سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌گیری از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان سبب اشتغال و توسعه می‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان ظرفیت‌های زیادی در تمام بخش‌ها دارد که بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها سبب اشتغال و توسعه در این نقطه از ایران اسلامی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی در کارگروه اشتغال سیستان و بلوچستان که با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد اظهارداشت:برای ایجاد اشتغال و توسعه در این استان باید به سمت بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه رفت.

او بیان کرد: بخش خصوصی و دولت پروژه‌هایی را در سیستان و بلوچستان اجرا کنند که در تمام زمینه‌ها از جمله ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار در این استان موثر باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان ظرفیت بسیار خوبی در زمینه مرز آبی و خاکی دارد که باید از این مزیت برای توسعه اقتصادی منطقه استفاده کرد.

او اظهارداشت: سیستان و بلوچستان تنها مرز دسترسی به پاکستان را دارد که از طریق این کشور می‌توان به ۳۵ درصد جمعیت جهان دسترسی داشت بنابراین سرمایه‌گذاری در مرز با این کشور بسیار مهم و ضروری است.

موهبتی بیان کرد: سیستان و بلوچستان در گذشته در بخش واردات دام نقش آفرین بود، اما هم‌اینک این کار با سنگ اندازی‌ها و مشکلات فراوانی رو به روست و به سختی انجام می‌شود که باید تسهیل شود.

او تصریح کرد: متاسفانه نگاه درستی حاکم نیست و هر کسی با موضوعاتی که در پس ذهنش می‌گذرد امور را پیش می‌برد که این خود بدترین آفت محسوب می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مصوبه‌های بسیار زیادی برای نصب ایکس ری در یکی از مبادی ورودی مرز داشتم که هزینه آن پنج میلیارد تومان بود، اما به دلایل نامعلومی کار انجام نشده و هم‌اینک هزینه آن به بیش‌از ۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

او ادامه داد: متاسفانه یک سری افراد هستند که نمی‌خواهند کشور به شفافیت برسد، زیرا منافع آنان به خطر می‌افتد و باید جلوی این افراد گرفته شود و به سمت شفافیت در تمام امور پیش رفت.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.