سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آب و آبفای وزیر نیرو خبر داد؛

مدیریت مستقل برای حوضه های آبریز خارج از مرز جغرافیایی

تقی زاده خامسی گفت: باید برای هر یک از حوضه‌های آبریز اصلی کشور مدیریت مستقل خارج از مرزهای جغرافیایی تعیین شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم تقی زاده خامسی مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«۱۹ شهریور ۹۹ در ادامه تغییرهای ساختاری در مدیریت آب و آبفای کشور پس ازیکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی که چند ماه قبل انجام شد  که هم اکنون  آثار آن به ویژه در آبرسانی روستایی به تدریج قابل مشاهده است، پس از مراحل قانونی در هیات دولت و شورای نگهبان قانون اساسی معاون آب و آبفا با حفظ سمت مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران شد و حکم آن توسط وزیر نیرو ابلاغ شد.

یکی از اهداف این تغییر ساختار" مدیریت یکپارچه حوضه‌های آبریز" است که از زمان تشکیل شرکت‌های آب منطقه‌ای در استان‌ها مغفول مانده است.

کشور دارای ۶ حوضه آبریز اصلی شامل حوضه آبریز دریای مازندران با هفت حوضه کوچک تر، حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان با ۹ حوضه کوچکتر، حوضه آبریز دریاچه ارومیه با یک حوضه کوچک‌تر، حوضه آبریز فلات مرکزی با ۹ حوضه کوچک‌تر، حوضه آبریز مرزی شرق با ۳ حوضه کوچک‌تر، و حوضه آبریز قره قروم با یک حوضه کوچک‌تر است.


بیشتر بخوانید

  • مجوز حفاری لوله کشی آب بر عهده شهرداری است

براساس تقسیم‌های آبخیزداری، عرصه حوضه‌های آبخیزداری حدود۱۲۵ میلیون هکتار از مساحت کشور را در بر می‌گیرد و حدود ۳۹ میلیون هکتار باقی مانده از سطح کشور را مناطق بیابانی، کویری، باتلاق‌ها، دریاچه‌ها، شهرها و غیره تشکیل داده است.

گفتنی است، رضا اردکانیان وزیر نیرو روز ۱۹ شهریور امسال گفت: ستاد مدیریت بهم پیوسته حوضه‌های آبریز کشور از امروز(چهارشنبه) با هدف اعمال مدیریت واحد بر این حوضه‌ها آغاز به کار کرد.

اردکانیان در مراسم آغاز رسمی پروژه ساز و کاری استقرار مدیریت بهم پیوسته حوضه‌های آبریزدر محل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: مقدمه‌های لازم برای اینکار از مدت‌ها پیش آغاز شده بود تا امروز وارد مرحله عملیاتی شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.