سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش مرکز بهداشت شهرستان بوشهر به یک خبر؛

مراقبت‌های ویژه بهداشتی به توان‌خواهان بهزیستی بوشهر ارائه می‌شود

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: از زمان اعلام نتیجه مثبت کرونا در یکی از مراکز وابسته به بهزیستی، مراقبت‌های بهداشتی و درمانی برای توان‌خواهان این سازمان به شکل ویژه‌ای ارائه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  چند روز پیش خبری در برخی شبکه‌های اجتماعی استان بوشهر منتشر شد مبنی بر اینکه کرونا در یکی از مراکز نگهداری افراد کم‌توان ذهنی شایع شده است.

اکنون حسن فخرایی رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بیان کرده است: از مرداد که اولین مورد مثبت در یکی از مراکز نگهداری توان‌خواهان ذهنی شهرستان بوشهر به تأیید رسید، کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان بوشهر در قالب گروه پزشک، کارشناس سلامت خانواده، کارشناس بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌های واگیر در چندین نوبت به این مرکز مراجعه و نواقص موردنظر را به سازمان بهزیستی اعلام کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی مسئول نظارت، مراقبت و نگهداری از توان‌خواهان جسمی و ذهنی است، افزود: ارتباط مستمر با رابط سلامت سازمان بهزیستی، مسئولان آسایشگاه و ارسال گزارش هفتگی آمار و وضعیت مبتلایان به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با جدیت انجام‌گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر ادامه داد: با توجه به اهمیت مراقبت ویژه از افراد کم‌توان ذهنی و تأمین سلامت آنان آموزش‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی به کارکنان مرکز یادشده ارائه‌شده و در بازدید‌های مستمر نواقص بهداشتی به اطلاع سازمان مربوط رسیده است.

فخرایی عنوان کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، پزشک متخصص عفونی بیماران مرکز نگهداری از افراد ناتوان ذهنی معاینه شدند و همه افرادی که نتایج آزمایش آنان مثبت بوده است روند درمانی خود را زیر نظر کارشناسان مرکز بهداشت در مراقبت خانگی ادامه می‌دهند.

او بیان کرد: اکنون حال عمومی همه توان خواهان مساعد است و بهبود یافته‌اند. همچنین وضعیت افراد حاضر در این مرکز توان‌یابی نیز، از سوی کارشناسان مرکز خدمات جامع سلامت حضرت زینب (س) به شکل روزانه پایش می‌شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.