سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۴ درخواست فرزند خواندگی در استان سمنان ثبت شد

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: متقاضیان ۵۴ درخواست ثبت شده در سامانه ملی فرزند خواندگی با دریافت کد رهگیری به بهزیستی استان مراجعه کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: ۲۶ متقاضی در سمنان، ۹ متقاضی در شاهرود، ۲ متقاضی در سرخه، هفت متقاضی در مهدیشهر، ۶ متقاضی در گرمسار و چهار متقاضی در دامغان درخواست خود را در سامانه ملی فرزندخواندگی ثبت کرده اند و کد رهگیری خود را به صورت حضوری به کارشناسان بهزیستی اعلام کردند.

او افزود: سامانه ملی فرزندخواندگی از اردیبهشت ماه سال جاری به منظور سهولت در کار‌ها راه‌اندازی شده است و خانواده‌ها برای فرزندخواندگی حق انتخاب جنسیت و سن را دارند.

ایزدپور با اشاره به شرایط فرزندخواندگی تصریح کرد: زوجینی که پنج سال از تاریخ ازدواج آن‌ها گذشته است و سن یکی از آن‌ها حداقل ۳۰ سال باشد و به تشخیص پزشک قانونی امکان بچه دار شدن را ندارند می‌توانند تقاضای سرپرستی کودکان و نوجوانان را بدهند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بیان کرد: دختران مجرد و زنان بدون شوهر در صورت داشتن حداقل ۳۰ سال می‌توانند برای پذیرش کودکان دختر بالای ۲ سال و زوجین دارای فرزند با داشتن حداقل ۳۰ سال برای یک زوج نیز می‌توانند برای سرپرستی اقدام کنند.

او اظهار داشت: زوجین متقاضی و واجد شرایط فرزندخواندگی بهتر است هرچه زودتر درخواست خود را ثبت کنند تا در اولویت قرار بگیرند و زوجینی که سن زن زیر ۳۰ سال و مرد بالای ۳۵ سال سن دارد در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.