سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در تیتر امشب مطرح شد؛

روند رو به رشد تولید لوازم خانگی با وجود مشکلات تامین مواد اولیه

مدیرکل صنایع برقی وزارت صنعت گفت: با وجود اینکه ۶۰ درصد قطعات لوازم خانگی وارداتی است اما میزان تولید رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  گردان مدیرکل دفتر صنایع برق ،فلزی و لوازم خانگی در برنامه تیتر امشب در خصوص وضعیت صنعت لوازم خانگی تصریح کرد: صنعت لوازم خانگی وضعیت خوبی در کشور دارد به طوری که سال گذشته تولید ماشین لباسشویی ۵۸ درصد و  تولید تلویزیون با وجود خروج شرکت های کره ای،  ۶۳.۵ درصد رشد داشته است و این موفقیت بزرگی محسوب می شود.

او ادامه داد: در حوزه لوازم خانگی با وجود مشکلات تامین مواد اولیه و ارز وضعیت خوبی داریم و حال این صنعت خوب است.

گردان تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت تولید داخل و ضرورت کاهش واردات ، واردات لوزام خانگی به کشور ممنوع است.

این مقام مسئول در خصوص کمبود کالا در بازار گفت: ما گله مندی نسبت به تولیدکنندگان و توزیع کنندگان داریم. تولید کنندگان مکلف هستند کالا را به بازار ارائه کنند اما در حال حاضر میزان تولید با میزان نصب در منازل تطابق ندارد و این حاکی از احتکار کالا است و حتما دستگاه‌های نظارتی باید در این مورد به وظایفشان عمل کنند.


بیشتر بخوانید: 


گردان بیان کرد: در اردیبهشت ماه اجاره افزایش قیمت ۲۵ درصد در لوازم خانگی و ۲۰ درصد در تلویزیون داده شد و تولیدکنندگان موظفند این سقف را رعایت کنند.

مدیرکل صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت تصریح کرد: با وجود اینکه ۶۰ درصد قطعات لوازم خانگی وارداتی است اما میزان تولید رو به افزایش است.

او درباره عرضه ورق فولادی خارج از بورس و با قیمت بالاتر گفت: این مشکل مربوط به سامانه بهین یاب نیست و این سامانه کارش را دقیق انجام می‌دهد و نظارت هم روی آن وجود دارد.

گردان افزود: ما الان آمار خرید و آمار تولید شرکت‌ها را داریم و تلاش می‌کنیم میزان خرید ورق فولادی را با میزان تولیدات آنها مقایسه کنیم تا بتوانیم ورق فولادی را در اختیار تولید کنندگان واقعی قرار دهیم.

مشکلات تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه

در ادامه برنامه غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در این خصوص گفت: به دلیل توقف واردات و خروج برندهای خارجی از بازار ما باید افزایش تولید بدهیم، اما در تولید مشکل داریم واقعا تامین مواد اولیه و نهاده‌ها به قیمت مناسب سخت است.

او افزود: ما مجبوریم ورق فولاد را با قیمت بالا از بازار آزاد بخریم برای این که میزان عرضه ورق فولاد در بورس کفاف همه تولید کنندگان را نمی‌دهد و بسیاری از تولیدکنندگان ورق فولاد سرد، محصولاتشان را در بورس عرضه نمی‌کنند.

غزنوی گفت: مشکل این است که به هر کسی که پروانه بهره برداری گرفته از طریق سامانه  بهین یاب ورق فولادی می‌دهند، اما کسی پیگیری نمی‌کند که چه تعدادی از آن‌ها به ازای آن، چه میزان تولیدات دارند و فولاد مبارکه نباید ورق گرمش را به کسانی بدهد که ورق سرد تولیدی شان را در بورس عرضه نمی‌کنند. در این باره وزارت صمت باید یک کار فوری بکند.

فولاد مبارکه صد درصد محصولاتش را در بورس عرضه می‌کند

در ادامه ریاحی مدیر فروش داخلی فولاد مبارکه هم گفت: فولاد مبارکه صد درصد محصولاتش را در بورس عرضه می‌کند بخشی از عرضه به صورت مستقیم در تالار بورس و بخشی هم به صورت اختصاصی به تولیدکنندگان خودرو و لوازم خانگی صورت می گیرد.

او با بیان این که صنعت فولاد می‌تواند به اندازه نیاز کشور تولید کند گفت: افزایش تولید در صنایع پایین دست موجب مقداری کمبود شده است.

 ۸۰ درصد ورق تولید شده خارج از بورس فروخته می‌شود

 سعدی سخنگوی بورس کالا در این خصوص گفت: حداقل ۸۰ درصد ورق تولید شده خارج از بورس فروخته می‌شود و فقط فولاد مبارکه محصولاتش را در بورس عرضه می‌کند.

کاهش قاچاق و افزایش میزان کشفیات

دهقانی نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا تصریح کرد: با اقداماتی که صورت گرفته قاچاق لوازم خانگی کم شده و در ۵ ماهه اول سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه قبل میزان کشفیات قاچاق ۵۲۶ درصد افزایش یافته است.

او افرود: بین افزایش قاچاق و افزایش کشفیات رابطه مستقیمی وجود ندارد و افزایش کشفیات به معنی افزایش قاچاق نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.