سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دسترسی ۶۰ درصد روستا‌ های بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی به اینترنت

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی از اتصال و دسترسی ۶۰ درصد روستا ‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

بهی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: پیش بینی می‌شود با اجرای ۱۵۰ سایت از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ما بقی روستا‌ های استان نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

او افزود: این برنامه ۱۵۰ روزه از اواخر پارسال در دستور کار قرار گرفته بود و برای اجرای سایت‌ های تلفن همراه در روستا‌ها یک فرآیند‌هایی از قبیل تملک زمین، اجرای دکل سایت، اجرای فندانسیون وسایر تجهیزات در دستور کار قرار می‌گیرد.

بهی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد مراحل تملک و فونداسیون سایت ‌ها انجام شده و تامین تجهیزات هم از مهرماه صورت خواهد گرفت.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی ادامه داد: برای توسعه بحث اتصال روستا ‌های استان به شبکه ملی اطلاعات ملاک جمعیتی برای روستا‌ های بالای ۲۰ خانوار در نظر گرفته شده است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به استفاده دانش آموزان از بستر اینترنت و فضای مجازی عنوان کرد: طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم اکنون شبکه شاد برای استفاده دانش آموزان رایگان است و ترافیک مصرفی ندارد، بسته ‌هایی نیز برای برای معلمان در نظر گرفته شده که به زودی ارائه خواهد شد.

بیش از یک هزار و ۲۰۰ روستا تحت پوشش دهی شبکه تلفن همراه

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: بحث پوشش همراه و توسعه تلفن همراه برای روستا‌ های بالای ۱۰۰ خانوار است که با هماهنگی ‌های انجام شده تا پایان سال روستا‌ های بالای ۶۰ خانوار تحت پوشش تلفن همراه قرار خواهند گرفت.

او افزود: بنا بر دغدغه و نگرانی ‌های والدین برای حضور فرزندانشان در بستر اینترنت و فضای مجازی با هماهنگی اپراتور‌ های تلفن همراه کد‌هایی در سایت اپراتور‌ ها معرفی می‌شود و بنابر این والدین می‌توانند  سایت ‌های مجاز آموزش و پرورش را داشته باشند.

انتهای پیام/ ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.