سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی کارخانه تولید گیاهان دارویی در کرمانشاه

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از پیگیری برای راه اندازی کارخانه تولید گیاهان دارویی در استان خبر داد و افزود: مجوز راه اندازی این کارخانه تا پایان شهریورماه امسال صادر خواهد شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وجود سه کارخانه داروسازی در استان گفت : یکی از این کارخانه‌ها، باختر بیوشیمی است که جزو بزرگترین کارخانجات داروسازی غرب کشور و از جمله کیفی‌ترین این کارخانجات در کشور می‌باشد.

او گفت : این کارخانه حدود ۱۵۰ نوع قلم دارو تولید می‌کند که برخی از آن‌ها در کشور انحصاری است.

محمدی افزود: از جمله دارو‌های انحصاری تولید این کارخانه داروی "فاویپیراویل" (داروی مورد استفاده در درمان کرونا) و برخی دارو‌های بکار رفته در درمان هپاتیت و نیز آنفلوآنزای H۱N۱ است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به فعالیت دو کارخانه دیگر داروسازی در استان گفت: این دو کارخانه "سیما شیمی" و "نیکان اکسیر باختر" تولید ماده اولیه دارو را برعهده دارند که برخی از محصولات تولیدی آن‌ها در کشور انحصاری است.

او افزود: یکی از این دو کارخانه تولید ماده اولیه "فاویپیراویل" را بصورت انحصاری در کشور برعهده دارد.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر پیگیر راه اندازی کارخانه چهارم داروسازی در استان هستی، افزود: کارخانه جدید داروسازی در استان تولید دارو‌های گیاهی را برعهده دارد که مجوز راه اندازی آن تا پایان شهریور صادر خواهد شد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.