سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدی: مدیر برنامه‌ها در سیستم نقل و انتقالاتی فوتبال ایران محوریت دارند/ باشگاه‌ها باید مرجعیت فنی داشته باشند

سرپرست مدیرعاملی باشگاه پیکان گفت: مدیر برنامه‌ها در سیستم نقل و انتقالاتی فوتبال ایران محوریت پیدا کردند و به مهم‌ترین عامل تبدیل شدند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر محمدی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه پیکان درباره انتصاب خود به این سمت اظهار داشت: از زحمات تمام مدیران قبلی باشگاه تشکر می‌کنم. به عنوان یک نیروی ورزشی و دانشجوی ورزش، از هر فردی در این مسیر یاد گرفته ام که باید از زحمات پیشکسوتان، به ویژه استاد خودم، گرشاسبی تشکر کنم. گرشاسبی جزو مدیران کارآمد و خوشنام ورزش کشورمان است و در انتهای فصل گذشته برای حفظ تیم در لیگ برتر خیلی زحمت کشید. با همراهی اعضای باشگاه با کادر مدیریتی، پیکان توانست سهمیه خود در لیگ برتر را حفظ کند.  

محمدی در ادامه گفت: از بهمن ماه سال گذشته با مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو جلسه داشتم و با هم صحبت کردیم. مقیمی فردی علاقه‌مند به ورزش، با نقطه نظرات دقیق و مهندسی است. او فوتبال و ورزش را به چشم صنعت می‌بیند و به فکر توسعه پایدار باشگاه پیکان است. پیکان به جز ورزش قهرمانی و حرفه ای، در ورزش کارگری هم فعالیت دارد و حدود ۴۰ هزار پرسنل ایران خودرو به زحمات بازیکنان و عوامل تیم‌های ورزش چشم دارند.  

سرپرست مدیرعاملی باشگاه پیکان عنوان کرد: فوتبال راهبردی‌ترین رشته باشگاه پیکان است و  برای فوتبال که بیشتر از سایر رشته‌های باشگاه دیده می‌شود، باید ارزیابی ویژه‌ای داشته باشیم. پیکان در والیبال هم سوابق و افتخارات زیادی دارد و فکر می‌کنم باشگاه‌های کمی هستند که به اندازه پیکان در والیبال افتخار داشته باشند. ما در والیبال بانوان هم به صورت حرفه‌ای فعالیت داریم. با توجه به فعالیت‌های چشمگیر باشگاه پیکان، مسئولیت سنگینی برعهده من است.

او درباره دلالی در فوتبال ایران و آسیب‌هایی که این پدیده به فوتبال ایران زده گفت: دلالی موضوع حساس و گسترده‌ای است. اصلی‌ترین توجیه ایجاد سیستم نقل و انتقال برای بازیکنان این است که باشگاه‌ها حق داشته باشند، منافع و بازده سرمایه گذاری خودشان روی بازیکنان را دریافت کنند. وقتی چنین بازاری ایجاد شود، باشگاه‌ها خود به خود به دنبال جذب بازیکنان باکیفیت‌تر می‌روند و منافع خود را از طریق فروش بازیکنان باکیفیت و جذب بازیکنان بااستعداد تامین می‌کنند.

محمدی افزود: در مسیر نقل و انتقالات، افراد زیادی را دخیل می‌بینیم و مهم‌ترین عامل در فوتبال ایران، مدیر برنامه‌ها هستند. هیچ جای دنیا، مدیر برنامه‌های قانونی هم چنین محوریتی در نقل و انتقالات ندارند. نقل و انتقالات چرخه‌ای متشکل از بازیکن، مدیر باشگاه و باشگاه مقابل است. متاسفانه در فوتبال ما شرایط متفاوتی ایجاد شده و شخص کلیدی این چرخه، مدیر برنامه‌ها هستند. این اتفاق می‌تواند از روی ناآگاهی یا مسائل دیگر باشد.


بیشتر بخوانید:


سرپرست مدیرعاملی باشگاه پیکان گفت: وقتی در یک باشگاه مرجعیت فنی وجود داشته باشد، جدا از بازیکنان و عواملی که در یک تیم حضور دارند، کمیته فنی می‌تواند عملکرد بازیکنان و کادرفنی و نیاز‌های تیم در فصل نقل و انتقالات را ارزیابی کند. پس از این که مسیر درست تعریف شد، به یک قانون ارزش گذاری مالی نیاز داریم تا براساس آن بازیکنان را جذب کنیم. هیچ کسی نمی‌داند که چرا یک بازیکن باید این همه پول بگیرد و براساس چه معیاری قرارداد‌های میلیاردی بسته می‌شود.  

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.