سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست کارگردان فیلم «گیلدا» از مخاطبان/ فیلمی که بدون رانت و بودجه کلان ساخته شد

کیوان علی محمدی کارگردان فیلم «گیلدا» این فیلم را با حداقل بودجه و در شرایط سخت ساخته از این رو درخواست مهمی از مخاطبان دارد.

کیوان علی محمدی کارگردان درباره علت ریسک اکران آنلاین «گیلدا» با علم به اینکه فیلم قاچاق می‌شود، به خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: این فیلم را سال ۹۵ ساختیم و متاسفانه زمان زیادی برای دریافت پروانه نمایش آن صرف شد و از طرفی برای این فیلم نامهربانی‌های زیادی به ما کردند و آنقدر شرایطش را سخت و پیچیده کردند که اصلا نمی‌دانستیم دیگر باید چکار کنیم و وقتی بحث اکران آنلاین شد و سینما‌ها عملا تعطیل شد پیش خودمان فکر کردیم اگر شرایط به حال عادی برگردد، جای «گیلدا» را کجای این آشفته بازار اکران می‌توانیم پیدا کنیم به این علت به مجموع همه این عوامل فکر کردیم و به این نتیجه رسیدیم شاید اکران آنلاین بتواند شرایط بهتری را رقم بزند.

او درباره ممیزی‌های وارد شده به «گیلدا» بیان کرد: می‌گفتند قصه‌ای که مرتضی اسماعیل کاشی بازی می‌کند یعنی در حدود یازده دقیقه باید کامل حذف شود که ما نپذیرفتیم و جدل زیادی روی این اتفاق داشتیم به همین علت گفتند برای اینکه تماشاگر،همدلیِ کمتری با این شخصیت پیدا کند باید برخی از دیالوگ‌ها و پلان‌ها حذف شود و یا اینکه دربرخی از پلان‌ها مو‌های او که ترنس است دیده نشود و از آنطرف هم گفتند این آقا، چون اروتیک است باید به طور کل سیاه و سفید شود که ما گفتیم هیچ منطقی برای سیاه و سفید کردن آن نداریم اما در نهایت پروانه نمایش یکی از شروط اکران این فیلم را تغییر رنگ اعلام کرد  که در نهایت رنگ این پلان را تغییر دادیم و برخی از پلان‌ها رنگی و بعضی سیاه و سفید شده است در برخی دیگر از پلان‌ها و دیالوگ‌های فیلم نیز تغییراتی ایجاد کردیم.

کارگردان «سینما شهر قصه» در پاسخ به این سوال که «گیلدا» چه می‌گوید و چقدر عِرق به سینما در آن دیده می‌شود؟ گفت: گیلدا یک سوپراستار سینما است که در این موقعیت قرار گرفته و ما قصه‌های این آدم را می‌بینیم به این علت این فیلم پیوند عمیقی با سینما و با خیلی از فیلم‌های من و امید بنکدار دارد و از دل فیلم‌های ما بیرون آمده است و کسانی که آثار ما را دیده باشند می‌توانند راحت‌تر این کد‌ها را در این فیلم پیدا کنند. گیلدا در حقیقت نزدیک‌ترین فیلم به من و امید بنکدار است، چون از دل ما و آثارمان بیرون می‌آید.

او درباره اینکه سینمای کنونی ما تا چه حد به این نوع سینما که عِرق به این هنر در آن موج می‌زند، نیاز دارد؟ اظهار کرد: به نظرم سینمای ما بیش از هر چیز به یک ذهن استراتژیک نیاز دارد که اساسا این مسیری که به ناکجاآباد و بیراهه می‌رود را تغییر دهد. معتقدم آگاهانه نمی‌خواهند و قرار نیست که سینما تغییر مسیر دهد و به این خاطر اگر این سینما را با ۱۰ یا ۲۰ سال قبل مقایسه کنیم مسیر انحطاطش کاملا مشخص است و کسانی که در این مسیر بار سینمای متفاوت را به دوش می‌کشند در حال ذوب شدن هستند.

علی محمدی در پایان گفت: «گیلدا» فیلمی نیست که رانت و بودجه کلانی پشت آن باشد که طرف در مرحله تولید بار خودش را بسته ببیند این فیلم واقعا با حداقل بودجه و در شرایط سختی ساخته شده است به این علت امیدوارم مردم فیلم را قانونی ببینند. در آن بهرام بیضایی و خیلی چیز‌های دیگری که ممکن است مخاطب دوست داشته باشد پیدا می‌شود. وقتی ازبیضایی اجازه گرفتیم که از یکی از آثارش در گیلدا استفاده کنیم او این اجازه را به ما داد و خدا را شاکریم حضور بیضایی هم در این فیلم داریم.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.