سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده جدید منطقه شکار ممنوع کهک قم معرفی شد

صدوقی از محیط بانان با سابقه یگان حفاظت محیط زیست قم به عنوان فرمانده جدید منطقه شکار ممنوع کهک معرفی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مراسم تکریم و معارفه فرمانده پاسگاه سرمحیط بانی کهک در استان قم با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست، بخشدار و جمعی از مسئولان بخش کهک برگزار شد.

 در این مراسم محمدجواد صدوقی از محیط بانان با سابقه یگان حفاظت محیط زیست استان قم به عنوان فرمانده جدید پاسگاه سرمحیط بانی منطقه شکار ممنوع کهک معرفی شد.


سید رضا موسوی مشکینی،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در مراسم تکریم و معارفه فرمانده منطقه شکار ممنوع کهک با اشاره به روند پرشتاب توسعه در استان، بر ضرورت توجه به مؤلفه‌های زیست محیطی در ابعاد گوناگون تأکید کرد و گفت: امروز همه مردم و مسئولان نسبت به مسئله محیط زیست، توجه و دغدغه بیشتری دارند و این فرصت ارزشمندی برای برطرف کردن مشکلات و چالش‌های زیست محیطی است.

او افزود: منطقه شکار ممنوع کهک با وسعت حدود ۳۳ هزار هکتار، دارای ظرفیت‌های گسترده زیست محیطی به ویژه در بخش گردشگری طبیعی است که باید به سمت و سوی درست هدایت شود.

موسوی برخی معضلات زیست محیطی بخش کهک را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: تخلفات در حوزه شکار و صید، آلودگی هوای ناشی از چاه‌های زغال و رهاسازی پساب‌ها و پسماند‌ها به ویژه در روستا‌ها از مهمترین مشکلاتی است که باید با همکاری مسئولان بخش و جوامع بومی و محلی برطرف شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از برنامه ریزی جهت ساخت یک پاسگاه محیط بانی جدید در منطقه شکار ممنوع کهک خبر داد و گفت: امیدواریم با ارتقای سطح حفاظتی و افزایش گشت و پایش در این زیستگاه حساس و ارزشمند و همچنین روند منطقی توسعه نواحی صنعتی و برخورد قاطعانه با متخلفان، شاهد بهبود وضعیت محیط زیست در بخش کهک باشیم.

گفتنی است استان قم دارای یک منطقه حفاظت شده پلنگ دره با وسعت ۳۲ هزار هکتار و چهار منطقه شکار ممنوع کهک با وسعت ۳۳ هزار هکتار، کهندان با وسعت ۵۴ هزار هکتار، تالاب حوض سلطان با وسعت ۳۷ هزار هکتار و تالاب مره با وسعت ۳۳ هزار هکتار است که از سوی۲۰ محیط بان به صورت شبانه روزی حفاظت می‌شوند.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.