او ادامه داد: این پروژه کنارگذر یک شهر نیست بلکه یک قطعه از کریدور شمال به جنوب است و با توجه به مزیت این پروژه نقش بسیار موثری در کاهش بار ترافیکی استان اصفهان دارد.
بیشتر بخوانید
بهرامی اظهار کرد: این پروژه نقش بسیار موثری هم در صرفهجویی مصرف سوخت دارد،به طوری که برابر با طول خود باعث کاهش مصرف سوخت میشود.
معاون شرکت ساخت و توسعه آزاد راه های کشور توضیح داد: آزادراه شرق اصفهان دارای سه قطعه است که قطعات یک و دو آن به طول ۶۳ کیلومتر تا چند روز آینده افتتاح می شود و ۸ کیلومتر باقی مانده آن نیز در دست ساخت است.
بهرامی اضافه کرد: قطعات یک و دو این پروژه در حاشیه فرودگاه اصفهان در آینده ای نزدیک به اتمام می رسد و از مهم ترین قطعات ترانزیتی منطقه جنوب به شمال کشور به طول ۹۰ کیلومتر است.
او اضافه کرد: ۸ کیلومتر باقی مانده با توجه به اینکه اثر گذاری خاصی در حوزه ترافیک ندارد، اما با این وجود بلافاصله آن را به بهرهبرداری خواهیم رساند.
به گفته این مقام مسئول این پروژه برابر با طول خود در مصرف سوخت، صرفهجویی دارد و زمینه ساز کاهش بار ترافیکی می شود.
معاون شرکت ساخت با اشاره به اینکه افتتاح آزادراه با توجه به اینکه در مسیر شیراز و اصفهان قرار دارد باعث کاهش طول این مسیر می شود، افزود: آزاد راه شرق اصفهان در کاهش تصادفات و افزایش ایمنی نقش موثر دارد و همچنین بر کاهش بار ترافیکی که وارد شهر اصفهان می شود هم موثر است.
بهرامی یادآور شد: اصفهان همواره یکی از پر ترافیک ترین شهرهای کشور محسوب میشود که ورود کامیون ها به این شهر هم باعث تشدید ترافیک آن می شد اما با افتتاح این آزادراه شاهد کاهش آلودگی و همچنین بار ترافیکی در این شهر خواهیم بود.
او تصریح کرد: آزاد راه شرق اصفهان نقش بسیار موثری در حوزه کریدور ترانزیتی دارد و با توجه به آنکه از هیچ شهر و یا شهرستانی عبور نمیکند اما با این وجود یکی از کریدورهای مهم ترانزیتی به شمار می رود.
او ادامه داد: آزادراه شرق اصفهان نقش بسیار موثری در اقتصاد اصفهان دارد و باعث توسعه این منطقه خواهد شد.
معاون شرکت ساخت با اشاره به اینکه یکی از برنامه های اصلی دولت در حوزه توسعه آزاد راه ها اضافه شدن ۲۵ درصد به طول آزاد راه های کشور است افزود: تا پایان دولت دوازدهم باید پنج اولویت آزادراههای کشور به پایان برسد.
بهرامی تصریح کرد: آزاد راه شیراز _اصفهان یکی از طولانیترین آزادراه های کشور است که با توجه به طول ۲۲۵ کیلومتری آن امیدواریم بتوانیم تا ابتدای سال آینده آن را به بهرهبرداری برسانیم.
معاون شرکت ساخت با اشاره به اینکه با افتتاح این آزاد راه شاهد کاهش ۱۲۵ کیلومتری طول مسافت و همچنین کاهش چشمگیر مصرف سوخت خواهیم بود، گفت: این پروژه همچنین دارای سه مولفه مسافت، زمان و سرعت است.
بهرامی همچنین به پروژه کنارگذر جنوبی تهران اشاره کرد و گفت: این کنار گذر جنوبی یکی از قطعات اصلی کریدور غرب به شرق کشور به طول ۱۵۰ کیلومتر است که از ۴ شهر قزوین، البرز، مرکزی و تهران عبور میکند.
او یادآور شد: این پروژه از قبل از آبیک شروع و از چرمشهر عبور میکند و در طول مسیر به آزادراه حرم تا حرم، قم و گرمسار متصل می شود.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به پروژه قطعه دوم آزاد راه تهران_شمال اشاره کرد و افزود: در این پروژه و در قطعه دوم یک هزار و ۸۰۰ نفر به صورت شبانه روز کار می کنند.
بهرامی اظهار کرد: در این پروژه لاین رفت آن در ادامه مسیر قطعه اول است و لاین برگشت آن از جاده قدیم است.
بهرامی توضیح داد: در این پروژه بزرگترین تونل کشور به طول ۶.۴ کیلومتر ساخته خواهد شد و یکی از مهمترین پروژههای آزادراهی کشور به شمار می رود و در این پروژه ۲۵ تونل وجود دارد و یک پروژه کامل مهندسی و تخصصی به شمار میرود.
بهرامی به آزادراه تبریز - مرند به طول ۴۰ کیلومتر اشاره کرد و افزود: این آزاد راه هم یکی از محورهای ترانزیت کشور به شمار می رود که نقش بسیار موثری در کاهش بار ترافیکی و صرفهجویی در مصرف سوخت دارد.
بهرامی به آزادراه خرم آباد _اراک و مسیر خرم آباد به بروجرد هم اشاره کرد و افزود: سرعت ساخت این پروژه بسیار خوب است و امیدواریم تا پایان دولت با استفاده از منابع دولت و همچنین حضور سرمایهگذاران آن را به بهرهبرداری برسانیم.
معاون شرکت ساخت و توسعه آزاد راهها تصریح کرد: با تحویل پنج اولویت آزادراهی تا پایان امسال و اوایل سال آینده، ۵۱۸ کیلومتر آزادراه را تحویل میدهیم که این عدد نسبت به دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر کل آزادراههای کشور عدد قابل توجهی محسوب میشود و ۲۳ درصد کل آزادراههای کشور است.
بهرامی در پایان بیان کرد: همچنین با تحویل بخشی از آزادراه حرم تا حرم و آزادراه تبریز - مرند، میزان تحویل آزادراهها به ۶۳۰ کیلومتر میرسد یعنی ۲۸ درصد طول آزادراههای کشور را تحویل میدهیم.
انتهای پیام/