سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳ واحد تولیدی در کهنوج به چرخه تولید بازگشتند

رییس دادگستری شهرستان کهنوج گفت: با ورود دستگاه قضایی طی یک سال اخیر، مشکلات حقوقی و قضایی سه واحد تولیدی برطرف و این واحدها به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سهراب سالاری، رییس دادگستری شهرستان کهنوج از راه اندازی کمیته پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی در دادگستری شهرستان کهنوج خبر داد و گفت: در این کمیته  برای ایجاد اشتغال و حمایت از سرمایه گذاران در چارچوب قوانین و مقررات قانونی، اقدامات خوبی صورت پذیرفته است.

او بیان کرد: به منظور عمل به رهنمود‌های مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) و اهداف جهادی ریاست قوه قضاییه در دادگستری کهنوج گام‌های بلندی برداشته شده است.

سالاری بیان کرد:  به منظور رونق تولید و رفع موانع تولید، جلساتی با مسئولان شهرستانی و فعالان اقتصادی برگزارشد که این جلسات نتایج مثبت و خوبی داشته است و با حمایت‌های صورت گرفته، طی یک سال اخیر مشکلات حقوقی و قضایی سه واحد تولیدی برطرف و این واحدها به چرخه تولید بازگشته اند. 

او افزود: برای احیای حقوق عامه و همچنین پیشگیری از جرائم خشن با توجه به اینکه منبع در آمد غالب آحاد مردم شهرستان‌های جنوبی کرمان و شهرستان کهنوج از طریق کشاورزی است و نوسانات اقتصادی نیز تاثیر مستقیم و زیادی بر محصولات کشاورزی دارد، در زمینه پیشگیری از افت قیمت محصولات که تبعات اجتماعی و امنیتی هم دارد، برنامه ریزی و جلساتی برگزار و تا حدود زیادی هم موثر واقع شده است.

 رییس دادگستری شهرستان کهنوج، شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهنوج را یکی از فعال‌ترین بخش‌های دادگستری برشمرد و افزود: پیشگیری از طلاق، سرقت، جرائم مرتبط با مواد مخدر، آدم ربایی و سایر موارد در دستور کار این شورا بوده است.

او بیان داشت: در رابطه با حفظ حقوق بیت المال و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال با روسای بانک‌های دولتی و غیردولتی نشست‌هایی داشته ایم و پیگیر وصول مطالبات معوق بانکی بوده ایم. 

سالاری تصریح کرد: در زمینه حفظ و صیانت از اراضی ملی، سفره‌های آب زیرزمینی، جلوگیری از تخریب اموال دولتی جلساتی برگزار و بازدید‌های میدانی داشته ایم و موفقیت‌های خوبی حاصل شده است. 

او بیان کرد: موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی خط قرمز دستگاه قضایی است و با همکاری سایر نهاد‌ها اقدامات خوبی در این شهرستان صورت پذیرفته است. 

این مقام قضایی بیان داشت: از زمان شیوع بیماری کووید ۱۹ به طور مستمر همکاری لازم را با مسئولان بهداشت و درمان داشته ایم و با واحد‌های صنفی که مسائل و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند، برخورد شده است.

انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.