سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فاز دوم نیروگاه تولید برق ۵۰۰ مگاواتی قشم افتتاح شد

فاز دوم نیروگاه شرکت تولیدی انرژی گستر قشم با ظرفیت ۱۷۰ مگاوات و سرمایه‌گذاری ۱۹۰ میلیون یورویی در منطقه آزاد قشم افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، فاز دوم نیروگاه شرکت تولیدی انرژی گستر قشم با ظرفیت ۱۷۰ مگاوات و سرمایه‌گذاری ۱۹۰ میلیون یورویی در سال جهش تولید به دست رییس دولت دوازدهم در منطقه آزاد قشم افتتاح شد.

با افتتاح فاز دوم شرکت تولیدی انرژی گستر قشم، ۱۷۰ مگاوات برق به شبکه سراسری واردشده و بخشی از نیاز‌های این منطقه به برق تأمین می‌شود.

شرکت تولیدی انرژی گستر قشم با سرمایه‌گذاری دو شرکت مپنا (۶۰ درصد) و غدیر (۴۰ درصد) و حمایت سازمان منطقه آزاد قشم در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار پروژه تولید هم‌زمان آب و برق را در دست اجرا دارد.

این نیروگاه سیکل ترکیبی در سه فاز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ظرفیت تولید ۵۰۰ مگاوات برق را داشته و در طرح توسعه نیز ۱۰۰ هزار مترمکعب آب شیرین را به‌صورت روزانه تولید و وارد چرخه مصرف می‌کند.

فاز اول این نیروگاه با یک توربین که ظرفیت تولید ۱۷۰ مگاوات برق را داشت در مردادماه سال جاری آغاز به کارکرده و فاز دوم نیز با ظرفیتی مشابه امروز به بهره داری می‌رسد که درمجموع ۳۴۰ مگاوات برق را تولید و به شبکه سراسری سنکرون کرده و جزیره قشم را از واردات برق بی‌نیاز می‌سازد.

فاز سوم توسعه این طرح، تولید ۱۶۰ مگاوات برق را در دستور کار دارد که ظرفیت تولید را به ۵۰۰ مگاوات رسانده و با اتصال به خط سراسری، بخشی از نیاز استان هرمزگان را نیز پوشش خواهد داد.

نیروگاه تولید برق ۵۰۰ مگاواتی قشم ضمن تولید و تأمین برق جزیره و درآینده استان، در زمان اجرای عملیات ساخت برای ۴۱۰ نیرو اشتغال ایجاد کرده و در زمان بهره‌برداری نیز مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته ۱۰۰ نیرو را صاحب شغل می‌کند.

 امروز پنج‌شنبه ۲۰ شهریورماه ۹۹، در جلسه ویدیو کنفرانسی با حضور حسن روحانی، رییس دولت دوازدهم، حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم، امام جمعه شهرستان قشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت شهر قشم، حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا نصری، فرماندار شهرستان قشم و جمعی از مسوولین کشوری، استانی و سازمانی، ۱۴ پروژه منطقه آزاد قشم در دو بخش دولتی و خصوصی، با اعتبار ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و ریالی ۱۱ هزار و ۶۳۰ میلیاردی و اشتغالزایی برای بیش از سه هزار و ۵۰۰ نیری کار، در پنج بخش صنعت نفت، گاز و انرژی، تولیدی، حمل‌ونقل، گردشگری و عمرانی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.