سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرنطینه دو هفته‌ای سرزمین‌های اشغالی در پی شیوع کرونا

در پی شیوع کرونا، سرزمین‌های اشغالی وارد قرنطینه دو هفته‌ای خواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کابینه اضطراری بهداشتی تشکیل شده در رژیم صهیونیستی موسوم به «کابینه کرونا» روز پنجشنبه با درخواست وزارت بهداشت این رژیم با اعمال قرنطینه سراسری برای دو هفته موافقت کرد.

بر این اساس، کابینه کرونا اعلام کرده: نظر به افزایش بالای موارد ابتلا (به کرونا) و با توجه به اینکه روز چهارشنبه رکورد جدیدی از ابتلای ۴ هزار و ۱۳ مورد به ثبت رسید، این کابینه پیشنهاد پروفسور «رونی گامزو» برای اعمال یک قرنطینه فراگیر را در طول اعیاد یهودی مورد بررسی قرار داد.

قرار است این طرح، از سوی کابینه اسرائیل روز یکشنبه مورد تصویب نهایی قرار گیرد؛ بطوری که کابینه آغاز هر مرحله را به شرط تحقق مراحل اولیه مشخص می‌کند.

این طرح که در صورت تصویب نهایی از ۱۸ سپتامبر (جمعه هفته آینده) اجرایی می‌شود، سه مرحله دارد. طبق این طرح، محدودیت‌هایی تا ۵۰۰ متر از مکان‌های مسکونی و نیز بسته شدن مؤسسات تربیتی (به استثنای کلاس پنجم و آموزش از راه دور) در کنار بسته شدن فعالیت‌های عمومی و خصوصی (و کار تا مقدار ممکن از خانه) و به جز موارد ضروری اجرایی خواهد شد. این در حالی است که این محدودیت‌ها شامل بسته شدن رستوران‌ها (به غیر از رستوران‌هایی که غذا را به بیرون می‌فرستند) اماکن تفریحی، تجاری و گردشگری می‌شود.

مرحله دوم این طرح نیز شامل اقدامات سختگیرانه تری نظیر جلوگیری از آمد و شد میان شهرها، محدود شدن اجتماعات در زمان قرنطینه و بسته شدن رستورانها، مغازه‌های تجاری، رفاهی، گردشگری و مغازه‌هایی که میزبان عموم مردم هستند و بسته شدن مؤسسات آموزشی به غیر از آموزش‌های خاص و آموزش از راه دور و شماری موارد دیگر می‌شود.

گفتنی است تا کنون بیش از ۲۸ میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۹۱۴ هزار نفر آن‌ها جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.