سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتکار یا نقص فنی؟

دپوی جدید خودروسازها رونمایی شد/ حداقل ۲۰ درصد سود برای سه ماه!

طبق گزارشهای به دست آمده، خودرو‌های دپو شده زیادی در پارکینگ خودروسازان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار خودرو این روز‌ها بسیار پر تلاطم است، بازاری که به گفته کارشناسان صنعت خودرو بسیار تشنه است و برای رفع عطش آن کارهای بسیاری انجام می شود. مسئولان برای اینکه تشنگی این بازار را رفع کنند به فکر راه حلی برای کاهش آن بودند  و که در نهایت طرح قرعه کشی را به میان آوردند.

از زمانی که طرح‌های قرعه کشی را راه اندازی کردند، افراد زیادی، متقاضی برای شرکت در آن بودند. چرا که در بازار آزاد قیمت‌ها به شدت نجومی رو به افزایش است و متقاضیان خرید خودرو نمی‌توانند آن را خریداری کنند. یکی از مسائلی که در بحث فروش خودرو توسط خودروسازان مطرح بوده، تحویل ندادن خودرو‌هاست.

از طرفی با توجه به تاخیر‌های عجیب و گسترده در تحویل هزاران خودروی پیش تولید شده توسط خودروسازان داخلی، خریداران، شرکت‌های وابسته به دولت را به احتکار، دستکاری در بازار و تجارت داخلی متهم می‌کنند.

طبق معمول، شرکت‌های محلی تولیدکننده اتومبیل ایران خودرو و سایپا هزاران خودرو را در طرح‌های بزرگ پیش فروش ارائه داده اند. این خودرو‌ها قرار بود ماه‌ها قبل تحویل داده شوند، اما خودروسازان ادعا می‌کنند که تحریم‌های آمریکا مانع فعالیت آن‌ها شده و تحویل را مختل کرده است.

با یک جستجوی ساده در اینترنت و گشت و گذاری در تصاویر ماهواره ای، می توان انبار‌های مملو از خودروسازان را رصد کرد.

 

پارکینگ خودروسازی سایپا

برای جستجو در مورد پارکینگ خودروهای خودروسازان به کیلومتر  ۱۴ جاده مخصوص می‌رویم که در آنجا پارکینگی مملو از خودرو به چشم می‌خورد.

برای پی بردن به علت احتکار این خودروها، با افراد مطلع از این پارکینگ به گفت و گو نشستیم. یکی از این افراد می‌گوید این خودرو‌ها مدت زمان زیادیست که در پارکینگ مانده و نقص قطعات دارند، آنطور که این فرد می‌گوید مشکل اصلی این خودرو‌ها نداشتن برخی قطعات مانند صندلی و قطعات الکترونیکی است.


بیشتر بخوانید


تولید خودرو بیش از ۲ هزار دستگاه است

حال به سراغ مدیرعامل ایران خودرو می‌رویم، فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در گروه صنعتی ایران خودرو در تعطیلات تابستانه کارخانه، ثابت کرده ایم که مجموعه ایران خودرو در ایام تابستانه تعطیل نبوده و غریب به ۳۰ هزار خودرو از کف کارخانه جمع آوری شده است.

او بیان کرد: امروز وضعیت تولید خودرو بیش از ۲ هزار دستگاه است. بحث خودرو‌های کف را بر اساس همان برنامه‌ای که سال گذشته داشتیم، امسال نیز دنبال خواهیم کرد که سرانجام خوبی خواهد داشت.

این مقام مسئول در خصوص مشکل تامین برخی قطعات وارداتی، گفت: بخشی از مشکل قطعات را با داخلی سازی حل خواهیم کرد و توانستیم حتی برخی دیگر را از طریق همکاری با صنایع دفاع حل کنیم. مابقی موضوعات را بر اساس فرآیند تامینی دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: در حال حاضر برنامه ریزی و قرار داد دقیقی با سازندگان داریم تا قطعاتی که در آنها وابستگی به خارج داریم، را به حداقل برسانیم. تا امروز بخش زیادی از آن به اجرا در آمده و بخشی از آن تست یک روز خط را انجام می‌دهد. به زودی به تولید انبوه این قطعات خواهیم رسید و از این فضا خارج خواهیم شد.

توانایی بالا در تولید و صادرات چراغ خودرو

این خودرو‌ها به دلایل قطعاتی در پارکینگ هستند که نه تنها مشکلی در تولید آن‌ها نداریم بلکه به گفته دبیر انجمن قطعه سازی صادرات هم برای آن‌ها داریم.

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان ایران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در کشورمان توانایی تولید چراغ خودرو داریم، گفت: در تولید چراغ خودرو ما از نظر کیفیت به شرایط خوبی رسیده ایم و تقریبا تمام تجهیزات موردنیاز تولید چراغ از صفر تا صد را در اختیار داشته و ظرفیت تولید روزانه ۲۰ هزار چراغ را داریم.

او در خصوص تکمیل خودرو‌های ناقص کف کارخانه، گفت: برای تکمیل خودرو‌های ناقص کف کارخانه تمام قطعات را نداریم و برخی از خودرو‌ها با مشکل عدم تحویل برخورد کرده اند.

دبیر انجمن قطعه سازان ایران بیان کرد: ۸۰ درصد قطعات خودرو را از صفر تا صد می‌توانیم در کشور تولید کنیم، اما ۲۰ درصد قطعات وارداتی است که اکنون این قطعات در گمرکات مانده اند. در هیچ کجای دنیا صفر تا صد یک خودرو در همان کشور ساخته نمی‌شود به طور مثال ۶۰ درصد قطعات BMW آلمان در کشوری جز آلمان تولید می‌شود.

بیگلو ادامه داد: به دلیل اینکه مشکل تحریم داریم، ناچار بودیم عمق ساخت داخل را افزایش دهیم. در کشور ضعف زیرساختی در ساخت برخی قطعات و مواد داریم. زیر ساخت صنایع الکترونیک در کشور ضعیف است و همین امر باعث افزایش تعداد خودرو‌های ناقص کف کارخانه می‌شود.

او تصریح کرد: نباید انتظار داشت که خودروساز، صنایع الکترونیک تولید کند. در کشور IC و پلی آمین نداریم. تولید کاتالیست مشکل است چرا که مواد اولیه آن را نداریم که همین امر مشکلاتی را ایجاد کرده است.

دبیر انجمن قطعه سازان ایران بیان کرد: مشکل اصلی در تکمیل خودرو‌های ناقص، کمبود قطعات الکترونیکی است، به طور مثال پشت چراغ خودرو یک آی سی وجود دارد که الکترونیکی است، چراغ را می‌توانیم تولید کنیم، اما آن قطعه الکترونیکی پشت چراغ را نمی‌توانیم تولید کنیم و وارداتی است و اکنون به دلیل مشکلات واردات این خودرو‌ها ناقص مانده اند.

آخرین وضعیت ساماندهی بازار خودرو

عباس تابش معاون وزیر صنعت در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی بازار خودرو، گفت: متعاقب تصمیم ستاد تنظیم بازار در مقابله با محتکران خودرو، گشت بازرسی این سازمان ضمن انجام بازرسی‌های هدفمند و مراجعه به پارکینگ‌های عمومی و خصوصی تعداد متنابهی از این قبیل اماکن را که در آن‌ها خودرو‌های زیادی دپو شده‌اند را شناسایی کرده‌اند.

او بیان کرد: این تیم‌های بازرسی به محض شناسایی خودرو‌های صفر کیلومتر دپو شده، ضمن تنظیم صورتجلسه بازرسی به متصدیان پارکینگ‌های خودرویی اعلام می‌دارند که به صاحبان خودرو ابلاغ کنند تا ظرف مدت یک هفته نسبت به تعیین تکلیف خودروی پارک شده اقدام کنند.

پارکینگ پارس خودرو

پیش از این در بیانیه‌ای مقیمی مدیر عامل ایران خودرو با رد شائبه احتکار خودرو در پارکینگ این خودروساز گفت: طی دو سال گذشته برخی از افراد به ویژه در فضای مجازی احتکار خودرو توسط خودرو ساز را طرح کرده اند که این موضوع صحت ندارد.

او با اشاره به تحریم‌های صنعت خودرو، تصریح کرد: دو سالی است که تحریم‌های ظالمانه علیه صنعت خودرو اعمال شده، برای جلوگیری از هدر رفت ظرفیت‌های تولید و توان نیروی انسانی، با وجود کسری برخی قطعات، تولیدرا متوقف نکرده ایم.

برخی از قطعات‌های های‌تک و الکترونیکی به دلیل مشکلات ارزی با تاخیر از گمرک ترخیص شد و در این مقطع برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تولید و زمان، ناچاریم خودرو‌ها را با وجود کسری قطعات تولید کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه این خودرو‌ها پس از روند مراحل تولید به کف کارخانه منتقل می‌شوند و پس از ترخیص قطعات مورد نیاز، دراولین فرصت تکمیل و به مشتریان تحویل داده می‌شود بیان کرد: این اقدام موجب می‌شود تا سرعت تجاری سازی و تکمیل خودرو‌ها نیز افزایش یافته و متعاقب آن تیراژ تولید حفظ شده و تعهداتمان در قبال مشتریان هرچه بهتر و سریع‌تر محقق شود

این انبارها نشان می دهد که گویا خودروسازان در کمین افزایش قیمت‌های بیشتری نشسته اند و قصد تحویل را ندارند. به طوری که تحویل های معوق و افزایش قیمت های هر سه ماه یکبار سود حداقل ۲۰ درصدی را عاید آن ها می کند.

حال اینکه این خودرو‌ها چرا تکمیل و عرضه نمی‌شوند، با نهاد‌های نظارتی و قضایی است. خودرو‌هایی که می‌توانند با عرضه به بازار هم قیمت این کالا را کاهش دهند هم بسیاری از افراد نیازمند آن را دریافت کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸۸
در انتظار بررسی: ۲
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
با سلام و خسته نباشید ، در خصوص ضوابط حاکم بر عزل و نصب و انتصابات در شرکت سایپا در دو سه سال اخیر مراجع نظارتی یک بازبینی بنمایند ، مدیران ، متخصصین و کارشناسان قدیمی شرکت که دلسوزانه و متعهدانه سالهای سال برای این شرکت زحمت کشیده اند کنار گذاشته شده و افراد بیشماری از خارج از شرکت بدون هیچ تجربه و حتی سابقه مرتبطی در پستهای مدیریتی و بر اساس منافع و مقاصد خاصی منصوب شده اند
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
امیدوارم آمریکا با موشک بزنه به انبارشون.
کشور رو به بحران می برند بخاطر چند ماشین عهد بوق.
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
در گمرک باز کنین . نمی‌خوام خودرو اشغال سوار بشیم
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
مردم لطفا نخرین
کی میخواین به خودتون بیانین
باید در این دو فرغون سازی رو گل بگیریم
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
چرا کسی صداش در نمیاد از این همه گرونی و افسار گسیختگی؟
ناشناس
۰۷:۲۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
ریسی دقیقن کجائی
قاسمی
۰۴:۰۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
من نمیدونم این خودروسازها چرا مصونیت قضایی دارن و حتی یه تحقیق هم انجام نمیشه. دیگه تبدیل به یه مافیا شده واسه خودش. هرکاری دلشون بخواد انجام میدن
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
چطور جرأت ميكنن به بهانه يه آي سي پشت چراغ هزاران خودرو رو احتكار كنن
خب به مردم بگن خيليا ميگيرن و خودشون ميرن تكميلش ميكنن
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
چقدر از این حرفها و جمله های کلیشه ای بشنیدم؟؟؟
۳۰سال از صنعت خودرو سازی دارید دفاع میکنید،،
دار و دسته فرانسویها چنان نفوذ کردن تو خودرو سازی
که از دست هیچ کس کاری برنمیاد
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
عامل گرانی خودرو همین خودرو سازان اند که زیر نظر دولت فروش را کم کرده و به بهانه نداشتن قطعه خودرو هارا احتکار و هر چند وقت قیمت را بالا برده و چنین بازار داغی درست کرده اند و مسلما نظارتی هم در کار نیست چون دست در دست هم داده اند تا جیب مردم را خالی کنند
علیرضاقاضی
۱۹:۴۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
کوچک ترین اراده برای تولیدخودرووکاهش بیشتراز دویست درصدی خودروهای امروزی اگروجودداشت اوضاع واحوال امروز وجودنمیداشت.چگونه است که بازارخودرو با گرانی وارزانی دلار همراه بوده وهیچ توجهی به روشهای قیمت گذاری قبلی وجودندارد.ولی کافیست دولت اگراراده کندبازار ازادشده وخودروسازهای مابخواهندبا نوسانهای جهانی همراه شود ولی هیچ سخنی مبنی بر ازدست رفتن هزاران شغل زده نشودمگر هشتاددرصد قیمت لوام خودرو داخلی نیست؟ولی چرا بدون توجه به نظرکارشناسها همراه بارشدقیمت بازار قیمت ها تغییرمیکند
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
چقدربانازباخودروسازان مافیا برخوردمی کنند دستهای پنهان دولتیهاکه آنهارا کمک می کنه راحت افزایش قیمت داشته باشن سیاه بازی روی مردم من درتعجب هستم که چراجناب ریسی ورودنمی کند
علی
۰۲:۰۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
با سلام.از خبرنگار باشگاه می‌خواهیم برود فردی که مسول تصویب هر ساله قانون منع واردات خودرو خارجی رو هست پیدا کرده و فقط از ایشان بپرسه چرا؟ چرا واردات همه چی آزاده غیر ماشین؟ آیا صنایع دیگر نیاز به حمایت ندارند؟
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
نخریددددددددد
ناشناس
۰۷:۳۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
ملیونها خودرو پیش فروش کردند . ثانیا تا صد سالم نخرید خودروی غیر فرقون اجازه ورود به نخواهد داشت
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
حتمامثل همیشه اینا یا قطعه کم دارن یایه داستان دیگه. ما هم میگیم شما درست میگید.تموم
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
ترحم بر اختاپوس تیز دندان، ستمکاری بُوَد بر خودروسواران!
آقای دادستان کل، پس کِی نفوذیهای مافیای اصلی خودرو رو دستگیر و محاکمه میکنید؟
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
اینجا داد و هوار بکنیم چه فایده ای داره؟؟
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
اینجا داد و هوار بکنیم چه فایده ای داره؟؟ یک کار اساسی باید کرد.کسی اینا رو نمیخونه خودمون مینویسیم و خودمونم میخونیم
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
خوب با همین کمبود قطعه به صاحبانشان بدهید مطمئن باشید اونا در طول نصف روز قطعه را پیدا میکنند
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
عجب
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
باهمین کارا توجه به خودرو رو بالا میبرید و کالاهای دیگه رو گرون میکنید
یه یخچال ایرانی معمولی ۱۵ میلیون لباسشویی ایرانی ۱۰ میلیون قیمت گوشی های موبایل درعرض ۶ ماه تا صدوبیست درصد افزایش داشته
دیگه مواد غذایی علی برکت الله
الکی هم تو ذهن مردم هی ماشین انداختین که هم طرفدارش بیشتر باشه و راحت قیمتشو زیاد کنین هم به چیزای دیگه کسی توجه نکنه
مردم ندارن تخم مرغ بخرن
چه ماشینی اخه
دیگه من یکی بریدم
ح
۱۵:۵۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
عامل اصلی فساد و رانت در خودرو فقط و فقط و فقط خود شخص خودروسازاس
احمد
۱۵:۵۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
يعني قطعات خودروي داخلي هم نداريدهمينجوري بديدتوبازارقبوله اينم يه سياست هرجادپوي ماشين پيداشديه دليل بيارن بگن قطعه ندارن
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
همش حرف ، همش دروغ ، قيمت ها روزانه داره ميره بالا ، نه نظارتي نه برخوردي ، همه چيز افتاده دست دلال و مديران ارشد خودرو سلزي كه بده بسون دارن با هم وزير صمت هم كه واقعا خسته ميشن اگر نظارت داشته باشن !!!!
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
تخلف اندرتخلف خودروسازها اینقدرنفوذدارند که با تخلفات گسترده ای که انجام می دهند هیچکس با آن ها برخورد نمی کند متاسفانه اقشارمتوسط وضعیف هم توان خرید خودرورا از دست داده اند اقشار پردرآمد هم این خودروهارا برای سوداگری می خرند وازاین خودروهااستفاده نمی کنند خودروساز برای اینکه قیمت هایش سقوط نکند سعی می کند عطش دربازار را با دوقیمتی کردن وقرعه کشی واحتکار حفظ کند
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
حق هیچکس مهم نیست اصلا
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
وطنم ای شکوه پا برجای
رضا
۱۵:۱۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
واقعا که یه مشت انسان زااااالو. صفت حق مردم رو دارن ضایع میکنند این مدیران به ظاهر تحصیل کرده فقط از تحصیلات چاپیدن مردم رو بلدن نه خدمت کردن به مردم
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
مستند خون بها هم که چند روز پیش شبکه مستند نشون داد مستند خوبیه
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
تحریم بهانه ست ...
مث بعضی از مسئولین برای توجیه خودشان
محمد
۱۴:۳۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
هر سه ماه یک بار قیمت گذاری خودرو تخلف است . همین نوع قیمت گذاری باعث آشوب در بازار شده است
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
همه چی فراوان هست کم کم می دهند تو بازار، نیست، بازار عرضه و تقاضا است، مردیم از این همه خوشی و خبر خوب
reza
۱۴:۱۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
سال 91 خودروی سمند ثبت نامی تحویل گرفتم رادیو ضبط نداشت
چرا دولت و قوه قضائیه کلاهبرداری خود روسازها را مخصوصا ایران خودرو را را فقط یک نقص می بیند
در حالیکه این یک شیوه فرار از دست قانون است
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
این افزایش قیمت ها برای جبران بودجه دولت و حفظ نظام لازمه،،،،
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
حفظ نظام؟! آیا نظام با افزایش قیمت و نابرابری حفظ می شود؟!
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
بله
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
آیا حفظ نظام =نابودی مردم بویژه مستضعفان است ؟؟؟!!!
این چه مزخرفات است که بزبان می آورند

اصلا نظام برای احقاق حقوق مستضعفان ایجاد شد
و اگر مفهومی دارد همان مستضعفان است و لاغیر
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
ای بابا شما گفتین نقص مردم هم باورشان شد مقصر اصلی دولت ، اگه راست میگن به فکر مردم هستن واردات ماشین دست دوم یکسال آزاد کنن بعدش ببینید مردم آشغالهایی که اینا میسازند و با جان مردم بازی میکنن سوار میشن آیا ؟ تازه بعدش باید خورد ساز داخلی دنبال ضایعاتی بگرده برا فروش خودروهای بی کیفیتش
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
انصافا اگر این کار اتفاق می افتاد باعث رقابت میشد و صد در صد این ارابه ها دیگه تولید نمیشد ولی این اتفاق به خاطر حدود یک میلیون شاغل در حوزه خودرو سازی و قطعات وابسته و بیکار شدن آنها هرگز در کشور ما اتفاق نمی افته
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
هیچ امیدی به اصلاح وضعیت موجود نیست دقیقا افتادن به جون ملت تازمانی که نتونیم نفت بفروشیم وضع همینه
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
نباید نفت فروش برود تا چهره‌های پوشالی بیافتد و معلوم شود که خائن چه کسی است و خادم یعنی چه
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
اقایانی ک ادعای مبارزه با فساد دارین بفرماین ..تشریف بیارین مبارزه کنین...دیگه بدتر ازاین هم داریم مگه
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
43 سال که این ادعا وجودداره .وهمون ادما وهمون ادعا.فاسد 7 ملیارد یوروئیرو اززندان ازاد وبه اوتاوا راهنمائیش کردندو ادعا وادعا ادعا.ادعی
مهدی
۱۳:۴۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
من حاضرم همین خودرو را با همین نقص بخرم ازشون
مهدی
۱۳:۴۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
اگرملت برن درب این خودرو سازه دست اندر کاران این دوخودرو ساز را درهمان مکان خدمتشون برسن بدون شک تاثیر گذاره البته شک نکنید
کارمند ساده
۱۳:۲۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
بالاخره این دپو ها یا احتکار اند که قوه قضاییه باید جوابگو باشد ویا مهارتی برای نفروختن ؛ اما ما مردم می گوییم1- با توجه به مدت تعویق برگشت سود بانکی آن 2- و همچنین نوع نقص که کلی است یا جزیی حاضریم آنها را با کسر همان نواقص تحویل 3- و بعد از تصحیح و نقص گیری آن هم سند را فورا تحویل بدهند. پس کار میشود و توخود بخوان حدیث مفصل از این مجمل
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
ظلم بسه
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
آخرش آه مردم مظلوم دامن اینها رو میگیره
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
آه و نفرین یک مملکت پشت سر اینهاس
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
چطور قطعه ماشین ها در بازار موجوده ولی خودروساز ها نمی تونن تهیه کنن؟
محمدرضاجلالی
۱۳:۱۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
آقا به کجاشکایت کنیم در مشهد نمایندگی ها ی سایپادارند ماشین های صفر رو جمع می کنند چطور واثبات کنم
سعید
۱۳:۰۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
همشون واس ماس.خرابن.چون هر وقت که راه میرن چرخاشون میچرخه.باس تعمیر شن.بهشون دست نزنین تا بیام.
Saeid
۱۳:۰۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
مرگ بر امریکا
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
افزایش قیمت خودرو نه به دلار ربط داره نه به تحریم دقیقا بر میگرده به کسری شدید درآمد وبودجه دولت
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
مگه گوشت .مسکن .میوه ووووووووووووووووووووو هیچکدومش بدلار ربط نداره.
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
چرا گران؟
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
واقعا جای تاسفه
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
عوضیا مردم بدبخت کردند یک ذره انسانیت ندارند هزاران ماشین احتکار کردند تا قیمت بالا به مردم بفروشن خدا لعنتتون کنه
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
چرا به کسانی که با مدیریت نادرستشان باعث گرانی و ازبین رفتن سرمایه ملت اند حکمی در نظر گرفته نمی شود؟ مثلا خودروسازی ها با انبار هزاران محصول و تاخیر چندین ماهه تحویل خودروهایی که حتی پولشان داده شده است، سود هنگفتی به جیب می‌زنند و نیز باعث تورم عمومی کشور می‌شوند. چرا برای این نوع افراد که صدمات جدی به اقتصاد می‌زنند حتی یک حکم قائل نیستید؟!
ناشناس
۰۸:۰۴ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
حکمش همون رای بود که بحقوق دان =اقای دددککککتتر
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
یک فرد با مسئولیت کم، اگر وظیفه اش را نادرست انجام دهد تنبیه می شود مثلا اگر یک سوپرمارکت گران فروشی کند حتی مغازه اش بسته می شود اما برای مدیران ارشد هر اشتباهی کنند مردم باید مثل شیر مادر قبولشان داشته‌باشند؟!!!
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
چرا خودرو در سال ۹۵ یا ۹۶ گران نشد؟
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
چون هنوز دور دوم رای ریاست جمهوریرو اقای دکتر هنوز نگرفته بود. لهذا گرونش نکرد
احمد
۱۲:۲۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
مردم از این همه ظلم خسته شدن. نگذارید مردم عصبانی شن تورو خدا
امید
۱۲:۱۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
دولت قصد داره کسر بودجه و اختلاسهای صورت گرفته توسط مدیران را با گران کردن خودرو و ارز و امثال آن جبران کند .حالا به هر قیمتی که شده.....و تحریم هم فقط بهانه هست...
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
اینقدر قشنگ دروغ میگن که خودشونم باور میکنم!!
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
اگه راست میگید که به فکر مردم هستید گمرک خودروهای وارداتی را حذف کنید تا خودروسازن دنیا که الان در حال ورشکستگی هستند خودروهای با کیفیت ایمن و کم مصرف خود را وارد کنند اونوقت کسی این ها را از شما نمیخرد
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
اگه راست میگید که به فکر مردم هستید گمرک خودروهای وارداتی را حذف کنید تا خودروسازن دنیا که الان در حال ورشکستگی هستند خودروهای با کیفیت ایمن و کم مصرف خود را وارد کنند اونوقت کسی این آشغالها را از شما نمیخرد
کارمند
۱۲:۱۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
رئیسی کجائی؟
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
پارکینگ خودروسازان ارگ جدید بم هم پر از خودرو است
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
انبارها پر اما تزریق در بازار کم این سیاست کثیف آمریکایی است از مزدوران ایرانی خودروساز.
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
خودروسازان لکه ننگی صنعت ایران .
با وجود گذشت بیش از نیم قرن وابستگی به خارج در خودروسازی خنده دار و شرم آور است.
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
خخخخخخخخخخخخخخخخخ
محمد
۱۱:۵۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
طوری شده که پول ملی ایران از پول افغانستان بدون صنایع ومنابع بی ارزش تر شده
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
اینا فیلمشونه از روی قصد خودروها را ناقص تلمبار می کنن که بصورت قطره چکانی وارد بازار کنند وگرنه همه این خودروها که یک قطعه ناقص از یک نوع ندارند
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
اینا فیلمشونه از روی قصد خودروها را ناقص تلمبار می کنن که بصورت قطره چکانی وارد بازار کنند وگرنه همه این خودروها که یک قطعه ناقص از یک نوع ندارند
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
آقایان چراخودتون رو خسته می کنیددولت خودش شریکه وازاین قایم کردن ماشینها وگرانی ها سودمی بره وگرنه اجازه واردات ماشینهای خارجی حتی دست دوم رابده هیچ کسی این ماشینهای آشغال رو نمی خره
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
تکمیل نشدشو بدید دست ما درست میکینم اشکال نداره.
علی
۱۱:۴۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
تنها راهش اینه که اجازه بدن سپاه خودرو بسازه بعدش ایرانخودرو و سایپا مفت ماشیناشون رو به مردم میدن، ولی مشکل اینجاست اونایی که باید اجازه بدن همین مسئولانی هستن که این اوضاع رو به وجود آوردن.
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
چرا خون این ملت را در شیشه کردین چرا گمرک را را باز نمیکنین حداقل خودروی دست دوم خارجی بدون تعرفه گمرک وارد بشه
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
داره وارد میشه برادر
تریلی ها تو خیابون هستن یه سر برو جاده تهران بندر
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
llhnv [kni ih lhadk lvnl vi jp,dg fndk ooooo
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
این چه خطیه ؟مردم اعصاب ندارن دیگه رد دادن.
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
این درسته واقعا؟؟ مردم چه گناهیی کردن ک نمیتونن یک پراید سوار شوند؟
چرا برخورد نمیشه باهاشون؟؟؟

ماه هیج وقت پشت ابر نمیماند .

ی پراید بفروشید ب من میرم از بازار قطعه تهیه میکنم کاملش میکنم اشکال نداره.ولی به قیمت واقعی اون ک ۱۸ میلیون تومنه
A
۱۱:۳۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
نه تنها برخورد نمیکنن
هر ماه هم قیمت خودرو رو دارن بالا میبرن
قشنگ تابلوعه دستشون تو یه کاسه س
مهدی
۱۱:۳۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
این که خودروها ناقص هستن شما هرقطعه ای که اراده کنی دربازار هست اینها با این کار میخوان خودرو گران بشه
عمار
۱۱:۳۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
ربطی به مدیر خودروسازنداره خود دولت احتکار کرده.دلیلشم تامین کسری بودجه.کارشون هم کاملا منطقی هست.
عمار
۱۱:۳۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
ربطی به مدیر خودروسازنداره خود دولت احتکار کرده.دلیلشم تامین کسری بودجه.کارشون هم کاملا منطقی هست.
عمار
۱۱:۳۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
ربطی به مدیر خودروسازنداره خود دولت احتکار کرده.دلیلشم تامین کسری بودجه.کارشون هم کاملا منطقی هست.
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
منطقی
عمار
۱۱:۳۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
ربطی به مدیر خودروسازنداره خود دولت احتکار کرده.دلیلشم تامین کسری بودجه.کارشون هم کاملا منطقی هست.
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
منطق دارن به ملت قالب میکنن میگی منطق
عمار
۱۱:۳۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
ربطی به مدیر خودروسازنداره خود دولت احتکار کرده.دلیلشم تامین کسری بودجه.کارشون هم کاملا منطقی هست.
عمار
۱۱:۳۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
ربطی به مدیر خودروسازنداره خود دولت احتکار کرده.دلیلشم تامین کسری بودجه.کارشون هم کاملا منطقی هست.
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
خودرو سازان راست می گویند مشکل اصلی تحریم است.شما اگر با همه همسایگان قهر کنید خوب همین دیگه تا کی می خواهند تو دنده یک راه برند اخه خودرو میسوزه
مهدی
۱۱:۲۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
مجید
۱۱:۲۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
مدیران ایران خودرو به هیچ عنوان قابل قبول و پذیرش نیست
bashir
۱۱:۲۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
با سلام
ظاهرا" دروغ گفتن توسط مسئولین سکه رایج بازار است و برایشان آخر و عاقبت و دنیای دیگری وجود ندارد. اینجانب از مدیران تولید سیستم های الکترونیک هستم و جهت اطلاع خوانندگان محترم عرض میکنم در کشوری که روزانه هزاران سیستم صوتی و تصویری ، دستگاه های مخابراتی ، کارت بانکی ، گذرنامه ، تجهیزات مخابرات الکترونیک نظامی ، رادار ، سیستمهای جنگ الکترونیک و ... تولید میشود و تماما" از قطعات الکترونیکی مانند آی سی ، ترانزیستور ، دیود و سایر المانهای الکترونیکی بهره میبرند و در بسیاری موارد های تک و روی لبه تکنولوژی میباشند چنین مصاحبه هایی به غیر از توهین به مخاطبین و دروغ گویی که کلید تمام پلیدی هاست نمیباشد.
اگر هم بی اطلاعید که وای بر مردمی که چنین مدیرانی بالای سر آنان هستند و وای بر خودتان که فردای قیامت چگونه پاسخگو خواهید بود؟ظاهرآ فرمایشی از امام علی(ع) داریم که فرمودند اگر میخواهید کاری را خراب کنید آنرا به آدم غیر کاردان بسپارید.
شما را به هر دین و آیینی که دارید با این مردم شریف اینگونه رفتار نکنید.
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
نه اینکه ماشینایی که تحویل میدن کاملا خیلی
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
من ایران خودرویی هستم همه دروغ است قطعه وصل نمیکنند تا گران بشود همه قطعات موجود است
شهروند ساده
۱۱:۱۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
چقدر ما اینجا کامنت گذاشتیم که آقای رسانه بیا ورود کن به مشکل ما وظیفه رسانه ایت رو انجام بده ، تشت رسوایی این دو تا خودروساز به صدا در اومده ، ماشینها رو تولید کردن به ملت نمیدن اگه تحریم هست برای همه چرا نیست
نمونش کوئیک آر سفید مشکی برای کارکنان دادگستری رو یه ماهه دادن بعد امثال ما از اردیبهشت منتظریم ...
حامد
۱۰:۴۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
کاش مثل فوتبال که مربی خارجی میارن چند تا مدیر خارجی استخدام میکردن ما مدیریت نداریم مگه چیزی کم نداریم
علی
۱۰:۴۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
روند تولید وتوزیع وقیمت های افسارگسیخته خودرو اجازه نمی دهد مردم ادعا های مدیران صنعت خودرو راباورکنند، پذیرش صداقت مدیران دوشرکت انحصاری خودرو با توجه به عملکرد شان که دائما بدنبال افزابش قیمت ماشین وخالی کردن جیب مردمند دشوار است .چون آقایان دراین گزارش مدعی اند برخی خودروها بدلیل نداشتن صندلی درانبار نگهداری میشوند، مگرتولید صندلی ماشین هم صنعت پچیده ای می خواهد که شما رامعطل خود کرده است؟با مردم صادق باشد بگویید سوءمدیرتمان هزینه های ساخت خودرورا بالا برده، بگویید ریخت وپاش وسفرهای خارجی هزینه می خواهد، بگویید باشگاه داری واداره تیم فوتبال وقراردهای میلیاردی مربیان وبازیکنان سنگین است ، بگویید اشتهای سیری ناپذیروجیب های گشادبرخی بلایی برسرجامعه آورده که هر کس هنر رادرخالی کردن جیب دیگران می بیندو...... بگوییدمحرومان و اقشار ضعیفی که به سوار شدن برارابه مرگ(پرایدو...) دلخوش کرده بودند، جارابرماشین های شاسی بلند میلیاردی تنگ کرده اند وباید کاری کنیم که پابرهنه ها دیگر ماشین را درخواب هم نبینندوخیابان ها ومعابرباید فقط برای آقا زاده ها وثروتمندان قرق شود.
مهدی
۱۰:۳۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
همون خودرو ناقص را از هزینه خودرو کم کن، خودمون تو بازار بقیه را پیدا می کنیم. چطور تو بازار هست دست شما نمی رسه، دست وردارید. آقا من خودم بدون ضیط و باند وخریدارم،
سرباز وطن
۱۰:۳۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
مستند اختاپوس رو ببینید تا بفهمید این نقص قطعات واسه چیه . تا بفهمید کی جای پای این مافیا های خودرو رو سفت کرده و پشتشون به کی و کجا گرمه .
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
تمام این خودروها با چراغ سبز دولت و وزارت صمت و بانک مرکزی دپو شده است
خودتان را خسته نکنید. بودجه ۱۴۰۰ باید تامین شود
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
نقص فنی دروغه اینا همش بهونست.
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
باید جواب تک تک افرادی که در حق وحقوق شون ظلم و کوتاهی شده بدهند.
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
چرا پیامو سانسور میکنید ، شما اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید
من نوشتم یه روز قیامتی هم وجود داره
متاسفم براتون
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
یه روز قیامتی هم وجود داره
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
به نظر من مردم هم مقصر هستند اگر وقتی که سایپا و ایران خودرو درخواست ثبت نام خودرو میدهند هیچکس ثبت نام نکند و از این ها ماشین نخرد مجبور میشوند که قیمت ماشین را پایین و تمام ماشین ها رو عرضه کنند دولت هم تهدید کند که مرز را باز کند تا ماشین های بدون گمرک بیایند تاببینیم کسی نگاه به ماشین های مضخرف اینها میکند یا خیر؟
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم
ناهید
۱۰:۱۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
اب از سرچشمه گل الوده برید ببینید کی میگه باید همین خودروها را سوار بشیم و گمرکی را بر نمیداره و به فکر جهشه قیمت هاست نه به فکر جهش تولید
ناهید
۱۰:۱۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
اب از سرچشمه گل الوده برید ببینید کی میگه باید همین خودروها را سوار بشیم و گمرکی را بر نمیداره و به فکر جهشه قیمت هاست نه به فکر جهش تولید
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
مافیای خودروسازی مردم را بدبخت کرد
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
به خدا خودروهای پارکینگ نقص ندارند.
عامدانه قطعه ای بسته نشده.
اگر راست می گویند همینجوری تحویل دهند و از قیمت فروش ، پوب قطعه را کم کنند . بدبخت خریدار برود از بازار آزاد قطعه بخرد.
به خدا دروغ می گویند
حسین
۱۰:۰۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
یعنی نظام ما دولت مملکت ما توانایی مقابله با محتکران خودرو رو ندارند پس چطور میگن ما قدرتمندیم
مهدی
۱۱:۳۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
چرا توانایی داره اما خود دولت شریک دزد هست چرا که خودرو سازها با دستور وچراغ سبز دولت دارن از مردم سواری میگیرند وجیب مردم را خالی میکنند
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
اگه یه بار مردم عصبانی بریزن اونجا همه ماشین ها رو نابود کنن حساب کار دستشان میاد . دیگه اینجوری با آبروی کشور بازی نمیکنن .
جالب اینجاست که مردم و رسانه ها رو احمق فرض میکنن چند قطعه از ماشین رو باز میکنن و تو انبار میزارن بعد به دوربین نشان میدن که ببینید ماشین تکمیل نیست .
سرباز وطن
۱۰:۴۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
نخیر قطعه رو شرکت وارد کننده که خودش بزرگترین سهام دار ایران خودرو و سایپا هست رو به این دو تا کارخونه نمیده و توی هیئت مدیره فشار میاره برای گرانی بیشتر خودرو تا پول بیشتری به جیب بزنه .
جالب اینجاست عمده این قطعات توان تولیدش توی داخل بوده و هست و انجام هم میشده ولی این شرکت های وارد کننده با اعمال نفوذ توی دو شرکت خودرو سازی مانع عقد قرارداد با بخش های داخلی میشن تا هم خودشون سود کنند و هم بتونند نبض بازار خودرو رو مطابق بند بالا به دست بگیرند و در حقیقت قیمت گذاری رو خودشون انجام بدن .
امیدوارم نظرم چاپ بشه
مهدی
۱۱:۳۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
دقیقاً عمده گرانیها الان تحت تاثیر خودرو هست خودرو گران میشه پشتش تمام اجناس هم گران میشه
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
من اگه تو همسایگی این خودرو سازها بودم با بالون های آتش همه خودروها رو به آتش میگشیدم
اینها نه مسلمان هستند نه دلسوز مردم