سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکلات شهرک مستضعفان رودبار جنوب ساماندهی می‌شود

به دنبال حفظ حقوق عامه، دستگاه قضایی استان کرمان و شهرستان رودبار جنوب به موضوع مشکلات حقوقی و قضایی جمعی از ساکنان بخش مرکزی رودبار جنوب ورود کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغر ستایی مختاری رئیس دادگستری شهرستان رودبار جنوب گفت: با توجه به تاکیدات رئیس کل دادگستری استان کرمان مبنی بر احیای حقوق عامه، این دادگستری با همکاری اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان پیگیری و بررسی به منظور صدور اسناد مالکیت برای بخشی از ساکنان بخش مرکزی را در دستور کار خود قرار داده است.

او با اشاره به اینکه در این رابطه قریب به ۴۰۰ پرونده در اداره راه و شهرسازی رودبار جنوب برای دریافت سند تشکیل شده است، افزود: با حل این مشکل از ورود تعداد زیادی پرونده به سیستم قضایی جلوگیری خواهد شد.

ستایی مختاری در خصوص اراضی مربوط به شهرک مستضعفان نیز گفت: متاسفانه در دهه ۶۰ قریب به ۳۰ هکتار زمین از سوی اداره امور اراضی در قالب طرح علوفه کاری به تعدادی از شهروندان واگذار شد که طی سالیان مختلف تعدادی افراد سودجو اقدام به تغییر کاربری غیرمجاز این اراضی کردند و به صورت غیرقانونی به مردم واگذار شدند.

او با اشاره به اینکه ۱۸ هکتار از اراضی شهرک مستضعفان نیز در محدوده این طرح قرار گرفته است، افزود: در راستای حفظ حقوق عامه، دستگاه قضایی استان کرمان و شهرستان رودبار جنوب به موضوع مشکلات حقوقی و قضایی جمعی از ساکنان بخش مرکزی رودبار جنوب ورود کرده است و با توجه به اینکه ساکنان این شهرک عمدتاً از قشر ضعیف و آسیپ پذیر هستند، امیداوریم با همکاری بنیاد مسکن موضوع ساماندهی و مدیریت شود.

ستایی مختاری ابراز امیدواری کرد: طی ماه‌های آینده نسبت به تنظیم و صدور اسناد مالکیت برای مردم اقدامات خوبی صورت پذیرد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.