سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیوع خوشه‌ای بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: علی رغم توصیه‌های مکرر همچنان شیوع خوشه‌ای بیماری کرونا در بین خانواده‌های چهارمحال و بختیاری رو به افزایش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: علی رغم توصیه‌های مکرر متاسفانه شاهد روند رو به رشد شیوع خوشه‌ای بیماری کووید ۱۹ در بین خانواده‌ها هستیم.

او افزود: بررسی‌های انجام شده با شرح حالی که از مبتلایان به کرونا در مراکز درمانی استان گرفته می‌شود و حاصل تحلیل‌های کارشناسی شده بویژه در شهرستان‌هایی که بیشتر گرفتار شیوع بیماری کرونا هستند همچون بروجن و شهرکرد، چرخش بیماری خانوادگی بوده و ویروس از طریق مسافرت، تفریحی و مراودات دوستانه به یک فرد منتقل و در ادامه به سایر اعضای خانواده انتقال پیدا می‌کند.


بیشتر خوانید


شیرانی اضافه کرد: این در حالی است که با تداوم برگزاری محافل دوستانه و فامیلی سرعت شیوع بیماری افزایش می‌یابد.

او با تأکید بر ضرورت رعایت اصول قرنطینگی و مدت ۱۴ روزه‌ی آن توسط مبتلایان و موارد مشکوک به کرونا ادامه داد: افراد در صورت بروز علایم اولیه و یا با مثبت شدن تست کرونای خود تمامی نکات لازم برای پیشگیری از سرایت بیماری به اطرافیانشان را رعایت نمایند.

شیرانی، بهترین راه کنترل بیماری کرونا را رعایت فاصله فیزیکی و موازین بهداشتی در مراودات خانوادگی و جمع‌های دوستانه و خودداری از برگزاری هرگونه محفل و مراسم دورهمی دانست.

او، با هشدار نسبت به اینکه خطر کرونا همچنان جدی است و شیوع این بیماری متوقف نشده است یادآور شد، در برخی از شهرستان‌ها به نظر می‌رسد مردم شرایط خاص کرونایی را فراموش کرده و یا دچار خستگی شده اند و این مسئله می‌تواند به شدت به بدتر شدن شرایط شیوع و تداوم بیماری کرونا دامن بزند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.