سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی آزمایشگاه رانشگرهای فضایی در تبریز

رئیس پژوهشکده رانشگر‌های فضایی تبریز گفت: آزمایشگاه رانشگر‌های فضایی به عنوان نخستین آزمایشگاه رانشگر‌های الکتریکی امسال در تبریز راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،رضایی حقیقت رئیس پژوهشکده رانشگر‌های فضایی تبریز  با اشاره به طرح‌های توسعه زیرساخت‌های عمرانی و تجهیزات آزمایشگاهی رانشگر‌های فضایی گفت: این طرح‌ها به عنوان اصلی‌ترین برنامه‌های توسعه‌ای فناوری‌های فضایی در شمال‌غرب کشور در تبریز پیگیری و اجرا می‌شود.

او افزود: طرح آزمایشگاه رانشگر‌های فضایی نخستین آزمایشگاه رانشگر‌های الکتریکی در کشور و حتی منطقه است که می‌تواند نیاز‌های اساسی کشور را در این حوزه تامین کند.

رضایی حقیقت گفت: در این طرح که در آینده نزدیک وارد مرحله ساخت و اجرا خواهد شد، از فناوری‌های پیشرفته پلاسما و ولتاژ بالا و خلا‌های پایدار و دمای پایین استفاده شده و استاندارد‌های به‌کار رفته در آن، مطابق با استاندارد‌های سخت‌گیرانه سازمان فضایی اروپا است.

او همچنین چرخ عکس‌العملی و پین پولر را به عنوان نخستین محصولات زیرسیستمی کشور نامید که در این پژوهشکده طراحی و ساخته شده‌ است.

پژوهشکده رانشگر‌های فضایی تبریز وابسته به پژوهشگاه فضایی ایران، دارای سایت پژوهشی آزمایشگاهی با زیربنای یک هزار و ۲۰۰ متر مربع و مجتمع شهید دهقان با مساحت بیش از ۳۴ هزار متر با برخورداری از ۴ هزار و ۳۸۵ مترمربع فضای کارگاهی و ۸۰۰ مترمربع ساختمان اداری است.

در این پژوهشکده بیش از ۶۰ نفر از جمله متخصصان مجرب و توانمند در رشته‌های مهندسی هوافضا، مکانیک، برق، مواد و صنایع فعالیت می‌کنند.

انتهعای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.