سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی برداشت ۲۵۰ هزار تن ذرت دانه‌ای در کرمانشاه

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برآورد کرد: امسال ۲۵۰ هزار تن ذرت دانه‌ای در استان تولید شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدسعید هوشیار مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح زیر کشت ذرت دانه‌ای در استان کرمانشاه را ۲۶ هزار و ۲۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت:متوسط عملکرد ذرت دانه‌ای در مزارع کرمانشاه ۹.۵ تن در هکتار است و پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۵۰ هزار تن ذرت دانه‌ای در استان تولید شود.

هوشیار گفت: استان کرمانشاه بعد از استان خوزستان دومین استان کشور از حیث تولید ذرت دانه‌ای استدر همه شهرستان‌های استان کرمانشاه بجز دو شهرستان پاوه و سنقروکلیایی ذرت دانه‌ای کشت می‌شود.

هوشیار اشاره‌ای هم به قیمت خرید تضمینی ذرت دانه‌ای داشت و گفت: اگرچه قیمت خرید تضمینی ذرت دانه‌ای برای هر کیلوگرم ۱۷۰۰ تومان اعلام شده، اما هم اکنون قیمت ذرت دانه‌ای در بازار بین ۳۲۰۰ تا ۳۴۰۰ تومان است، لذا زارعان اقبال به فروش ذرت دانه‌ای در بازار آزاد دارند.

او با بیان اینکه هم اکنون برداشت ذرت دانه‌ای در شهرستان‌های صحنه و هرسین در دست اقدام است، گفت: ۴۵ ایستگاه ذرت خشک‌کنی برای امسال در نظر گرفته شده است.

به گفته هوشیار برداشت ذرت دانه‌ای در استان تا اواخر آبان ادامه خواهد داشت.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به در حال برداشت بودن ذرت علوفه‌ای در مزارع استان داشت و گفت: برداشت در سطح ۵۱۷۰ هکتار در حال انجام است.

هوشیار گفت: متوسط عملکرد ذرت علوفه‌ای در مزارع استان کرمانشاه ۷۲ تن در هکتار است و احتمالا امسال ۳۷۰ هزار تن برداشت محصول داشته باشیم.

به گفته این مسئول برداشت ذرت علوفه‌ای در استان تا ۲۰ مهر ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.