سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا عضو ارشد طالبان را آزاد می کند

رسانه ها به نقل از برخی منابع دولتی افغانستان اعلام کردند که حاجی بشیر نورزی، بزرگ‌ترین حامی مالی طالبان و از قاچاقچیان عمده مواد مخدر که در امریکا به حبس ابد محکوم شده، همزمان با آغاز مذاکرات بین‌الافغانی از زندان آزاد می‌شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه ها به نقل از برخی منابع دولتی افغانستان اعلام کردند که حاجی بشیر نورزی، بزرگ‌ترین حامی مالی طالبان و از قاچاقچیان عمده مواد مخدر که در امریکا به حبس ابد محکوم شده، همزمان با آغاز مذاکرات بین‌الافغانی از زندان آزاد می‌شود.

بر اساس این گزارش، آزادی بشیر نورزی از سوی آمریکا یکی از شرط‌های طالبان برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی است و قرار است با آغاز مذاکرات، وی نیز در دوحه حضور داشته‌باشد.

بشیر نورزی که «پدر مالی طالبان» نیز لقب گرفته و از قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر شمرده می‌شد در سال ۲۰۰۵ میلادی با هدف گفتگو با مقامات آمریکایی از امارات به نیویورک رفت. نیروهای آمریکایی او را به جرم قاچاق مواد مخدر و پشتیبانی مالی از طالبان، بازداشت کردند و دادگاه فدرال نیوریاک او را به حبس ابد محکوم کرد.

پیش‌تر مجله تایم آمریکا گزارش داده بود که پس از‌ امضای موافقتنامه صلح میان آمریکا و طالبان در دوحه، رهایی این زندانی خطرناک چندین‌بار از سوی طالبان در گفتگو با مقامات آمریکایی مطرح شده است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.