگ و دانشجویان باشم، اما اجرای دستور العمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا برای همه لازم الاجرا است.

دانش آموختن در شرایط فعلی با گذشته متفاوت است

او  با اشاره به اینکه از روز اول مواجه با کرونا خودم را موظف می‌دیدم که در برنامه‌ها و فعالیت‌ها دستورالعمل‌ها را رعایت کنم، ادامه داد: با وجود اینکه اجرای این شیوه‌نامه‌ها در برخی موارد با علایق انسان سازگاری ندارد، اما نقض دستورالعمل‌های بهداشتی نباید به عنوان یک شیوه‌ در ذهن ما باشد. از تمام مقانات و دانشگاه‌ها که در ترم گذشته تحصیلی همه تلاش خود را به کار بستند تا دانش پژوهان، دانشجویان و دانش آموزان از علم و تحصیل باز نمانند تشکر می‌کنم. همانطور که جامعه به آب، غذا و اکسیژن نیاز دارد به علم و دانش و فعالیت تحقیقی هم نیازمند است و این نیاز نباید روی زمین بماند.

رئیس جمهور ادامه داد: دانش آموختن در شرایط فعلی با گذشته متفاوت است و باید در چارچوب مقررات بهداشتی علم آموزی را ادامه دهیم.

تامین ۹۵ درصد نیاز‌های دارویی کشور در داخل

روحانی افزود: از کادر درمان که از پایان بهمن سال گذشته با تمام توان بر‌ای حفظ جان مردم به میدان آمدند و از هیچ کوشش و فداکاری دریغ نکردند تشکر می‌کنم. امروز بهداشت و درمانی را در اختیار داریم که می‌تواند روی پای خود بایستد و نیازی به کمک ندارد.

او گفت: این امر در سایه تلاش دولت گذشته و دولت یازدهم و دوازدهم بوده است که برای توسعه بخش بهداشت تلاش کرده‌اند که طرح تحول سلامت، بیمه همگانی و گسترش بهداشت و درمان در سراسر کشور حتی در روستا‌ها از جمله نتایج این تلاش‌ها است. حدود ۹۵ درصد نیاز‌های دارویی را در داخل کشور تامین می‌کنیم.

روحانی تاکید کرد: شیوع ویروس کرونا همه ما را وادار کرد زیست جدیدی را مد نظر قرار دهیم. در زندگی خانوادگی، دانشگاه‌ها و محل کسب کار مجبور به ادامه فعالیت با سبک جدید شده‌ایم.

بدون تعامل با جهان زندگی کردن ناممکن است

او با اشاره به اینکه در طول این ۷ ماه توانستیم در همه حوزه‌ها در چارچوب ضوابط بهداشتی عمل کنیم، ادامه داد: از دانشگاه‌ها برای ادامه آموزش ترکیبی، حضوری و مجازی پس از شیوع کرونا تشکر می‌کنم؛ زیرا بسیار خوب عمل کردند اگر چه هیچ چیزی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آموزش مجازی می‌تواند در بخش بزرگی از فعالیت‌ها جایگزین آموزش حضوری باشد، اظهار کرد: دانشگاه مرکز علم و تحقیقات و نوآوری است، مدیران آینده را تربیت می‌کند و نظریه‌های جدید را در علوم مختلف طرح می‌کند. دانشگاه محل نقادی نسبت به حکومت، دولت و جوامع است که این نقد با در نظر گرفتن شرایط و انصاف بهترین هدیه برای مسئولین است. امروز با دو مشکل بزرگ مواجه هستیم. اولین مشکل ما این است که تحریم بسیار شدید و بی نظیر در تاریخ جهان هستیم، اما نگذاشتیم دشمن به هدف اصلی که شکستن ابهت این نظام، درمانده کردن مردم و تسلیم کشور در برابر خواست آن‌ها بود برسند. درآمد نفتی ما در سال ۹۹ حدود ۱۲۰ میلیارد ریال و در سال ۹۸ کمی بیش از ۲۰ میلیارد ریال بوده است که این نشان دهنده مشکلات جامعه است. باید از توانمندی داخلی استفاده کنیم. اما بدون تعامل با جهان زندگی کردن بسیار سخت و ناممکن است. باید بتوانیم آنچه را تولید می‌کنیم در خارج از کشور عرضه کنیم و به آنچه نیازمند هستیم توان دسترسی از خارج کشور را داشته باشیم.

باید از کشورهای دیگر در زمینه دارو و واکسن کمک بگیریم

روحانی با بیان اینکه دشمن درصدد اخلال در رابطه ما با سایر کشور‌ها است، گفت: باید از دیگران در زمینه دارو و واکسن کمک بگیریم و به سایر کشور‌ها هم کمک کنیم. هم باید روی پای خود بایستیم و هم شرایط تعاملی با دنیا را فراهم کنیم. علی رغم همه مشکلات کالا‌های اساسی به اندازه سال گذشته و در برخی موارد بیشتر تامین شده است. توانسته ایم نیازمندی‌ها را برای جامعه مرتفع کنیم. مشکلات امسال به نسبت سال گذشته بیشتر است و در سه ماه ابتدایی سال صادرات و واردات رشد منفی حدود ۳ و نیم درصدی داشته است، اما در ماه چهارم و پنجم سال این حوزه رشد داشته است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دشمن در هدف استراتژیک و سیاسی- اقتصادی خود ناموفق بوده است، ادامه داد: همه باید توجه کنیم که علی رغم سختی‌ها و مشکلات حرکت جامعه ما معضلات و مشکلات را در حد توان حل و فصل کرده است. 

رئیس جمهور افزود: دشمن در زمینه سیاسی و حقوقی دچار شکست‌های کم نظیری شده است. دشمنان ما در سازمان ملل متحد که آن را خانه خلوت خود می‌دانستند حداقل سه شکست بزرگ تاریخی داشتند. در یکی از اهدافشان که بازگرداندن تحریم تسحیلاتی بود در سازمان ملل و شورای امنیت از ۱۵ رای، آمریکا دو رای داشت و ۱۳ رای دیگر در برابر او بودند. در مکانسیم ماشه هیچ عضوی از اعضای شورای امنیت با امریکا موافقت نکردند و این پروسه را حتی توانستند آغاز کنند که یکی از موفقیت‌های ملت ما است. پایان شهریور، پایان زمانی است که در قطعنامه ۲۲۳۱ پیش بینی شده است، اگر چه امریکا به دلیل خروج از برجام نمی‌تواند از این پروسه استفاده کند.

رشد ۱۰۰ برابری شرکت‌های دانش‌بنیان

او تاکید کرد: دانشجویان همان گونه که باید نقد کنند باید واقعیت‌های مهم و بزرگ را با بیان و قلمشان برای جامعه تشریح کنند. سه موفقیت جامعه بین الملل و چند موفقیت بزرگ حقوقی را در دادگاه بین المللی لاهه در اختیار داشتیم. همچنین در زمینه یک موضوع بانکی و اوراق بانکی که در دادگاه بین الملی توانستیم موفق باشیم و در برجام در مرحله صلاحیت و حکم کوتاه مدتی که دادگاه صادر کرد نیز موفق بودیم. این موفقیت‌های سیاسی و حقوقی در تاریخ کشور برای ما اهمیت دارد.

روحانی با بیان اینکه امروز دانشگاه‌ها در مسیرخودکفایی قرار گرفته اند، گفت: مقایسه شرایط سال ۹۹ با سال ۹۲ نشان از موفقیت ما دارد. اگر ۷ سال پیش یکی از دانشگاه‌های ما جزو دانشگاه‌های برتر دنیا بود امروز ۴۰ دانشگاه ما در لیست دانشگاه‌های برتر است. در شتاب علمی در برخی از سال‌ها اول بودیم و این نشان می‌دهد که در شرایط تحریم و سخت مسیر علم، دانش و پیشرفت علمی را فراموش نکردیم. در نوآوری اگر جایگاه ما ۱۲۰ بوده امروز جایگاه ۶۵ را داریم که نشان از حرکت بسیار خوب ما در نوآوری است. در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان تقریبا ۱۰۰ برابر شده اند، در سال ۹۲ حدود ۵۳ شرکت داشتیم که امروز به بالای ۵ هزار عدد رسیده  است. همچنین درآمد این شرکت‌ها ۶۰۰ برابر شده است. 

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز، روز تاب آوری مضاعف برای ملت ایران است، گفت: امروز روز تاب آوری در برابر تحریم‌های بی نظیر با توطئه‌هایی که در برابر ملت بوده و تاب آوری در برابر ویروس کروناست. این تاب آوری مضاعف برای ملت ما است که در سایه اعتماد و امید امکان پذیر است. اگر ملتی احساس کند در برابر فشار بیرونی شکسته می‌شود در اهداف بلند ملی خود موفق نخواهد بود.

روحانی در ادامه افزود: علت ایستادگی ملت ما در برابر فشار بی نظیر اقتصادی، اعتمادی بوده است که به ساختار فرهیختگان و اساتید خودشان داشتند. تا روزی که این اعتماد وجود دارد مردم به مقاومت خود ادامه می‌دهند. امید و اعتماد ملی برای ما مهم است و با ناامیدی نمی‌توانیم در برابر مشکلات ایستادگی کنیم که دانشگاه نقش مهمی در اعتماد آفرینی دارد.

او گفت: در شرایط تحریم در تابستان برق و آب مردم قطع نمی‌شود. اعتماد مردم بر مبنای کارکرد نظام و دولت است.

رئیس جمهور ادامه داد: در این شرایط باید با همکاری هم امید را برای آینده حفظ کنیم. دانشگاه‌های ما نقش مهمی در سرمایه ملی امید اجتماعی و امید ملی دارند. می‌توانیم با دادن امید کاری کنیم که مردم بدون هراس و اضطراب و با امید کامل نسبت به آینده مسیر و راه زندگی خودشان را ادامه دهند.

روحانی در پایان یادآوری کرد: امیدورم شرایط دستورالعمل‌های بهداشتی اجازه دهد که در ماه‌های آینده از نزدیک سخنان و نقد‌های اساتید و دانشجویان را بشنوم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
در ایران سه گروه وضعشان توپ است کارمندان دولت.صاحبان کارخانه های بزرگ.پزشکان .بقیه مردم کار می کنند تا این سه گروه در آسایش باشند
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
عجب
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
منظور از ناموفق بودن دشمن چیست؟
یعنی الان بنده با ۲۵ سال سابقه کار هر روز شرمنده زن و بچه ام هستم و از اولین مایحتاج روزمره و خردوخوراک محروم ، دشمن شکست خورده و دولت ما پیروز است ؟
ای کاش مسوولین کمی مردم رو درک کنن
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
مجلس چرا این رو استیضاح نمیکنه؟
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
آقای روحانی ای کاش خانواده خودتنم باحقوق کارمندی وکارگری زندگی میکردند تامزه تاب آوری را باتمام وجودتان لمس میکردند
گزارش تهیه بفرمایید
۲۳:۵۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
آقایان بفرمایند چرا ارز یا نهاده یا واردات مواد مورد نیاز را به خود واحد تولیدی نمی دهید الان نهاده دام دست دلال هست کود و سم دست دلال که نه جاش مشخصه و نه تولید کننده اگر صلاح میدانید در امورات ملاک واحد تولیدی باشد که کارگر دارد و کار اصلی به دوش اوست نه دلال نفوذی و رانتی که گلوی تولید کننده را می فشارد و باعث افزایش قیمت تمام شده می شود الان قضیه قطعات خودرو هم همینطور شده دون مرغداری و لوازم خانگی مجبورن سراغ دلال بروند
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
خدایا چرا من رو تو این کشور تو این قاره آسیا خلق کردی بخدا قسم یه کتابش قسم ادم وسط زامبای زندگی کنه هر لحظه احتمال کشته شدنش باشه بهتر از این فلکه زده است
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
ای یار امام زمان احمدی نژاد کجایی ای خدا خدا به دادمون برس
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
اگه میفهمیدیم برای چی باید تاب بیاریم خوب بود چی گیر مردم میاد هیچی هر موقع گند میزنید میگید کار دشمن واقعا یاد سریال برره و قسمت اجباری مهران مدیری بخیر
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
از اقتصاد گرفته تا سلامت مردم در قبال کرونا هیچ اهمیتی داده نمی شود الان وقت تاب آوری دولت است و مردم تاب آوریشان تمام شده است
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
با بودن دولت تدبیر و امید که تمام مردم را با بی تدبیرش بیچاره کرده نیاری به دشمن نداریم
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
میگم آ اون بالا همه چی خوبستا!
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
شرم بر این همه تدبیر دولت که بی تدبیری و بدبختی ملت نتیجه اش شد.
Mohsen
۲۱:۵۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
هم سیاسی هم اقتصادی!!!!!!
عجب
پس احتمالا زمان اصحاب کهف هستش
رضا حیدری سیستانی
۲۱:۴۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
با سلام خدمت ریس جمهور قشنگ و خوش خنده کشور ما. حاج حسن ما نزدیک به هفت سال است که از شما فقط حرف سیاسی شنیدم ؟؟؟؟حاجی واقعا در این شرایط سخت اقتصادی کشور که مدیر شمایم ما حرف سیاسی چه کار ما می اید؟؟/به خدا یک درصد مشکلات هم به خارج از کشو به قول شما دشمنان خارج کشور ربطی ندارد مشکل ما دشمنان داخلی است به ملت خیانت می کنند و شما بی تفاوت هستی؟؟؟با یک بررسی متوجه میشوید چرا مردم در فشار اقتصادی هستند؟؟؟چرا هر ثانیه اجناس گران میشود بیشتر انات که ایرانی است بطوری که به جز من کسی انان را نگاه نمی کند چه بسا که بخرد؟خواهشی از شما دارم به خدا قسم می دهم بیا در این سال اخر با مردم شفاف باش همه مشکل را به سیاست وصل نکن همه ضعف مدیریت است با تشکر از شما
میکاییل
۲۱:۳۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام الانصاف یا هو ما چقدر باید تاب بیاوریم جایی نمانده اقای رییس در شرمندگی پیش خانواده مضاعف را گذشتیم ما که ملتی ثروتمندیم چرا فقر و چرا چنین شد .ایا چنین سختگیری بر ملت و اینهمه گرانی با کجا ارتباط دارد دنیا که فقط امریکا نیست خیلی ها با دولت ایرانند چرا خودتان هی از بزرگی دشمن میگویید تولیدات داخل ه با دلار نیست .به اخر رسیده ایم سوال بیجواب زیاد است و جسارت پاسخگو کمتر .یا علی.
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
بعضیا الان از آب گل آلود ماهی میگیرن روحانی مقصر هست ولی کل اقتصاد از بین رفته کشور را کسای دیگر به تاراج بردن و میبرن بزرگترین گناه ایشون فقط وعده های پوچ به مردم پشت تریبون هست
نادر
۰۲:۴۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
سفسطه نکن.کدوم ماهی کدوم اب گل الود بیخیال.
محمد
۲۱:۱۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
بزک نمیر ، بهار می اد، کمبزه با خیار می اد
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
پس کی دوره این تموم میشه.
محمد
۲۰:۴۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
ایشون شرم و حیا رو دم حجله کشته. اگر من مسبب این وضع بد اقتصادی و اجتماعی بودم، می تمرگیدم یه گوشه و دیگه ... زیادی نمیخوردم ولی ایشون و باقی همراهانش خیلی پر رو و وقیح هستند.
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
فاتحه همه رو خونده میگه باید تحمل کنید دیگه از این بیشتر خم نمی تونیم خم بشیم
حسینی
۲۰:۱۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
قشنگ مشخصه از قیمت‌ها خبر نداره الان فکر میکنه قیمت ها همون قیمت‌های دهه شصته مردم هم شدیدا پشت دولت وایستادن محکم و استوار. نمیدونه کمر همه شکسته
حسینی
۲۰:۱۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
یعنی همه رو گاگول فرض کرده
امین
۲۰:۰۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
کاش همه در کنار هم تاب بیاوریم نه اینکه تاب آوردن به دوش یک عده خاص باشد
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
چندتا تاب از تو پارک محل ما بیاببر. فعلا"کروناست بچه ها تاب نمیخورن.
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
احمدی نژاد کجایی
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
اقا یعنی یکی نیست به این بگه بیاد بره بازار قیمت ها رو ببینه؟
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
آی عمو دلار شده ۲۶۵۰۰کجایی الوو الوو عموالوو
خ_دزفولی
۱۸:۰۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
ما تحصیلکرده ها گیر این آدم خودشیفته افتادیم.اصلا در فکر اشتغال ما نیست این دفتر چه استخدامی را ورق میزنم هر استان یا نهایتش هرشهرستان از هر رشته تحصیلی یک نفر آنهم با سهمیه میخواهد هر چی به این آقا بگم کم گفتم.
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
دقیقاً. هشت سال عمر ما رو هدر داده ب این آزمونای استخدامیش.
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
همینو بگو. یه کارشناس میخواد اونم یه نفر آقا و خانم با هم یه نفر.
بعد هر چی رشته تو علوم پایه بودو میگه میتونین تو این دسته شغلی آزمون بدین. برای یه نفر.
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
تاب آوری ملت ایران؟! چرا همش از ملت؟
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
هرکسی کشورومردم ایران ورفاه مردم را میخواهد دعا میکنم همه امین کامنت بگذارید
خدایا هرکسی ملت را به این روز دچار کرد وکشوررا ازهرلحاظ به خرابه تبدیل کرد ازسرتقصیراتش نگذرد وزجرش بده
امین
۲۰:۰۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
این ترفند عزیزانی است که 8 سالشون تمام می شود یک استخدامی می زنن پولی را از مردم می گیرن و بعد تعداد کمی را استخدام می کنن و یا بلاتکلیف برای دوره بعد که خودشان نیستن می گذارن این قضیه در 8 سال قبل آن عزیز نیز اتفاق افتاده بود دوستان گرامی با طناب پوسیده اینها به چاه نروید
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
33 سال دارم
از زمانی که خودم رو شناختم هر روز بدتر شده شرایطم
آرمان های شما که جز بدبختی چیزی برای من نداشت.
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
ایراد از آرمان انقلاب نیست برادر ، کج نرو بدون به کی رای میدی
یک شومن یا کاندیدای ریاست جمهوری
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
احمدی نژاد منتظرتیم
پویا بهرامی
۱۷:۲۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
خداییش هیچ وقت وضعیت به این بدی نبوده گرونی کمر مردم رو شکسته ولی همچنان ایشون هیچی رو قبول نداره
پویا بهرامی
۱۷:۲۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
خداییش هیچ وقت وضعیت به این بدی نبوده گرونی کمر مردم رو شکسته ولی همچنان ایشون هیچی رو قبول نداره
الف
۱۶:۴۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
بیدار شو آقای رئیس جمهور!
دشمن هم در اهداف سیاسی و هم اقتصادی درست زده وسط خال...
مردم له شدن میفهمی....
از یه جامعه له شده تحمل مضاعف نخواه..
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
حرف شما کاملا درسته دشمن به تمام اهدافی که داشت رسید و مسئولان مملکت هنوز در حال خواب خرگوشی
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
کسی که خودشو بزنه به خواب هیچ وقت بیدار نمیشه
کارگر ایرانی
۱۶:۴۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
بازم سخنرانی . بازم توجیه . مردم دارن تو این اقتصاد نابود میشن . فقط کارمندای بخش دولت در رفاه هستن . چون حقوق بالا و وام های کم بهره شاملشون میشه . بقیه مردم چی اونا از کجا نون شب بیارن بخورن . من یک کارگرم با حقوق مصوب ۲میلیون و ۱۰۰ هزار تومان چجوری زندگی کنم . میفهمی چی میگم.
محمد
۲۱:۱۴ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
من کارمند دولت هستم، واقعا فکر میکنید ما گل و بلبلیم، گرانی کمر همه را شکسته
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
اول تحقیق کن بعد حرف بزن، برو ببین اول خط فقر چقدره ، و حقوق اکثر کارمندان دولت چقدر زیر خط فقره ، بعد بیا صحبت کن!
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
بنده پلیس هستم ماهی ۱۰ روز خانوادمو میبینم. حقوق من بالا نیست
خونه ندارم، ماشین ندارم، به عنوان ضامن هم قبول ندارن به خاطر شغلم چه برسه به اینکه وام بدن اونم کم بهره.
برادر ما همدردیم
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
ما به چشم خود می بینیم همه کارمندان دولت در رفاه هستند همشون خونه و ماشین دارند
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
خدا رحم کنه به ما با مسعولین
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
تا کی تاب بیاریم، تاب خوردیم به هم!
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
چرا ملت تاب بیارن و مسئولان در ناز و نعمت باشن؟ اگه راست میگین خودتون با وضعیت و حقوق یک کارگر و با حالت مستاجری زندگی کنید تا تاب آوری رو قشنگ بچشین!
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
بیچاره کردی همه رو فقیر رو فقیر تر کردی غنی رو غنی تر برباد دادی همه چی رو . تاب اوری و فشار مضاعف تا چقدر؟ چی داری میگی؟ از چی صحبت میکنی؟ به کجا داری میبری مردومو . اصلا حواستون به مردم و قشر متوسط و فقیر جامعه هست؟ به خوانواده های بیکار بی سر پرست بد سرپرست چی ؟ ......به گرانی مایحتاج مردم، خوراک، پوشاک، منزل ، لوازم منزل ، جهیزیهغیره و ذالک.... مردم اینا رو از شما میخوان ،
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
امروز زمان تاب آوری مضاعف مردم ایران در برابر تحریم هاست؟؟؟؟؟؟؟ یعنی تمام تلاشتو داری میکنی که همه بگن مذاکره با آمریکا؟
ایران
۱۶:۰۴ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
هر جوری هست تاب میاریم تا دوران این دولت تموم بشه
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
یعنی دولت بعدی گل و بلبله؟
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
برو عمو بقیه را تبرئه نکن خودت هم میدونی مشکل کشور روحانی نیست
علی
۱۵:۵۴ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
ما مقاوت میکنییییییییییم...
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
وووووووووووااااای چی میگه این !!؟؟
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
آره معلومه از دلار ۲۷هزارتومانی یا سکه ۱۲میلیونی خورد وخوراک ملت هم که نگو عالیه. آیا شما از ایران حرف میزنی
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
دلار شده 27 هزار تومن . خوابی هنوز ؟
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
بهتره نیست خود مسئولین هم در این تاب آوری سهیم بشن؟!!
فعلا که بدبختی و فلاکتش برای ماست و دک و پوزش مال اونا .
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
از اقتصاد چیزی مانده؟
از فرهنگ و انسانیت چیزی مانده؟!
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
پس كي زمان خجالت كشيدن شما از مردم فرا ميرسه. . تو اين 7 سال ضرري كه تو به ما زدي
A.gh
۱۷:۲۳ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
بعضی مواق جناب روحرفایی میزنه که مخ ادم سوت میکشه
چقدر مدم سختی وتحریم را تحمل کنن
خدا ازت نگذره
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
ما مردم بدبخت زیر فشار گرانی
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
سکه شده 13 ملیلیون پراید شده 120میلیون دلار شده 27 هزار بعد چی داری میگی حالت خوشه اصلا !!!
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
قبل از این دولت هم تحریم بود. قرار بود مشکلات رو حل کنید.
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
قرار بود مشکلات رو حل کنید.
رضا
۱۴:۰۴ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
دلت خوشه
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
عجب
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
ایشون علاقه دارند همه چیز رو برعکس بگن این یعنی دشمن در هدف سیاسی و اقتصادی موفق بوده
محمدیعقوبی
۱۷:۳۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
احسنتم. سلام بر شما... منم همیشه همین فکر رث دارم
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
تحریم های داخلی یا خارجی،باز هم مضاعف
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
بیکاری جوانان اقتصاد رو هدف گرفته
سیامک قهاری
۱۳:۱۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
دشمن در هدف سیاسی و اقتصادی خود ناموفق بوده است
آقای رئیس جمهور ، تو رو خدا راست میگی ؟؟!!!
حمید
۱۳:۱۴ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
دولت موفق دولتی هست که اجازه به تورم ندهد. دولت احمدی نژاد چطوری تورم رو مهار کرده بود؟ دولت موفقی اگر نبود. اینجوری هم ول نکرده بود.