سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار حوادث ۱۹ شهریورماه ۹۹؛

دستگیری عاملان قتل پیرمرد ۷۵ ساله در زابل / سرقت مسلحانه در سیستان و بلوچستان

مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 قتل پیرمرد ۷۵ ساله در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از شناسایی و دستگیری عاملان قتل پیرمرد ۷۵ ساله درشهرستان زابل خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: در پی مرگ مشکوک پیرمردی در یکی ازمحلات شهرستان زابل، بررسی موضوع در دستورکار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با حضور در محل، جسد پیر مردی ۷۵ ساله را که آثار کبودی در ناحیه گردن او مشهود بود مشاهده که جسد برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل و علت مرگ پیرمرد که خفگی با طناب بود مشخص شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل گفت: با توجه به اصرار اعضای خانواده مقتول مبنی بر فوت طبیعی او و تعجیل آن‌ها برای خاکسپاری و مقاومتشان برای جلگیری از انتقال جسد به پزشکی قانونی شک مأموران به اینکه قتل، توسط یکی از اعضای خانواده او صورت گرفته باشد بیشتر شد.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی شهرستان زابل پس از تحقیق از اعضای خانواده مقتول با اظهارات ضد و نقیض نوه ۱۷ ساله مقتول روبرو شده و با هماهنگی قضائی او را دستگر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل خاطر نشان کرد: این متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی و انجام تحقیقات تخصصی پلیس به قتل پدر بزرگ خود با همدستی مستأجر ۲۲ ساله مقتول به دلیل اختلافات موجود با وی اعتراف کرد.

او  با اشاره به دستگیری مستأجر ۲۲ ساله مقتول گفت: این متهم پس از دستگیری به قتل این پیرمرد اعتراف و اظهار داشت پس از بوجود آمدن اختلاف بین او و مقتول بر سر مبلغ اجاره بهای منزل، بهمراه نوه پیرمرد که مدتی با پدر بزرگ خود اختلاف داشت، نقشه تهدید به مرگ و ترساندن پیرمرد با هدف منصرف کردن او از بالا بردن اجاره بهای منزل را کشیدند و با انداختن یک طناب دورگردنش قصد داشتند که فقط او را بترسانند که پس از بالا گرفتن درگیری و مقاومت پیرمرد مجبور به خفه کردن او شدند.

سرهنگ ثمره حسینی در پایان خاطر نشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.


امداد رسانی به ۸ مصدوم حادثه ترافیکی در شهرستان زابل

رفعت مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی زابل گفت: در پی برخورد یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ با یکدستگاه سواری پراید درشهرستان زابل خیابان دانشگاه ۸نفر مصدوم شدند .

پس از وقوع این حادثه واعلام موضوع مقارن با ساعت ۲۲:۲۶ به مرکز پیام فوریتهای پزشکی زابل ، بلافاصله دو تیم امدادی از نزدیک ترین پایگاه های اورژانس شهری به محل حادثه اعزام و اولین تیم امدادی در مدت زمان کمتر از۵ دقیقه بر بالین مصدومین حاضر و بلافاصله اقدامات درمانی اولیه را آغاز نمودند.

 ۴ نفر از مصدومان حادثه پس از دریافت اقدامات درمانی لازم جهت ادامه درمان به بیمارستان امیرالمؤمنین علی زابل منتقل شدند و ۴نفر هم بصورت سرپایی در محل حادثه از خدمات فوریتهای پزشکی بهره مند شدند و علیرغم توصیه پرسنل اورژانس از رفتن به بیمارستان خودداری کردند.

دستگیری ۱۵ نفر از عاملان سرقت‌های مسلحانه در سیستان و بلوچستان 

با تلاش شبانه روزی پلیس سیستان و بلوچستان، ۱۵ نفر از عاملان سرقت‌های مسلحانه و به عنف در جنوب شرق کشور دستگیر و ۲۶ فقره سرقت کشف شد.

سردار "احمد طاهری" جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: پلیس آگاهی با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی سطح استان در بررسی پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه و به عنف، در هفته گذشته ۱۵ نفر از عاملان این سرقت‌ها را شناسایی و تحت مراقبت قرار دادند.

او  افزود: در این راستا مأموران انتظامی شهرستان‌های "زاهدان"، "ایرانشهر"، "دلگان"، "زابل" و "خاش" با هماهنگی‌های قضائی این سارقان را در عملیات‌های مختلف دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: در پی دستگیری این سارقان، ۷ دستگاه خودرو و ۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه، ۱۱ دستگاه تلفن همراه و مقادیری وجه نقد مسروقه، بهمراه ۳ قبضه سلاح کلاش و ۲ قبضه کلت کمری و چند قبضه چاقو و سلاح سرد کشف شد.

سردار طاهری تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده به ۳ فقره سرقت مسلحانه منزل، ۷ فقره سرقت مسلحانه خودرو، ۳ فقره سرقت مسلحانه مغازه، ۲ فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت، ۲ فقره سرقت به عنف خودرو و ۹ فقره سرقت به عنف تلفن همراه اعتراف کردند.

او با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرایم احتمالی خاطر نشان کرد: پلیس سیستان و بلوچستان بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی به ویژه در برخورد با جرایم خشن و سرقت‌های به عنف و مسلحانه برای افزایش رفاه اجتماعی شهروندان با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

نبود  اصول ایمنی، مرگ کارگر ۲۱ ساله را رقم زد

فرمانده انتظامی شهرستان "زابل" از مرگ کارگر ۲۱ ساله به دلیل بی احتیاطی و عدم رعات نکات ایمنی درهنگام تخریب دیوار یک ساختمان در شهر زابل خبر داد.

سرهنگ  احمد ثمره حسینی " فرمانده انتظامی شهرستان زابل  گفت: روز گذشته در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اعلام حادثه ریزش آوار در یکی از محلات شهر زابل بلافاصله مأموران کلانتری ۱۲ به همراه نیرو‌های امدادی به محل اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی به عمل آمده مشخص شد، کارگری ۲۱ ساله مشغول تخریب دیوار یک ساختمان بوده که به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی، دیوار به روی او خراب شده و متأسفانه منجر به مرگ او شده است.

سرهنگ ثمره حسینی ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه دلخراش بیان داشت: با هماهنگی قضائی جسد متوفی برای اقدامات قانونی به پزشکی قانونی منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان "زابل" از شهروندان خواست، قبل از شروع هر کاری رعایت اصول و نکات ایمنی را در سرلوحه کاری خود قراردهند تا هرگز شاهد وقوع اینگونه حوادث تلخ نباشیم.

۱۶ نفر مصدوم در پی تصادف در محور زابل به زاهدان

رفعت مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی  زابل گفت:  در پی برخورد یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ با دو دستگاه سواری پژو پارس درشهرستان هامون محور زابل _زاهدا ن حوالی تپه طالب خان ۱۶نفر مصدوم شدند .

پس از وقوع این حادثه واعلام موضوع مقارن با ساعت ۲۰:۱۳به مرکز پیام فوریتهای پزشکی زابل ، بلافاصله سه تیم امدادی از نزدیک ترین پایگاه های اورژانس جاده ای به محل حادثه اعزام و پس از رسیدن بر بالین مصدومین، بلافاصله اقدامات درمانی اولیه را آغاز نمودند.

 ۹ نفر از مصدومان این حادثه پس از دریافت اقدامات درمانی لازم جهت ادامه درمان به بیمارستان امیرالمؤمنین علی زابل منتقل شدند و ۷نفر هم بصورت سرپایی در محل حادثه از خدمات فوریتهای پزشکی بهره مند شدند و علیرغم توصیه پرسنل اورژانس از رفتن به بیمارستان خودداری کردند.

جویندگان گنج در دام پلیس "هامون"

فرمانده انتظامی شهرستان هامون از دستگیری ۳ نفر، عامل حفاری غیر مجاز در منطقه تاریخی شهر سوخته خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا شهرکی اظهار داشت: شب گذشته در پی وصول اخباری مبنی بر تردد مشکوک یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ به قصد حفاری غیرمجاز و استخراج اشیاء تاریخی و عتیقه در محدوده منطقه باستانی شهر سوخته، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی محل قرار گرفت.

او افزود: بلافاصله ماموران به این محل تاریخی اعزام و در حین گشت زنی به سرنشینان یک دستگاه پژو ۴۰۵ که درحال پرسه زنی، اطراف مناطق باستانی بودند مشکوک و برای بررسی بیشتر به آن‌ها دستور ایست دادند.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: سرنشینان خودرو به محض مشاهده مأموران قصد فرار از محل را داشتند که با اقدام به موقع پلیس، خودروی آن‌ها متوقف و در بازرسی از آن یک دستگاه فلزیاب بهمراه پنج تکه کوزه کوچک شکسته باستانی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان "هامون" با اشاره به دستگیری ۳ نفر متهمین گفت: سواری پژو توقیف و به پارکینگ دلالت و متهمان با تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.

او  از شهروندان خواست در صورت مشاهده حفاری‌های غیر مجاز توسط افراد ناشناس در مناطق تاریخی سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

پلمب ۲ پاتوق تهیه و توزیع مواد مخدر در شهر "زابل"

در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ۲ پاتوق تهیه و توزیع مواد مخدر در شهر زابل پلمب شد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی" فرمانده انتظامی شهرستان زابل  گفت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر پاتوق شدن ۲ منزل واقع در خیابان "رسالت" و"جام جم" برای معتادان پرخطر موضوع در دستور کار تیمی از پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از یک سری تحقیقات گسترده میدانی ۵ واحد مسکونی را در این رابطه شناسایی و پس از اطمینان از صحت موضوع وارد عمل شدند.

سرهنگ ثمره حسینی اظهار داشت: در این طرح که با همکاری سایر رده‌های عملیاتی این فرماندهی همراه بود ۲ منزل مسکونی پلمب و برای ۳ منزل دیگرنیز اخطارپلمب صادر گردید.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل در پایان خاطرنشان کرد: پلیس با تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی خود در صدد کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی است لذا شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق کولر‌های گازی در "چابهار"

با اقدام به موقع مأموران انتظامی شهرستان چابهار، سارقی که اقدام به سرقت کولر‌های گازی مغازه و منازل شهرستان می‌کرد به دام افتاد.

سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم  گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کمپرسور کولر‌های گازی مغازه‌ها و منازل مسکونی سطح شهر چابهار، موضوع دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او افزود: تلاش پلیس برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه ماموران کلانتری ۱۲ این شهرستان هنگام گشت زنی‌های هدفمند و نامحسوس در یکی از محلات چابهار جوانی ۳۳ ساله را در حین سرقت کمپرسور کولر یک مغازه مشاهده و در یک اقدام سریع و غافلگیرانه او را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

سرهنگ کیخائی مقدم در ادامه بیان داشت: این سارق جوان که توجیهی برای اقدام خود نداشت پس از انتقال به کلانتری به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به ۸ فقره سرقت کمپرسور کولر در سطح شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی تصریح کرد: شهروندان ضمن رعایت کامل توصیه‌های پلیس برای پیشگیری از هر گونه سرقت، در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک موضوع را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

دستگیری سارق کولر‌های گازی در "چابهار"

با اقدام به موقع مأموران انتظامی شهرستان چابهار، سارقی که اقدام به سرقت کولر‌های گازی مغازه و منازل شهرستان می‌کرد به دام افتاد.

سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کمپرسور کولر‌های گازی مغازه‌ها و منازل مسکونی سطح شهر چابهار، موضوع دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: تلاش پلیس برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه ماموران کلانتری ۱۲ این شهرستان هنگام گشت زنی‌های هدفمند و نامحسوس در یکی از محلات چابهار جوانی ۳۳ ساله را در حین سرقت کمپرسور کولر یک مغازه مشاهده و در یک اقدام سریع و غافلگیرانه او را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

سرهنگ کیخائی مقدم در ادامه بیان داشت: این سارق جوان که توجیهی برای اقدام خود نداشت پس از انتقال به کلانتری به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به ۸ فقره سرقت کمپرسور کولر در سطح شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی تصریح کرد: شهروندان ضمن رعایت کامل توصیه‌های پلیس برای پیشگیری از هر گونه سرقت، در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک موضوع را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

دستگیری سارق منزل با ۵ فقره سرقت در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه‌ای منزل با ۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل از روستای "پارک شیخان" این شهرستان و سرقت ۵۰۰ میلیون ریال طلا از منزل مذکور، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ قرار گرفت.

او  افزود: مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ با جمع آوری سرنخ‌های موجود و انجام اقدامات تخصصی، سارق را که از افراد سابقه دار شهرستان بود شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: پس از هماهنگی قضائی این متهم ۳۸ ساله در یک عملیات ضربتی دستگیر و در بازجویی‌های به عمل آمده به بزه انتسابی اعتراف کرد.

سرهنگ کیخائی مقدم با اشاره به کشف زیور آلات مسروقه در منزل متهم گفت: فرد سارق پس از انتقال به کلانتری به بزه ارتکابی اعتراف و در تحقیقات تکمیلی به ۵ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان اعتراف کرد.

او  با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های انتظامی، در صورت مشاهده افراد و خودرو‌های مشکوک و ناشناس در محلات و مناطق مسکونی سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
شوهرمن معتادهست دوماهست کی گمه نمیدونم مرده یازنده هست زندان یاکمپ هست