سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم تربت حیدریه:

هزینه تولید از قیمت زعفران سبقت گرفته است

نماینده مردم تربت حیدریه گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و مسائل بین المللی قیمت زعفران به شدت کاهش یافته، در حال حاضر کمتر از ۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و هزینه تولید از قیمت زعفران سبقت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و مسائل بین المللی قیمت زعفران به شدت کاهش یافته به گونه‌ای که در دو سال گذشته زعفران کیلویی ۲۰ میلیون تومان به فروش می‌ رسید، اما در حال حاضر کمتر از ۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و هزینه تولید از قیمت زعفران سبقت گرفته است.

او افزود: متأسفانه یک سازمان یا نهاد تصمیم گیر که مورد اقبال کشاورزان، زعفرانکاران و صادرکنندگان باشد نداریم و باید نهادی وجود داشته باشد تا در این زمینه سیاست گذاری کند.
بیشتربخوانید


نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس  ادامه داد:حدود ۶۰ تن زعفران توسط تعاونی روستایی خریداری شده، اما هنوز به فروش نرسیده و در انبار تعاونی است که وجود این ۶۰ تُن زعفران در کاهش قیمت زعفران تأثیرگذار است.

زنگنه بیان کرد: در حال حاضر این ۶۰ تن زعفران به مزایده در بازار بورس گذاشته شده است که باید به بهترین نحو از این شرایط استفاده کرد تا مشکلات زعفرانکاران حل و فصل شود و باید تدابیری اتخاذ شود تا این ۶۰ تن زعفران به فروش برسد.

انتهای پیام/ا. غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.