سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۱۰ میلیارد ریال برای محرومیت‌زدایی روستا‌های چاراویماق هزینه می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با اشاره به اولویت این بنیاد برای محرومیت زدایی مناطق کمتر توسعه یافته استان گفت: ۱۱۰ میلیارد ریال برای محرومیت‌زدایی و بهسازی مسکن روستا‌های شهرستان چاراویماق هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حافظ باباپورمدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی افزود: در این راستا و برای محرومیت زدایی روستا‌های شهرستان چاراویماق و توسعه منطقه تفاهم نامه‌ای بین این بنیاد و بنیاد علوی امضا شد.

او اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه با مشارکت بنیاد مسکن و بنیاد علوی طرح محرمیت زدایی در روستا‌های این شهرستان در مدت ۵ سال اجرا می‌شود و بر این اساس هر کدام از طرفین در مرحله اول حدود ۵۵ میلیارد ریال تامین اعتبار خواهند کرد.

او گفت: با مشارکت طرفین دیوار حائل ۲ روستا و طرح هادی ۴ روستا اجرا و تسهیلات بلاعوض یا مصالح به واحد‌های احداثی از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی برای واحد‌های نیمه تمام پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی ادامه داد: با اجرای این تفاهم نامه تعدای از روستا‌های محروم این شهرستان با حمایت این دو نهاد تبدیل به روستا‌های هدف گردشگری شده و برای تعدای از جوانان منطقه زمینه اشتغال فراهم می‌شود.

از بدو تاسیس بنیاد مسکن ۸۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در آذربایجان شرقی از طرح هادی روستایی بهره‌مند شده‌اند و در تمام ۲ هزار و ۱۳ روستا بالای ۲۰ خانوار استان تهیه طرح هادی تمام و در ۴۳۴ روستا این طرح بازنگری شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.