سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه ۸۰ هکتاری گلخانه‌های استان کرمانشاه

کارشناس مسئول توسعه گلخانه‌های استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای توسعه ۸۰ هکتاری گلخانه‌های استان در امسال خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ایرج بهرامی کارشناس مسئول توسعه گلخانه‌های استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال توسعه ۸۰ هکتاری گلخانه‌ها در برنامه استان قرار دارد، گفت : تاکنون استارت ایجاد ۲۱ هکتار گلخانه جدید در استان زده شده که این گلخانه‌ها هم اکنون با پیشرفت فیزیکی بین ۲۰ تا ۹۰ درصد در دست ساخت هستند.

او گفت : از ابتدای امسال تاکنون نزدیک هشت هکتار گلخانه در استان وارد فاز بهره برداری شده که عملیات احداث عمده این گلخانه‌ها از پارسال آغاز شده بود.

کارشناس مسئول توسعه گلخانه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها در چند سال گذشته در صدر برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته، افزود: با توسعه گلخانه‌ها هم مصرف آب مدیریت می‌شود و هم اراضی کشاورزی برای کشت محصولات استراتژیک آزاد می‌شوند. زیرا گلخانه‌ها شش برابر فضای آزاد تولید دارند و بین یک ششم تا یک هفتم کمتر از فضای باز مصرف آب دارند.

بهرامی با بیان اینکه از متقاضیان احداث گلخانه در استان حمایت می‌کنیم، افزود: این حمایت‌ها در بخش‌های مختلف شامل ارائه خدمات مشاوره ای، کاهش زمان دریافت مجوز‌ها از چند ماه به دو هفته و ... است.

بهرامی ادامه داد: علاوه بر این از متقاضیان احداث گلخانه در استان حمایت‌های تسهیلاتی می‌شود، به نحوی که کمترین سود تسهیلات برای متقاضیان احداث گلخانه است و تسهیلات احداث گلخانه بدون هیچ سقفی با سود ۱۲.۵ درصد و مدت بازپرداخت شش ساله در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

این مسئول سپس با بیان اینکه تا پایان سال ۱۳۹۷ در مجموع ۲۸ هکتار گلخانه فعال در استان کرمانشاه داشتیم، گفت: هم اکنون ۴۱ هکتار گلخانه فعال در استان داریم که ۸.۵ هکتار آن به تولید گل رز و مابقی به تولید سبزی، صیفی، گل‌های آپارتمامی، تولید نهال و ... اختصاص دارد.

بهرامی گفت: سالانه حدود شش هزار تن سبزی و صیفی، بین هفت تا هشت میلون شاخه گل رز، نزدیک شش میلیون گل‌های درختچه‌ای و گلدانی، ۱۰ میلیون نشاء و بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار اصله نهال در گلخانه‌های استان کرمانشاه تولید می‌شود.

او با بیان اینکه بیشترین گلخانه‌های استان را در شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه و کنگاور داریم، افزود: شهرستان‌های غربی استان کمتر به سمت احداث گلخانه رفته‌اند، هرچند با اجرای سامانه گرمسیری کار‌های خوبی در حوزه احداث گلخانه در شهرستان‌های سرپلذهاب و قصرشیرین در دست اقدام است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.