سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فوت ۲۱ یزدی بر اثر بیماری کرونا در هفته اخیر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به افزایش بیماران کرونایی در استان، گفت: در هفته اخیر ۲۱ نفر بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.  

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در هفته اخیر یعنی از پنجشنبه هفته گذشته تاکنون ۲۴۳ جدید مبتلا کرونا بر روی تخت بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۲۵ نفر در آی سی یو تحت مراقبت قرار گرفته و متاسفانه ۲۱ نفر نیز جان خود را از دست دادند. 

او افزود: آمار فوتی‌های کرونا در این هفته نسبت به هفته‌های گذشته کاهش معناداری داشته است به گونه‌ای که تعداد فوتی‌ها در ۲ هفته پیش ۲۱ نفر بود، اما این هفته ۱۲ نفر فوت شدند.

نوری شادکام این مساله را نشان دهنده رعایت دستورالعمل ها از سوی مردم در یک ماه گذشته عنوان کرد و گفت: کاهش موارد بستری در آی سی یو هم بر عملکرد خوب مردم در سه هفته اخیر دلالت دارد.

او ادامه داد: تعداد افراد بستری در هفته گذشته ۲۴۰ نفر بود که در این هفته به ۲۴۳ نفر رسید و نشان می‌دهد که مردم در ۱۰ روز گذشته دقت خوبی در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی نداشته اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی از سفر شهروندان به عنوان یکی از دلایل افزایش موارد بستری یاد کرد و افزود: اگر رعایت دستورالعمل‌ها در ۱۰ روز گذشته همانند یک ماه پیش بود، احتمالا هم اکنون ۱۵۰ بیمار بر روی تخت‌های بیمارستان داشتیم.

نوری شادکام درباره فرارسیدن فصل پاییز و گسترش بیماری‌های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی به ویژه آنفولانزا هشدار داد و گفت: احتمالا با همین تعداد بیمار وارد فصل پاییز شده و باید پروتکل‌هایی که در برابر کرونا استفاده می‌کردیم را در برابر آنفولانزا اعمال کنیم.

 با اشاره به اینکه کودکان با خطر ابتلا به آنفولانزا مواجه هستند، افزود: با توجه به حضور دانش آموزان در مدارس انتظار می‌رود که این بیماری و روش‌های مقابله با آن به خوبی در مدارس آموزش داده شود چرا که رعایت مسائل بهداشتی از تزریق واکسن نیز موثرتر است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.