سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس قوه قضاییه:

مردم می‌گویند با کم می‌سازیم، ولی طاقت تبعیض را نداریم

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مردم ما همیشه گفته‌اند که ما با کم می‌سازیم، اما با تبعیض سر سازگاری نداریم، گفت: برقراری عدالت به حرف نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در نشست شورای اداری اظهار داشت: نکاتی که در این نشست از سوی مسئولان مطرح شد شنیدنی بود و مشکلات و نکات بیان شده پیگیری و مرتفع خواهد شد.

او افزود: خواسته مردم که همواره به آن تاکید شده است بحث اجرای عدالت است که این موضوع باید در تمامی حوزه‌ها رعایت شود.


بیشتر بخوانید


رئیسی اضافه کرد: در نظام ما عدالت باید محور باشد، هر گونه کم توجهی و کم کاری نسبت به اجرای قوانین شود خسارت زیادی به همراه خواهد داشت.

او ادامه داد: راهبرد‌های اساسی را که رهبر در گام دوم تبیین کردند، اجرای عدالت و مبارزه با فساد است و همه مدیران کشور که سربازان این نظام و رهبری هستند باید اجرای عدالت و مبارزه با فساد را دنبال کنند.

رئیسی گفت: خروج از اعتدال باعث ایجاد فساد می‌شود، باید قانون گریزی را یک ضد ارزش بدانیم و همواره قانون مداری را ارزش قرار دهیم.

او افزود: مردم ما همیشه گفته اند که ما با کم می‌سازیم، اما با تبعیض سر سازگاری نداریم و طاقت بی‌عدالتی را نداریم.

رئیسی با بیان اینکه برقراری عدالت به حرف نیست و باید به آن عمل کرد ادامه داد: باید بررسی و پیگیری کرد که کجا بی عدالتی وجود دارد و مردم دغدغه آن را دارند تا در راستای حل آن کوشید.

او اضافه کرد: ما مدیران و مسئولان هستیم که باید بررسی کنیم و ببینیم که کجا قانون نقض شده، کجا بی عدالتی شده و کجا مردم دغدغه دارند.

رئیسی در خصوص مسئله اشتغال که یکی از مهمترین مشکلات این استان است گفت: این در حالی است که زمین و آب در این استان وجود دارد و مردم هم نیرو و انگیزه کار را دارند پس مدیران باید عزم خود را برای رفع مشکل بیکاری در چهارمحال و بختیاری جزم کنند.

او افزود: صنایع تبدیلی در این استان از ضرورت‌ها است چرا که محصولات چهارمحال و بختیاری کم نیست پس باید به این صنعت به صورت ویژه نگاه کرد.

رئیسی با بیان اینکه ابتکار عمل در مدیریت گره خیلی از مشکلات را باز می‌کند اضافه کرد: موفقیت بسیاری از حوزه‌ها به دست مدیران اتفاق می‌افتد و نقش مدیران بسیار حائز اهمیت است.

او ادامه داد: در برخی از سازمان‌ها کار انقلابی و جهادی صورت می‌گیرد، اما در برخی از دستگاه‌ها نه، لذا باید همیشه حرکت انقلابی و نگاه انقلابی به کار داشته باشیم.

رئیسی در خصوص مسئله آب هم گفت: در این زمینه باید حرف تمامی استان‌ها شنیده شود و تصمیمات نهایی در شورای عالی آب گرفته خواهد شد.

او افزود: منابع آبی چهارمحال و بختیاری از شش میلیارد متر مکعب به سه میلیارد متر مکعب کاهش پیدا کرده است پس باید بررسی کرد و تشخیص علمی انجام داد.

رئیسی اضافه کرد: نگاه مردم این منطقه ارزشمند است که می‌گویند ما با انتقال آب مشکلی نداریم و فقط حرف ما این است که به این موضوع عادلانه نگاه شود، لذا وزیر نیرو باید کارگروهی را به منظور بررسی دقیق این موضوع تشکیل دهد و ما هم در تهران پیگیر خواهیم بود.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.